Piet vogel Safety mat icm de floating weighsling


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

26-05-2013 22:36

Zijn er mensen die ervaring hebben met de jedi safety mat in combinatie met de jedi floating weighsling?
Ik heb pas geleden de floating weighsling gekocht, en wilde deze gaan gebruiken icm mijn cipro onthaakmat.
Nu heb ik toch besloten om een cradle aan te schaffen en mijn oog viel op de safety mat van piet vogel.
Maar nu heb ik wat gezocht op internet en zag dus dat de maten van de mat 110x55x20 zijn, en van de weighsling 123x47x60 cm.
Mijn bedoeling was om de weighsling standaard in de mat te leggen, daarin de vis te onthaken, zodat hij gelijk gewogen kan worden, zonder dat ik de vis op moet tillen en de sling eronder moet schuiven enz.
Maar dit gaat dus niet passen.

Ik snap dat de drijvers ook gewoon op de randen van de onthaakmat kunnen rusten, maar dan kan ik de onthaakmat niet meer dichtritsen.
En ja ik zou het ook in de winkel kunnen bekijken, maar de hengelsportzaak hier in de buurt heeft hem niet op voorraad, dus zou ik hem moeten bestellen.
Wannie Wedduh?!
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

26-05-2013 22:55

Die weighsling is sowieso niet je van het, door de rechte bodem schuift de vis snel tijdens het wegen en het is ook rampzalig om water eruit te laten lopen als je hem even hebt weggehangen...
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

27-05-2013 11:46

Ik heb de weighsling nog niet gebruikt dus daar kan ik nog niet over oordelen, maar het gaat me puur om deze 2 samen in gebruik.
Wannie Wedduh?!
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

27-05-2013 12:07

Ik zou dan ook het gebruik van die weighsling afraden om er vissen mee te wegen, het is een prima ding om een vis even mee weg te hangen in het water maar daar blijft het bij. Mijn advies is, koop een weighsling met een licht ronde bodem.
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

27-05-2013 14:14

Voor ik de weighsling kocht, had ik mischien beter op gebruikerservaringen kunnen zoeken.
Ik ging niet met de intensie om een weighsling aan te schaffen, heb er namelijk al 1 (zonder drijvers)
Toen ik wat weighslings met drijvers zag hangen, bedacht ik me dat het altijd wel handig is zo'n weighsling.
Niet persee om hem eventjes weg te hangen, (zak nooit vissen, maar in deze weighsling zou ik hem mischien wel eventjes weg kunnen hangen, bijv bij een dubbele run ofzo, geen nacht!)
Leek me vooral fijn bij de release van de vis, zodat je niet steeds de weighsling van de bodem af moet vissen.
Door de vele mogelijkheden van de jedi weighsling, het enthausiasme van de winkelier, en door de prijs, kwam ik op deze uit.

Maar ben toch niet van plan om 2 weighslings te gaan gebruiken, en dan niet voor de ruimte of het gesjouw, maar meer voor het gehannes met de vis.

Dat de vis kan verschuiven valt mischien wel iets aan te doen, het leeglopen van de sling ook.
Dat de sling niet geheel in de onthaakmat past zodat de mat dicht geritst kan worden, vindt ik meer het probleem.
Wannie Wedduh?!
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

27-05-2013 18:47

Heb vanmiddag een nieuwe sling gekocht van Shimano waar een lichte boling in de bodem zit. Ook zit er meer gaas onderin zodat het water er makkelijker uit kan lopen. Wat betreft de mat, ik heb zelf een zeiltje erop met klitteband, zo kan ik hem snel en makkelijk de vis veilig stellen.

Dat je hem met de sling even snel weg kan hangen heeft vooral als voordeel dat je je lijn weer gauw uit kan varen / gooien of je camera klaar kan maken. Doe dat liever als de vis in de sling dobbert dan hij op de mat ligt.
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

28-05-2013 07:13

Hoi Davy
Ik zag dat je mij ook FB PB hebt gestuurd maar ik antwoord liever openlijk. De weighsling is jammer genoeg niet afgesteld op de Jedi mat omdat er in principe nog een mat zou komen met een grotere diameter. Deze moest dan gelijk zijn aan de lengte van de sling. Helaas blijkt dat er in de praktijk een aantal punten van de sling minder goed werken als ik had gehoopt. Tijdens het testen is dat helaas niet goed naar boven gekomen en hoewel de problemen niet mega groot zijn heb ik toch besloten een nieuwe sling te gaan ontwikkelen en de grote mat voorlopig uit het range te laten.
De sling laat inderdaad het water niet snel genoeg wegvloeien en kleinere vissen kunnen teveel schuiven tijdens het wegen. Dat gebeurd gelukkig meestal met de kop naar beneden omdat de vis daar natuurlijk het zwaarst is echter voor mij toch een reden het anders te gaan doen.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Gr Piet
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

28-05-2013 12:52

Hallo piet,

Bedankt voor je antwoord, erg jammer natuurlijk, vind het een mooie sling met veel mogelijkheden.
Aangezien ik de weighsling vorige week pas gekocht heb, en hij nog splinternieuw is, heb ik gevraagd aan de winkelier of ik hem mag ruilen tegen een ander model, dit was geen probleem.
Dan ga ik dus vooral op de genoemde problemen letten, en ook de lengte van de sling.

Mvg davy
Wannie Wedduh?!
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

28-05-2013 15:48

Stukje product ontwikkeling heet dat toch ?
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Wim Voets
Berichten: 229
Lid geworden op: 16-08-2010 13:12

28-05-2013 16:05

Je kunt natuurlijk ook zeggen dat het product te snel op de markt gebracht en niet lang genoeg getest is. Piet is wel altijd heel erg eerlijk en dat siert hem, maar de klant zit met de gebakken peren.
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

28-05-2013 16:12

Daarentegen zijn er genoeg andere produkten die wel heel goed zijn voor eerlijke prijzen ook!
Hier ontbreekt het bij de 'grotere' merken nog weleens aan.

Ik ben een zeer tevreden gebruiker van diverse Piet Vogel spullen ( vooral onderlijnspul ).
Misschien zijn deze produkten ook minder uitvoerig getest dan die van de 'grotere' merken maar ze
voldoen zeer goed en het scheelt ook in prijs. Het moet ergens vandaan komen he?

Piet als ik er volledig naast zit met deze beredenering, mijn excuses alvast.
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

28-05-2013 18:25

Ook ik gebruik het klein materiaal van piet graag, goed spul!

Dat de weegzak problemen ondervindt is jammer natuurlijk, gelukkig heb ik hem net mogen ruilen tegen een andere.

Voor de mensen die hem al langere tijd hebben, en hem niet meer kunnen ruilen, is het natuurlijk klote.
50 euro weg voor nop.

Toch ben ik wel van plan om de safety mat van piet te gaan halen, lijkt me een goede mat.

Zo is er met alles wel iets natuurlijk
Wannie Wedduh?!
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

28-05-2013 18:36

Davy Meulenberg schreef:Voor de mensen die hem al langere tijd hebben, en hem niet meer kunnen ruilen, is het natuurlijk klote.
50 euro weg voor nop


Ding zal echt wel werken ..
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

28-05-2013 19:28

Natuurlijk zal hij werken, maar zo te lezen niet naar behoren.
Ik kan er geen oordeel over geven daar ik hem nog nooit gebruikt heb.

Maar als ik de ervaringen lees, neem ik het zekere voor het onzekere.
Wannie Wedduh?!
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

28-05-2013 20:25

jeffrey van osch schreef:
Ding zal echt wel werken ..


Als je van aankloten houd wel Jeffrey maar er fatsoenlijk mee wegen gaat gewoon niet...
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

28-05-2013 20:37

Mannen ik heb de sling wel degelijk een tijdje getest alleen toch iets onderschat. Natuurlijk is de sling gewoon bruikbaar echter hij had beter kunnen zijn. Ik heb hem mee gehad op enkele Frankrijk trips en een aantal echt grote vissen in gewogen en dat ging prima, echter zoals vermeld kan een kleinere vis gaan schuiven. Ook heb ik tijdens die tripjes gevist vanaf strandjes of in ieder geval oevers die traploos doorliepen in het water. Daar heb ik geen last van het water dat niet snel genoeg wegliep uit de zak want. Jammer genoeg moet je bij een hoge wallenkant dus wel even geduld hebben alvorens al het water eruit is en je de zak kunt liften.
Deze problemen hebben een aantal andere merken die in dezelfde periode een zelfde product ontwikkelden eigenlijk ook, we zijn dus met vele in de zelfde valkuil gevallen. Degene die iets later kwamen met een sling konden hiervan leren en hebben die fouten er al uit gehaald. Jammer maar ik was inderdaad iets te snel maar dat heb je nu eenmaal met producten, soms zie je gewoon niet all problemen. Volgende keer dus langer testen en net als met mijn onderlijn materialen op verschillende wateren testen om een beter beeld te krijgen en het product allrounder te maken.
Ik test absoluut mijn producten allemaal zelf maar ook ik ben niet foutloos.
Gr Piet
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

28-05-2013 20:49

Hoi Remco
Excuus is niet nodig hoor, iedereen mag hier zijn/haar mening geven want daar zijn de forums voor. Ik reageer zelf alleen als er vragen zijn of als er echt iemand het te bont maakt en liegt. Voor de rest laat ik iedereen in zijn waarde en leer ik juist van de problemen die ik lees.
Ik probeer in ieder geval een zo goed mogelijk product op de markt te brengen voor een zo scherp mogelijke prijs. Tja en soms kan het beter en pas ik dat in een volgende serie aan of stop ik met het product. De Jedi mat is een probleemloos product waar ik alle fouten van te voren kon uithalen omdat er een soortgelijk product op de markt was. Ik heb gewoon daar alle slechte dinge uitgehaald en de goede eigenschappen zo gelaten. Tja dat is makkelijk, maar soms begeef je je op dunner ijs en kun je gemakkelijk een fout maken. Dat had ik ook met Free-Fall materiaal in het begin. Ik heb het ontwikkeld maar kon niet meteen de juiste kleuren krijgen omdat het materiaal kleurecht is en er alleen zwart en wit te verkrijgen was. Dus heb ik het daarmee moeten doen, was niet top maar kon niet anders. Het materiaal had echter teveel goede eigenschappen om het niet te doen. Een jaar later kon ik gelukkig wel de goede kleuren krijgen en heb ik dat natuurlijk aangepast.
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

28-05-2013 20:52

Vandaag je mat aangeschaft .
Lijkt me echt een top mat !
Voor de sling ga ik dan maar ff verder zoeken.
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

28-05-2013 22:47

Piet,

Het is opzicht een prima ding maar heeft denk ik nog wat kleine aanpassingen nodig. Als je een kleine bolling in de bodem laat zetten door bijvoorbeeld de middelste riempjes iets te verlengen ofzo dan blijft de vis veel beter liggen. Er heeft laatst nog een vis in gelegen van 49 pond en ook dat gaf helaas problemen, ook bij het op de kant halen van de vis ivm al het water in de sling. Dit kan je weer oplossen door de gaasjes naar de bodem te laten lopen.

Het is geen hopeloos product en zou als het mijn kindje was zeker aanpassen :wink:
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

29-05-2013 09:27

Sommige mensen hebben de gave om meteen te zien wat er 'mis' is met een product en wat er anders zou moeten. Op voorhand vertellen wat er mis kan gaan scheelt een aardig eindje, maar snap best dat het merendeel blind op het relaas van ontwikkelaars afgaat.

Niets tegen Piet persoonlijk, ik heb alleen het idee dat het doortesten van producten tegenwoordig echt heel beperkt is. Op de markt brengen aan het begin van het seizoen om de concurrentie voor te zijn en een paar ontevreden mensen voor lief nemen?

Sluwe vossen kunnen er wat van (cryptisch)..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Plaats reactie