BAITER van Cor Hendriks (tegenwoordig van Sander Wolters)
aangekocht januari 2008
Heb dus ook heel lang gezocht om een goede voerboot te vinden die aan mijn eisen zou voldoen(als je zoekt op dit forum kun je het topic nog vinden)
Heb op de site van allevoerbotenopeenrij gekeken, en zag dan de baiter voerboot van het jaar geworden was (een aantal jaar op rij al dus dat wil wel wat zeggen)
Echter had ik zelf meer interesse in een powercatcher(wat me nog steeds een goede boot lijkt)
na wat blijven doorzoeken, en mensen van dit board(die ook over een voerboot beschikken) wat pbtjes gestuurd te hebben, begon mijn interesse uit te wijken naar de baiter.
Heb heel veel contact gehad met Cor Hendriks via de mail (dat hij niet ziek van me werd snap ik nu nog niet! hehe)
de opties die de boot had leken me echt super, heb met cor afgesproken dat ik naar carp 2008 zou komen, en dan kon ik de boot meenemen naar een water in de buurt, en mocht testvaren.
Zo gezegd zo gedaan, ik nam dus de boot mee naar een water in de buurt, het weer was minder(harde regen en flinke wind) des te beter kon ik de boot testen.
Ik stond echt versteld toen ik merkte dat de boot zich niks van de harde wind en hoge golven aantrok, want hij vaarde er dwars doorheen.
Nu wist ik het zeker, ik nam hem.
Heb de boot gelijk mee kunnen nemen op de beurs met:
Boot
6 kanaals zender
2 accu's
1 klein extra accu'tje die ik evt op de fishfinder aan zou kunnen sluiten
fishfinder
koffer
wierfilter
statief voor fishfinder
en dit alles voor een zeer nette prijs!
Nu meer dan 2 jaar later ben ik nog steeds zeer tevreden over deze boot, en zoals het er nu naar uit ziet, gaat hij dus ook niet meer weg.
+punten
+De boot is zeer plat daarintegen heeft hij een best groot oppervlak, hierdoor ligt hij zeer stabiel in het water, en heeft hij totaal geen last van wind, je kunt hierdoor dus ook makkelijk in overhangende takken varen.
daardoor neemt hij ook bijna geen ruimte in beslag in de auto( hij past met gemakt tussen al je spullen en het plafond. ook onder je stretcher is geen probleem
+De boot heeft aan elke zijde een andere kleur verlichting(voor = wit, achter = blauw, links = groen en rechts = rood (of net andersom weetikzo ff niet hehe) hierdoor kun je in het donker precies zien welke kant je opvaart.
+de verlichting is vanaf de zender te bedienen
+de voerbakken hebben een capaciteit van 3.5 kg, en zijn beide afzonderlijk en gedoseerd te bedienen(gespreid voeren)
+2 hookreleases 1 link en 1 rechts, dit werkt ook super, ik leg alleen mijn rig altijd in de rechtervoerbak, omdat ik dus bang ben dat mijn krimpkous buigt als ik hem aan de hookrelease hang(vis met best lange krimpkousen vandaar)
+Zit je een keer vast in het wier ga je een stuk vooruit een stuk achteruit en los ben je.
Met de wierfilter vaar je dwars door het wier heen, zelfs door plompenbladen.
Hij vaart alleen iets minder snel met wierfilter
+Doordat de boot een grote schroef heeft ipv 2 kleintjes vaart hij ook nog eens zeer snel, ook dit heb je zelf in de hand want je kunt natuurlijk ook stapvoets varen.
+De boot is zeer stil
+De accu's gaan zeer lang mee
+De service is super bij Cor, Mijn zender was een keer ontploft en weggesmolten, doordat ik hem dus te lang aan de oplader had laten liggen, ik had de zender en accu tegelijk aan dezelfde lader gelegd, en hierdoor stopt hij pas wanneer de accu vol is, de zender is natuurlijk eerder vol, Cor gebeld, en binnen een paar daagjes had ik geheel kosteloos, een splinternieuwe zender ontvangen.
-punten
-Als je de voerbakken vult met partikels, zorg dan dat je er wat water of vocht bij doet, zodat het geheel er makkelijk uitglijd, anders heb je welleens kans dat er wat blijft plakken in de bak, niet echt een minpunt je moet er gewoon rekening mee houden (weet niet of dit bij het nieuwe model met de gladde voerbakken ook zo is)
http://www.baitervoerboten.nlJe krijgt er geen spijt van!