zoetwatergarnaaltjes


Plaats reactie
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

11-04-2002 13:13

ik denk niet dat het karpervoedsel was dat hij uitgescheten heeft, want dan is het verteerd, ik denk dat niets daartegen kan...
ik denk dat ze hooguit er in zouden kunnen gegaan zijn toen je de karper gezakt heb.
ik zou anders niets kunnen bedenken zo snel.
Erik van Uijtert
Berichten: 216
Lid geworden op: 24-03-2002 01:00

11-04-2002 19:48

Het lijkt mij het meest waarschijnlijke dat ze dus uitgekotst zijn. Zat er ook andere troep tussen behalve die garnaaltjes? als dat zo is dan is het misschien toch als voedsel genuttigd maar kan de karper het niet verder verteren.
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

11-04-2002 22:28

Het ging vooral om garnaaltjes in de bewaarzak en voor de rest niks anders.

Weet inmiddels ook via Gerwin (ovb) wat voor beestjes het zij. Vlokkkreeftjes
Wilco van Leest
Berichten: 262
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00
Locatie: Aan de Maas...

12-04-2002 17:20

Raymond,

Ik heb op bepaalde wateren de bewaarzak ook wel eens vol(honderden)gehad met deze beestjes, maar deze waren via de gaatjes van de bewaarzak naar binnen gekropen.

Toch zijn deze vlokreeftjes favoriet voedsel voor soorten als windes en blankvoorn en ik denk dat karper ook zeker deze kreeftjes aast.

Wilco
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

12-04-2002 21:15

Beste Martin, ook die van 15 cm zijn voor een beetje karper geen probleem hoor!
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

10-05-2002 08:17

Over die kreeftjes kan ik je misschien iets meer vertellen.

Ik vis zelf ook op een watercomplex in nederland waar het in de zomer sterft van die beestjes. Miljoenen krioelen meestal zeer dicht onder de kant, en als jij dan je bewaarzak met of zonder vis in het water hangt is het voor de beestjes niet zo moeilijk om zichzelf door de lucht/waterdoorstromingsgaatjes van de zak te kruipen.

Een tip die voor mij anders veel verschil maakte bij het vangen van de vissen op dit water.Er heerste een bepaalde mate van dressuur op de boilies en de andere aassoorten.

Dus ik dacht, waarom niet gewoon vissen met dezelfde kreeftjes.
Ik ging op jacht met krant en fijnmazig vijvernetje en schepte een zooite van de beestjes. Ik droog ze even in de zon en vermalen in de boilies die ik op dit water meteen ging gebruiken.

Ik denk zeker te weten dat er voor de karper een zekere mate van instant reactie kwam op mijn boilies omdat ik meer dan het dubbele aantal ben gaan vangen.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

12-05-2002 15:57

Beste Jordy,

Het gekke is dat ik dus ook met die gedachte rondliep...maar toch goed van je, talentje?

Wat je ook schreef over dat de karpers met alle plezier je boilies met rust laten, daar zit ook zeker wat in, ik merk dat ook op, klasse man.
Hierbij moet ik wel opmerken dat het over maagden van karpers gaan en het zeer moeilijk is om ze erop te krijgen. maar dat van die kreeftjes zou een manier kunnen zijn te lezen uit jou ervaring, hoe vermaal je ze?

Weet je wat ook een manier is om ze te pakken te krijgen; simpel...particles. We moeten ons ook niet al te blind staren op die balletjes natuurlijk.

mzzl
jeffrey hokke
Berichten: 75
Lid geworden op: 02-04-2002 02:00
Locatie: zoetermeer

06-06-2002 16:59

heyzzzz

ik had het ook een x maar volgens mij waren die kreefjes er zelf ingezwommen hoe weet ik niet maar het sterfde wel van die kleine kreefies .

vr gr jeffrey
Plaats reactie