jrc opblaasbare boot 235 of 290?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
jasper theunissen
Berichten: 21
Lid geworden op: 17-06-2008 18:54
Locatie: Waalre

26-02-2013 14:13

Hey,
Ik ben van plan om een boot te halen om te kunnen gebruiken bij sessies in Frankrijk.
Achter deze boot moet een elektro motor kunnen en een manier zijn om een dieptemeter te kunnen bevestigen.
Mijn oog was na veel zoeken gevallen op de boten van jrc.
Mijn vraag is dan ook of iemand ervaring heeft met deze boten? Wat jij de voor en nadelen vind en of de bodem fijn en praktisch is. Ook ben ik benieuwd of er (veel) verschil zit tussen de boot van 235 en 290.

Met vriendelijke groet,
Jasper Theunissen
Red het bos eet een bever!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

26-02-2013 16:05

Jo JAsper,

De 235 heeft geen vaste spiegel en daar loop je enorm mee te kloten om een dieptemeter te bevestigen. Verder is een vaste spiegel een stukje stabieler en dat komt zeker bij ruiger weer goed uit.

De dieptemetertransducer kun je op een lange strip bevestigen en in het geval van de 290 zo met een lijmtang aan de spiegel klemmen..

Als het jou niet uitmaakt, had ik echt de 290 gekozen. Kun je al je zooi op kwijt als je met de boot naar de stek moet, een 8pk buitenboord kan die ook makkelijk hebben en dat airdeck vind ik super.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

26-02-2013 19:58

Waarom een JRC, voor hetzelfde geld koop je een vortex of proline boot. Qua gebruikservaringen welke terug te lezen zijn is er voor de karpervisser weinig beters te koop dan een vortex-boot.

Deze proline en vortex hebben een vaste spiegel, en bieden dus meer ruimte voor elektromotor + tranducer.

http://www.db-hengelsport.nl/epages/61445562.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61445562/Categories/Boten/%22Opblaasbare%20Boten%22
"Dode brasem vangen, da's pas erg!"
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

26-02-2013 20:28

:roll: omdat je niet verder kijkt dan je neus lang is !

Mijn vismaat heeft de 290 incl. Electromotor ( beide nieuw ) voor 799 ( twijfel zelfs 699) en daar ga je geen vortex van halen met electromotor .
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

26-02-2013 20:32

jeffrey van osch schreef::roll: omdat je niet verder kijkt dan je neus lang is !


Mijn neus komt i.i.g. nog niet tot m'n laptopscherm, dus...
"Dode brasem vangen, da's pas erg!"
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

26-02-2013 21:27

Gewoon lokale zaak ( vught )
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

27-02-2013 07:36

jeffrey van osch schreef::roll: omdat je niet verder kijkt dan je neus lang is !

Mijn vismaat heeft de 290 incl. Electromotor ( beide nieuw ) voor 799 ( twijfel zelfs 699) en daar ga je geen vortex van halen met electromotor .


Quote uit een ander recent topic...

jeffrey van osch schreef:Miijn maat heeft de jrc290 met aanbieding ( gratis elec. Motor ) maar in frankrijk vorig jaar was de boot al ( 1e x gebruikt ) lek !
"Dode brasem vangen, da's pas erg!"
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

27-02-2013 08:13

Dat wwl maar ik reageer enkel op een bepaald iemand die zegt waarom je niet voir een vortex zal gaan .
Ongeacht wat er met mijn maat gebeurd is , wat overigens prima is opgelost ( nieuwe boot ) .
En daarin tegen bevalt sven de boot ook .. mijn maat ook .
Dus wat wil je nu aangeven met je quotes ?
En vortex kan ook lek !
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

27-02-2013 08:55

Een lek is veelal de schuld van de gebruiker niet van de boot ;) En so wat, een plakker erop en verder.

Daalt de verkoopwaarde? Gewoon opgebruiken dat ding. Wij hebben er nu drie voor heel schappelijke prijzen en

Inclusief airdeck en opgeblazen zijn deze dingen ontzettend hanteerbaar, een vergelijkbare Benneth (kijk daar eens naar) en Vortex is zwaarder.. Niet het heftigste argument maar voor mij wel persoonlijk.

Gang is alles :)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

27-02-2013 11:32

Sven van Anrooy schreef:Benneth (kijk daar eens naar)


Hoi Sven,

nu wil ik ook eens voor een nieuwe boot kijken, maar via google vind ik alleen MP ads of buitenlandse dealers...
weet jij toevallig een NL dealer die deze boten verkoopt ?

heb nu een Brig en een QS gehad, is dit kwa kwaliteit een beetje vergelijkbaar ?

thanks!
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

27-02-2013 11:46

Jo Michel,

Mijn vismaat heeft hem toen op de beurs gekocht. Vind het ding vergelijkbaar met een Vortex, doek was ook erg sterk. Kreeg een priem er nauwelijks door heen..

Vergelijken met een Briggs kan ik niet, een Quicksilver van deze tijd heb ik ook nooit gezien.

Heb het fout gespeld zie ik, moet Beneth zijn:

http://www.benethboats.com/dealers.html

Zitten wel wat Nederlanders bij. Mocht je er nou niet uitkomen dan kunnen we vast eens afspreken om één en ander te laten zien. Denk wel dat ik m'n vismaat kan overtuigen
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

27-02-2013 12:15

Sven van Anrooy schreef:Jo Michel,

Mijn vismaat heeft hem toen op de beurs gekocht. Vind het ding vergelijkbaar met een Vortex, doek was ook erg sterk. Kreeg een priem er nauwelijks door heen..

Vergelijken met een Briggs kan ik niet, een Quicksilver van deze tijd heb ik ook nooit gezien.

Heb het fout gespeld zie ik, moet Beneth zijn:

http://www.benethboats.com/dealers.html

Zitten wel wat Nederlanders bij. Mocht je er nou niet uitkomen dan kunnen we vast eens afspreken om één en ander te laten zien. Denk wel dat ik m'n vismaat kan overtuigen



Thanks man!

die spelfout scheelt een boel ja :P
ik ga het even cheken, en mocht ik geintresseerd zijn ben ik zeker benieuwd om em eens in het echt te kunnen aanschouwen.

maare.....eerh.... test jij je boten door er een priem doorheen te steken ? :o :lol:

dit was mn QS sport enduro bj. 2009

Afbeelding

deze was 2de hands en wil ik nu een spik splinter nieuwe boot en vind persoonlijk de "a" merken een beetje te duur , ook ben ik van mening dat veel boten tegenwoordig niet echt slecht meer zijn en dat je voor een stuk minder geld net zoveel plezier kan hebben.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

27-02-2013 12:33

Jow,

We hadden op de beurs een standhouder die het toeliet doekjes te belagen met een priem :) Maar dat was knap lastig. Lukt bij Vortexen ook niet of nauwelijks hoor, en zelfs de reservelap van de JRC is vrij stevig te noemen.

Ik hoor het wel, mocht je een keer het spul willen zien, kan het altijd ff proberen bij die knakker :)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Plaats reactie