Nieuwe Rodpod + beetmelders ?


Plaats reactie
Robin degroote
Berichten: 31
Lid geworden op: 17-12-2012 17:49

29-06-2013 00:32

Hallo, ik wil graag een nieuwe rodpod + beetmelders kopen, je hebt veel soorten en merken, maar ik heb een vraag, zou ik sparen voor delkims en solar's of is dat echt veel te veel geld voor zijn materiaal en zijn er goedkopere alternatieven? ik koop liefst dingen die lang meegaan want nu heb ik een ultimate rodpod en als ik met slip toe vis ligt hij bijna in het water :D
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

29-06-2013 02:14

Hallo robin .
Duur spul is per definitie niet meteen het beste .
Er zijn genoeg beetmelders die goed zijn en lang mee gaan .
Zo heb je bijvoorbeeld goedkope delkims en dure .
De vraag die je jezelf moet stellen is : wat wil ik en wat ga ik gebruiken ?

De goedkope delkim doet wat hij moet doen en is van dezelfde kwaliteit als de dure delkim .
Er zijn alleen 2 verschillen die de dure heeft en de goedkopere niet : een antenne om een sounderbox op aan te sluiten en iets meer goevoeligheids instellingen .

Dus ga je de sounderbox gebruiken ?
En heb je extra veel instellingen nodig ?

Wat betreft de rodpot , waarom kijk je niet eens voor losse steunen ?
Als de bodem het toelaat staan steunen altijd steviger dan een rodpod .
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Robin degroote
Berichten: 31
Lid geworden op: 17-12-2012 17:49

29-06-2013 02:33

jeffrey van osch schreef:Hallo robin .
Duur spul is per definitie niet meteen het beste .
Er zijn genoeg beetmelders die goed zijn en lang mee gaan .
Zo heb je bijvoorbeeld goedkope delkims en dure .
De vraag die je jezelf moet stellen is : wat wil ik en wat ga ik gebruiken ?

De goedkope delkim doet wat hij moet doen en is van dezelfde kwaliteit als de dure delkim .
Er zijn alleen 2 verschillen die de dure heeft en de goedkopere niet : een antenne om een sounderbox op aan te sluiten en iets meer goevoeligheids instellingen .

Dus ga je de sounderbox gebruiken ?
En heb je extra veel instellingen nodig ?

Wat betreft de rodpot , waarom kijk je niet eens voor losse steunen ?
Als de bodem het toelaat staan steunen altijd steviger dan een rodpod .

Ik vis op een water, en het is allemaal steengeruis er rond of hout :)
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

29-06-2013 07:31

jeffrey van osch schreef:
De goedkope delkim doet wat hij moet doen en is van dezelfde kwaliteit als de dure delkim .
Er zijn alleen 2 verschillen die de dure heeft en de goedkopere niet : een antenne om een sounderbox op aan te sluiten en iets meer goevoeligheids instellingen .


Persoonlijk heb ik nog nooit een goedkope Delkim gezien. Het verschil is dat de TXI een antenne heeft.

Robin over pieper sets zijn al zo veel topics geschreven. Ik ga persoonlijk voor Delkim en raad je Fox bv af. En een ander heeft een schurft hekel aan Delkim. Het is wat jij zelf in je hoofd heb en er van verwacht.
Er schijnen ook hele goede piepers te zijn incl zender box van +- €90 die volgens heel veel boarders erg goed is. Ik kan niet jammer genoeg daar niet over mee praten, maar als iedereen dit goede melders zijn zou ik daar voor gaan als ik jou was. Zodat je meer uit kan geven voor je rodpod. Aangezien een rodpod mechanisch is, zou ik daar niet op bezuinigen qua kwaliteit schroeven, bewegende delen ed.

En nu krijg je natuurlijk iets anders. Wil je een rodpod of een tripod? Mijn keuze zou dan een tripod zijn, wat volgens mij de voordelen zijn is dat je een kleine oppervlakte nodig hebt om hem te plaatsen, je kan ze ver naar boven richten als je een obstakel gelijk voor je hebt liggen.En hij is in mijn ogen makkelijker in elkaar te zetten. Maar nog maal dit werkt perfect op de techniek hoe ik vis.

Mvg Bas
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

29-06-2013 09:02

Robin ik zoi dus nooit voor een tripod gaan simpelweg omdat ik live heb kunnen aanschouwen dat dat ding inclusief alle hengels erop het water in donderde met een run .
4 poten staan gewoon steviger .

Wat betreft de keuze van fox .
Deze kun je gewoon prima kopen , fox heft zich al jaren bewezen.
Als je dan voor een pieper gaat van fox kan ik je de rx aanraden .

Enne met goedkope delkim bedoel ik de goedkoopste delkim in zijn klasse ( ev ) .
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
mario de bruijne
Berichten: 112
Lid geworden op: 11-03-2013 10:31

29-06-2013 09:12

Ik zou indd ook voor delkims gaan . De evo is al ruimschoots goed.
Fox was heel goed maar zijn de laatste jaren een stuk minder .
Kwa rotpot indd een tripot kan je alle kanten mee uit .
En ze staan als een huis als je ze goed opzet.
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

29-06-2013 10:40

Misschien de oude serie van ATT eens bekijken? Die zijn goed stevig en lekker simpel.
Rodpotje zou je voor Proline compact kunnen gaan. Staat snel en is robuust en redelijk betaalbaar.
Robin degroote
Berichten: 31
Lid geworden op: 17-12-2012 17:49

29-06-2013 14:16

Geen tripod voor mij :) Heeft niemand nog een delkim setje liggen of solar rodpod? mvg
Robin degroote
Berichten: 31
Lid geworden op: 17-12-2012 17:49

29-06-2013 14:58

Ik ga voor een solar worldwide rodpod en delkims :) kzal veel geld kwijt zijn, ben nog maar 15 maar zulke dingen koop je toch voor een groot deel van je leven he :)
Frederik vanassche
Berichten: 5
Lid geworden op: 01-07-2013 21:27

01-07-2013 22:01

Ik heb begin dit jaar de delkims txi plus aangeschaft alsook de rodpod solar worldwide.
Je betaalt er veel geld voor maar het is zijn geld waard!
Super materiaal gewoon....en betreft de rodpod,stevigere rodpods zijn er wss niet te vinden, hij staat als een graf!
Robin degroote
Berichten: 31
Lid geworden op: 17-12-2012 17:49

02-07-2013 01:57

Heb voor 150 een jrc rubicon gekocht. De solar was me te duur. Is ook een mooie pod
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

02-07-2013 08:13

Waarom delkims als er ook genoeg goedkopere alternatieven op de markt zijn.

Geen probleem hoor dat mensen delkims kopen maar de 'goedkopere alternatieven' zijn er absoluut niet minder om. Ik zou zeggen kijk gewoon eens goed rond.
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Plaats reactie