Afstandhengel voor penvisser


Plaats reactie
Ernst Schermuly
Berichten: 1
Lid geworden op: 14-06-2010 12:03

11-07-2013 15:32

Al vele jaren ben ik vervend penvisser, ik doe dit met een zachte 1.5 lb stok van 3.60m.
Nu begint het afstandsvissen te kriebelen en ben ik aan het kijken naar een mooie combinatie.
Voor mij geen 3 hengels en molens, maar ik wil er eerst maar met één beginnen en kijken waar het schip strandt.

Wat ik mooi vind is een kurken greep, dit hebben al mijn andere hengels ook en vind het het lekkerst aanvoelen.
Het budget is tot +/- E200 voor de hengel en E150 voor de molen.

Wat ik tegen ben gekomen is de Sportex Morion Stalker, maar dan komt gelijk een vraag boven.
Wat is een Stalker hengel? Ik zoek er een waarmee ik gewoon een stuk lood kan wegzetten.
Ook de Fox Horizon full cork spreekt me aan, heb goede ervaringen met andere spullen van Fox.
Verder heb ik nog weinig hengels gezien die me aanspreken.

Qua molen vind ik de Penn Slammer Liveliner en Penn Spinfisher Liveliner kandidaten (maar welke van de twee is nu beter?). Of iets van Daiwa? Shimano is ook niet verboden, maar ik prefereer de slip op de spoel.

Kunnen jullie me aan een set helpen?
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

11-07-2013 21:50

Heb nog een Century NG+ 2,75lbs staan, weet niet of het toevallig wat is? Wel helaas geen kurken greep....
elwin touw
Berichten: 62
Lid geworden op: 23-09-2009 18:41
Locatie: Hoogkarspel

11-07-2013 21:57

Strategy edge, jrc classic carp, piet vogel el classico.
Alle hengels met kurken handvat en redelijk traditioneel te noemen.
Ook kun je natuurlijk kijken naar een mooie 2e hands stok van harrison, dave lane of cjw o.i.d.

Succes ermee!
Verzin je eigen aanval en doe niet mee met de rest!
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

11-07-2013 22:47

ik zou in ieder geval niet de fox horizon pakken, ook al ben ik ook redelijk fan van fox, dit is gewoon een belabberde stok (naar mijn mening)

de jrc classic daarentegen is een zeer fraaie stok. ik heb zelf de strategy edge (niet de kurk versie) en vind dit een hele fijne hengel om mee te drillen vanwege de mooie actie in de stok, ik heb de 3 lb versie en die buigt wel zo lekker door, ook drillen in de kantjes is geen probleem met deze hengel.

de prijs van de stratege the edge is wel een stuk goedkoper waardoor je er of een betere molen onder kunt zetten, of geld bespaart.

als molen zou ik ook eens naar de penn sargus 6000 kijken, die heb ik zelf onder mijn penhengel zitten op dit moment. die slip!!! :o 8) :lol:
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

11-07-2013 23:24

Hoi, Ik heb de Sportex Morion Stalker. Het is een geweldige hengel met heel veel power. Zeker een aanrader voor het penvissen en ik denk ook voor het afstandvissen.

Ze zijn best prijzig maar hier zijn ze volgens mij echt het goedkoopst.
http://www.fishinn.nl/sportex-morion-stalker-2.html
Ik heb hem zelf trouwens in Duitsland gekocht voor de zelfde prijs.

Hier is nog een mooi verhaal over deze hengel
http://www.carpfeeling.com/Reviews/2364/Sportex-Morion-Stalker-aan-de-waterkant
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Plaats reactie