foudralen


Plaats reactie
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

16-08-2003 13:05

Ik vis nu zo'n 5jaar op karper en heb al 4 foudralen versleten :roll:

Of de rits gaat kapot
of hij scheurd bij de handvatten.

Welke foudraal is nou echt goed??prijs maakt niet zoveel uit als ie maar goed is.

Ik zat zelf te denken aan die van fox(naam weet ik niet) met losse delen.Dus voor elke hengel een apart foudraaltje.
Gebruikersavatar
Sjoerd Bakker
Berichten: 293
Lid geworden op: 27-02-2003 01:00

16-08-2003 13:41

misschien een van shimano
en welke foudralen heb jij allemaal al gehad dan. want dan kan ik er rekening mee houden als ik een nieuwe ga kopen niet dezelfde als jou koop.

mvg sjoerd
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

16-08-2003 14:22

Ik heb een goedkope van ultimate gehad en een dure gevoerde met extra stevige rits :roll: en 1 van shakespeare en nog 1.

Er moeten 3 opgetuigde hengels in.

In die foudraal met losse delen kunnen(als je ze erbij koopt) 4 1hengel foudralen in.
Voordeel lijkt mij dat elke hengel appart zit en dus nooit elkaar kunnen beschadigen.

Maar ik weet niet waar deze foudraal geleverd wordt en wat hij kost.
Henk Teunissen
Berichten: 1180
Lid geworden op: 14-05-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

16-08-2003 14:34

Hallo Ferenc,ik heb zelf al een aantal jaren het system select van watersportcentrale de zutter.Bevalt prima.
Groeten,Henk
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

16-08-2003 15:07

Ferenc,

Ik zit precies met hetzelfde probleem. Alhoewel.. Niet zozeer dat ik foudralen verslijt, maar meer dat ik niet wil dat de hengels elkaar kunnen beschadigen.

Zelf had ik ook al gedacht aan een quiver met losse pouches.

Van FOX zijn ze te koop, maar wel met verschillende prijskaartjes eraan.

Zo heb je bijvoorbeeld bij Raven de FOX Royale Quiver Combo, inclusief 2 losse pouches voor ongeveer €150, terwijl ergens bij een online shop deze set €120 was.

Van Shimano zijn ze ook te koop, de Tribal versie, en de Bug versie. Ook hiervan verschilt de prijs. De ene verkoopt losse pouches voor €45, de ander voor €23. De Quiver hiervan (nu heb ik het over de Tribal versie) kost dacht ik rond de €80.

Dan heb je nog het Raven/Vlemmix huismerk X2. Bij deze set krijg je 3 losse pouches en de Quiver, voor ongeveer €60. Ondanks het merk schijnen ze toch best goed te zijn.

Hopelijk kan je hier wat mee

mvg
Robbert
Als je lang van je water wilt genieten, smijt dan niet met namen en gewichten...
Xavier Hacking
Berichten: 336
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00
Locatie: Stein(lb)
Contacteer:

16-08-2003 17:09

Fox stalker, zeer goed en voor maar 100 Euro, dit is de nieuwe goedkopere maar kwalitativere reeks
The Carphack strikes back @ http://www.carp-freaks.com !
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

16-08-2003 17:18

Probeer eens van die verwarmingsbuis isolatie. Te koop bij de Gamma, Praxis enz. Schuif hem over je deel met de molen en voila...de hengels kunnen elkaar niet meer raken in je foudraal.
Mvg Niels
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

16-08-2003 17:19

Mannen, foudralen zijn voor mij ondingen.
Waarom, na het vissen loop ik mijn lijn en mijn haken na.
Regelmatig moeten er nieuwe onderlijnen, haken, stukken lijn af of aan.
Bij gebruik van foudralen krijg men de neiging om dit soort zaken te verwaarlozen.
Scherp blijven, de zaak elke keer op en aftuigen is iets meer werk maar lijn breuken
komen bij mij niet voor, regelmatig kom ik die verhalen hier wel tegen.
Knopen worden en blijven een zwakpunt
Vissers hoor ik nog zeggen heb de vis van mijn leven verspeelt, oorzaak???
Het zijn nog lompen onhandige dingen ook, een gehad die moet nog ergens staan.

Ongetwijfeld zijn er andere meningen ik mag ze graag horen,kan altijd nog iets leren.


Groeten, Peter
henk martens
Berichten: 97
Lid geworden op: 17-02-2003 01:00
Contacteer:

16-08-2003 18:05

Kijk eens op de site van aqua voor een goed foudraal zonder ritsen.
<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.aquaproducts.co.uk" target="_blank" class=bericht>www.aquaproducts.co.uk</a><!-- BBCode auto-link end -->
Bob Smit
Berichten: 133
Lid geworden op: 25-03-2002 01:00
Locatie: enschede

16-08-2003 18:21

Op 2003-08-16 17:19, schreef Peter Otte:
Mannen, foudralen zijn voor mij ondingen.
Waarom, na het vissen loop ik mijn lijn en mijn haken na.
Regelmatig moeten er nieuwe onderlijnen, haken, stukken lijn af of aan.
Bij gebruik van foudralen krijg men de neiging om dit soort zaken te verwaarlozen.
Scherp blijven, de zaak elke keer op en aftuigen is iets meer werk maar lijn breuken
komen bij mij niet voor, regelmatig kom ik die verhalen hier wel tegen.
Knopen worden en blijven een zwakpunt
Vissers hoor ik nog zeggen heb de vis van mijn leven verspeelt, oorzaak???
Het zijn nog lompen onhandige dingen ook, een gehad die moet nog ergens staan.

Ongetwijfeld zijn er andere meningen ik mag ze graag horen,kan altijd nog iets leren.


Groeten, Peter



Ik ga hier een heel eind in mee, maar toch vind ik een foudraal verrekte handig.
Je kunt er behalve je hengels van alles instoppen, ik noem bijvoorbeeld een schepnet, een paraplu, steunen et cetera. Dit alles kun je in 1 keer op je rug meenemen op weg naar je stek.

Het argument dat jij noemt, met de lijnen en knopen, vind ik een goede, echter een karpervisser moet hier altijd op letten vind ik. Ook als hij een foudraal heeft.

Bob
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

16-08-2003 20:40

Hoi Bob,

Daar kan ik ook in mee gaan, maar wat doe je met de rest van je spullen,
Grote dikke Mat, 120 bij 80 cm
Een paraplu om te slapen is wel makkelijk maar met die muggen geef mij maar een tent.
Een stretcher.
Een stoel.
Kooktoestel.
Slaapzak.
Kussen
Water.
Een emmer om de karper nat te houden.
Stopwatch, om de tijd van je drillen te meten.
En de rest van het zooitje.

Ik neem een kar mee daar gaat alles op als ik moet lopen.
Dus dat foudraal is aan mij niet besteed.
Als je hengels en je molens nat zijn zal je ze toch ook moeten drogen thuis.
Als je het vergeet, laat de vernislaag van je hengels op den duur los, en je molens daar moet men zelf maar achter komen.
Het argument hoor ik wel eens wat een klote molens, maar ja het is de gebruiker die het doet.
Voor de rest een leuke reactie van je.

PS, nu wachten op de rest van het karp volk.

Groeten, Peter
Xavier Hacking
Berichten: 336
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00
Locatie: Stein(lb)
Contacteer:

16-08-2003 22:08

Nou ik heb zo'n goedkoop ding van ultimate en die scheurt nu (wel na intensive gebruik 2jaar) ook wel erg uit, maaj ik ga nu zeker weer op zoek naar een nieuw foudraal, denk dat het de fox stalker wordt, blijftn tog een mooi ding en daar zit tenminste bescherming in, want in die ultimate zit nix.
over het aftuigen van hengels, dat doe ik niet, ik haal alleen het lood eraf want dat zorgt idd voor beschadigingen aan de hengel, maar er is bij mij nog nooit wat gebroken, maar het zou best wel eens kunnen zijn dat idd lijnbreuken kan opleveren, daarom zet ik de slip een beetje open int foudraal, nu jullie, greetz xavier
The Carphack strikes back @ http://www.carp-freaks.com !
rick schoonaard
Berichten: 549
Lid geworden op: 23-05-2003 02:00
Locatie: amersfoort
Contacteer:

17-08-2003 01:34

TIP:

als je rits kapot is breng je foudraal dan nar zo een nai winkel en laat er een nieuwe rits in zetten vak is deze rits beter als de orginele

nog beter kijk je mama heel erg lief aan en je hebt je eigen "handbuild" foudraal

succes
Plaats reactie