Vragen over banksticks


Plaats reactie
Bas van Straaten
Berichten: 10
Lid geworden op: 04-09-2012 11:09
Locatie: Halsteren

22-02-2013 10:23

Hallo, ik ben al een beetje aan t rondzoeken voor 2 banksticks voor als de zomer weer begint..

Ik heb al mooi gezien van solar etc. alleen een paar dingen begrijp ik niet helemaal:
- Op de site staat een lengte van 40cm, is dit de totale lengte van de gehele bankstick, of zit er ook nog een uitschuifbaar deel in?
- Kunnen beetmelders en steuntjes direct op de bankstick, zonder een verloopstuk, geschroefd worden? Ik ben namelijk van plan om geen buzzerbars te gebruiken.
- Zit er een draaipunt op de bovenkant van de bankstick? dus als de voorste stick 20cm boven de grond uitsteekt en de achterste 30cm, is het dan mogelijk om de beetmelder naar voor te kantelen?


Sorry voor alle vragen, ik heb zelf al wat rondgezocht, maar kon geen goede antwoorden vinden.

Alvast bedankt!

Groetjes Bas
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

22-02-2013 11:03

Je beetmelder kan altijd zo op de bankstick geschroeft worden, het schroefdraad zit er standaard in en je hebt geen verloop stuk nodig.

Het naar voren kantelen van je beetmelder is niet nodig en eerlijk gezegt denk ik niet dat het systeen bestaat.
Je hengel ligt gewoon scheef over je beetmelder heen en dat geeft geen enkel probleem.

De maten van banksticks zijn eigenlijk altijd in ingeschoven staat vermeld, of het is wel een erg knillog bedrijf die enkel de uitgeschoven maat vermeld.
Bijna alle banksticks kunnen worden uitgeschoven.


Hopenlijk heb je hiet wat aan.
Succes
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

22-02-2013 11:25

Gebruik al enkele jaren naar volle tevredenheid Solar banksticks. Rvs is relatief zwaar, maar wel robuust.

Solar Tackle had de z.g. "Pozi-Loc Angulator" in het assortiment, hiermee kon je de hoek van je beelmelders veranderen t.o.v. de bankstick. Zelf heb ik deze nooit gehad of gebruikt, zie er de meerwaarde dan ook niet in. Nu zijn ze ook niet meer terug te vinden op de website, maar vast nog wel via e-bay te verkrijgen.

Afbeelding

Heb zelf zowel de 12" (30cm) als de 20" (51cm) banksticks, maar de 12" zijn voor mijn visserij lang genoeg.

Wel prijzig in aanschaf de Solar producten, echter de kwaliteit zal je niet teleurstellen!
"Dode brasem vangen, da's pas erg!"
Bas van Straaten
Berichten: 10
Lid geworden op: 04-09-2012 11:09
Locatie: Halsteren

23-02-2013 11:15

Oke bedankt!

dan zullen het waarschijnlijk 2 solum banksticks van 12' worden.

groetjes Bas
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

23-02-2013 11:59

Kijk hier eens, best een leuk assortiment en geloof zelfs dat ze camo hadden

Misschien een hint.
Ik gebruik voor mijn hengels altijd 2 maten, een korte en een lange stick. Zodat je makkelijker je hengel naar beneden kan richten, dus de lange achter en de korte voor.

MVG
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Plaats reactie