Prologic Senzora 3+1


Plaats reactie
marius sneller
Berichten: 11
Lid geworden op: 09-05-2012 20:18

09-05-2012 20:35

Ik heb een paar dagen terug deze piepers gekocht maar er nog niet mee gevist. Mijn eerste ervaringen over hoe ze eruit zien zijn goed. De piepers worden geleverd met een koffer waar eventueel ook een vierde pieper in kan en nog een apart vak voor bijvoorbeeld batterijen. Op de zijkant zitten 3 knoppen waarmee de gevoeligheid, toon en volume geregeld kan worden. Op de afstandsbediening zitten 4 knoppen, een aan/uit schakelaar, + volume, - volume en memory.

Voordelen:

De piepers zijn voorzien van Night light functie waardoor je 's nachts goed kan zien waar je hengels staan. Omdat er twéé lampjes op zitten is ook het lampje waarop te zien is hoe de lijn er door heen gaat nog goed te zien. Onder het batterij klepje zitten kleine schuifjes waarmee je kan regelen welke pieper welke kleur is op de afstandsbediening. De trilfunctie van de afstandsbediening is erg hard en duidelijk, zodat je hem goed voelt. De memory knop is handig zodat als je één of twéé piepen gemist hebt, je nog kan zien welke hengel het was/is.

Nadelen:
Het volume van de piepers kan niet geheel worden uitgeschakeld en dit kan voor 's nachts als je dichterbij huizen vist een probleem opleveren. Wat ook jammer aan de receiver is, is dat het volume niet gelijk aan kan staan met de trilfunctie. Helaas hebben de piepers drukknoppen en geen draaiknoppen wat ik zelf iets makkelijker vind werken, maar wat bijna niet te vinden is bij piepers in deze prijsklasse.

Samengevat: Het lijken goeie piepers, ik zal het laten weten als ik ermee heb gevist en wat dan mijn bevindingen zijn.
Fans Hoogervorst
Berichten: 88
Lid geworden op: 26-10-2009 11:44

11-05-2012 11:50

Hallo Marius,

Ik gebruik deze set al een paar jaar ( 4+1) en moet zeggen doet wat het moet doen.
Ik vind de drukknopjes aan de zijkant juist geen probleem, draaiknopjes steken uit en zouden kunnen afbreken of zoiets maar dit is persoonlijk.
Minpunt zou kunnen zijn dat de draadloze afstand wat tegenvalt.
Zeker voor dit geld geen verkeerd setje.

Gr, Frans
Het is niet Fans maar Frans.
Aron Dekkers
Berichten: 70
Lid geworden op: 06-06-2011 13:12
Locatie: Noord-Brabant

11-05-2012 12:51

Marius ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen.
Ik heb deze pieperset namelijk ook op het oog.

gr, Aron
marius sneller
Berichten: 11
Lid geworden op: 09-05-2012 20:18

27-04-2013 19:26

Heb het afgelopen jaar met deze piepers gevist en ze bevallen erg goed! Goede beetregistratie. Waar voor het geld en zeker aan te raden!
Gebruikersavatar
maurice van driel
Berichten: 276
Lid geworden op: 30-03-2008 17:19

27-04-2013 20:25

heb ook al 5 jaar de 4+1 set .. bevallen zeer goed.., makkelijk in te stellen, vreten ook geen batterijen .. doen wat ze moeten doen.. en een goede beetregistratie ..
Gebruikersavatar
Willem de Bruin
Berichten: 286
Lid geworden op: 12-09-2010 23:23
Locatie: Schloss Ehmanns

29-04-2013 17:10

Hallo Marius,
Ik vis nu met nash Sirens, maar heb ook een 4+1 set Prologic Senzora.
Mijn ervaring is dat het goede betaalbare beetmelders zijn.
Niks geen dure batterijen erin, gewoon 9 volt blokjes, die ook nog eens heel lang mee gaan.
Ik heb er in ieder geval veel plezier mee beleefd.
Wat ik wel een nadeel vind is dat de body gevoelig is voor vocht (regen).
Niet dat ze niet genoeg waterdicht zijn, maar ze worden heel kleverig.
Net alsof ze oplossen.
Zou de regen in midden Nederland wat zuurder zijn dan in de rest van ons land?
Maar nu ik dit typ bedenk ik ook dat het in de Franse regen ook zo was.
Het voordeel is dan weer wel dat je beetmelders hebt met jou vinger afdruk er in :wink:
Hebben meer gebruikers dit euvel?
Groeten, Willem
Hoe ouder je wordt, hoe meer je op jezelf gaat lijken.
En neem het leven niet te serieus, je overleefd het toch niet ;)
marius sneller
Berichten: 11
Lid geworden op: 09-05-2012 20:18

29-04-2013 18:00

Hoi Willem,
De Prologic Senzora bevallen mij goed. Natuurlijk heb ik ook naar andere gekeken maar die zijn het niet geworden om de dood envoudige reden dat ik ze een fractie te duur vond. Nou je het zegt geloof ik dat ook een keer gehad te hebben maar ik dacht dat het van een flavour was die aan m'n handen zat. Waar het door komt? Ik denk gewoon een stof in de body die reageert op water. Opzich geen enorme ramp zolang het bij een beetje kleverigheid blijft.
Met vingerafdrukken lijkt me er overigens wel leuk uit zien :P
Marius
Plaats reactie