Ik ben op zoek naar nieuwe molens en ben helemaal weg van het uiterlijk van de daiwa emblem pro molens.
De daiwa emblem spod is kwa uiterlijk nagenoeg hetzelfde, alleen de nieuw prijs is duidelijk een stuk intressanter.
Kan iemand me het verschil in de molens uitleggen.
Bij ons in lelystad zit uiteraard raven maar die heeft ze niet liggen.
Alvast bedankt.
Gr camiel
daiwa emblem pro vs daiwa emblem spod
-
-
Ik denk dat de naam het al zegt emblem SPOD fus dan is het voor te spodden.
Maar de emblem pro hoor ik goede verhalen heb er zelf geen ervaring mee.
Mvg Owen
Maar de emblem pro hoor ik goede verhalen heb er zelf geen ervaring mee.
Mvg Owen
never give up
-
Haha dat had ik zelf ook wel bedacht. De lijncapaciteit is minder maar ik vis eigenlijk nooit verder dan 150 uit de kant max.
Het gaat me meer om het verschil in de slipendergelijke.
De spod is is ook uitgerust met quick drag dus er is blijkbaar duidelijk rekening mee gehouden dat er ook mee gevist word, ik heb namelijk nog nooit een spod een run zien maken.
Het verschil in prijs is een euro of 75 dus vraag ik me werkelijk af wat nou de grote verschillen zijn in de beide molens.
Iemand ervaring met de spod uitvoering.
De emblem pro is ruim voldoende over te vinden en heeft zich inmiddels wel bewezen
Het gaat me meer om het verschil in de slipendergelijke.
De spod is is ook uitgerust met quick drag dus er is blijkbaar duidelijk rekening mee gehouden dat er ook mee gevist word, ik heb namelijk nog nooit een spod een run zien maken.
Het verschil in prijs is een euro of 75 dus vraag ik me werkelijk af wat nou de grote verschillen zijn in de beide molens.
Iemand ervaring met de spod uitvoering.
De emblem pro is ruim voldoende over te vinden en heeft zich inmiddels wel bewezen
-
Die quick drag is puur omdat een spod molen ook gebruikt word voor het peilen waarbij er dan lijn van de slip word getrokken. Heb de pros jarenlang gehad en zijn topmolens. Die spod is een meer uitgeklede versie. Gewoon voor de pro gaan...
- Daaf Wolters
Ik heb geen ervaring met de spod, heb al jaren pro's, twee ervan zijn uit 2005, de andere 2 uit 2008. Worden al die tijd zeer intensief gebruikt en er heeft er slechts één keer één een klein mankementje gehad wat voor een paar euro opgelost is. Top dingen!