Welke voorslag icm gevlochten lijn?

Plaats reactie
Andre Jacobs

22-08-2013 19:10

Ipv een rol nieuwe nylon (of fluorcarbon) hoofdlijn, kwam ik thuis met een dikke rol gevlochten lijn (piet vogel down2earth 30lb). Niet zozeer omdat ik het nodig heb, maar iets meer 'contact' en beetregistratie, of misschien wel omdat ik het gewoon eens wilde proberen?

Éigenlijk vind ik dat ik het niet echt heel hard nodig heb om een voorslag te gebruiken (ik geloof dat ik kan drillen en visveiligheid is me niet onbekend). Toch overweeg ik dit wel te gaan doen. Enige demping (voor die situaties waarin het wat harder moet) en eventuele voordelen op gebied van presentatie lijken me mooi meegenomen (Fluorcarbon?). Ik zorg wel dat mn montage over die voorslagknoop (allbright?) gaat. Slijtvastheid is ook leuk meegenomen, maar in mijn visserij minder van belang.

Welk voorslagmateriaal raden jullie mij aan? In de winkel werd me de nieuwe blue ant van PB aangeraden, maar 30 euro voor 50 meter vind ik nogal aan de prijs en daarnaast leek 'ie mij wat stug. Voor 10 euro minder heb ik bv ook een 250 meter X-line in een fatsoenlijke dikte. Hebben jullie nog tips/betere alternatieven?
Sven van Anrooy
Contacteer:

24-08-2013 11:24

Ik gebruik gewoon de lijn die ik op mijn nylonspoelen heb (je houdt altijd wel over bij het opspoelen. 40/00 P-line Fluroclear mits geen extreme dingen. Kost geen rochel dan ineens, metertje of 20 icm eigengebreide 'hit 'n run' aka 'freedomclips' die over de Mahinknoop kunnen glijden. LAchend vervang ik het dan na wat ellende mits nodig, gebruik het eigenlijk alleen maar voor de dempin en dan heb ik aan een metertje of 20 zeker wel genoeg..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Andre Jacobs

24-08-2013 14:25

Ik was eigenlijk van plan om thuis te komen met een spoel xline om die als voorslag te gebruiken, maar ik heb toch the shield meegenomen. Erg dik maar wel soepel en een kleur die me wel aanstaat (in tegenstelling tot red ant). Idd een freedomclip en ff getest dat t knoopje door de clip past :)
Plaats reactie