beste medevissers zo'n6 maanden geleden heb ik op mijn molens nieuw draad laten rollen
suffix 35/100 nu naar een aantal malen vissen begeeft de lijn zich vol met irritante kinken,wat afgelopen nacht resulteerde in twee lijn breuken...kort om helemaal ruk.
weet iemand of er een lijn bestaat die echt geheel kink vrij is?(bij goed gebruik)
zo ja welke raden jullie mij aan.
bestaat er wel een nylon lijn die kink vrij is?
met vriendelijke groet
viktor
kinkvrije lijn!!!!
- Viktor van Ophuizen
-
vicktor
ik vis met dezelfde lijn (tevens is het dezelfde lijn als de fox barbuster) en heb zelden problemen met kinken ik gebruik ook de 35/00 versie. Aan de lijn zal het niet liggen dus. Kinken ontstaan vaak doordat mensen uitroeien op de baitrunner of na een aantal stevige drils waarbij de vis vaak en veel lijn van de spoel trekt, molen met een kleine diameter spoel kinken de lijn meer dan molen met een grote diameter spoel(bijv daiwa zeemolens) Tevens kan de lijn gaan kinken bij het gebruik van bepaalde soorten lood die bij het binnendraaien om hun as heen tollen (korda flatliner distance) geef dus niet direct de lijn de schuld van het kinken, maar kijk hoe die kinken onstaan en probeer dat te verhelpen.
Uiteinedelijk zal je lijn toch gaan kinekn,doe dan het volgende: loop je lijn uit op een groot gras veld en draai deze dussen duim en wijsvinger weer binnen(zonder lood oid eraan) of je vaart de lijn uit en doet hetzelfde
suc6!!
mvg martijn
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Martijn Nederpel op 2003-08-10 14:07 ]</font>
ik vis met dezelfde lijn (tevens is het dezelfde lijn als de fox barbuster) en heb zelden problemen met kinken ik gebruik ook de 35/00 versie. Aan de lijn zal het niet liggen dus. Kinken ontstaan vaak doordat mensen uitroeien op de baitrunner of na een aantal stevige drils waarbij de vis vaak en veel lijn van de spoel trekt, molen met een kleine diameter spoel kinken de lijn meer dan molen met een grote diameter spoel(bijv daiwa zeemolens) Tevens kan de lijn gaan kinken bij het gebruik van bepaalde soorten lood die bij het binnendraaien om hun as heen tollen (korda flatliner distance) geef dus niet direct de lijn de schuld van het kinken, maar kijk hoe die kinken onstaan en probeer dat te verhelpen.
Uiteinedelijk zal je lijn toch gaan kinekn,doe dan het volgende: loop je lijn uit op een groot gras veld en draai deze dussen duim en wijsvinger weer binnen(zonder lood oid eraan) of je vaart de lijn uit en doet hetzelfde
suc6!!
mvg martijn
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Martijn Nederpel op 2003-08-10 14:07 ]</font>
-
Een tijdje geleden had ik het er eens over met een witvisser. Hij vistte ook regelmatig op snoek met de spinner. Hij zei me dat er schijnbaar (hij had het zelf ook maar van horen zeggen) "No Memory" draad zou bestaan. Deze lijn zou niet kinken...
Ik kan het zelf niet echt geloven, maar mss dat iemand anders hier wel wat van weet???
MVG
Piotr
Ik kan het zelf niet echt geloven, maar mss dat iemand anders hier wel wat van weet???
MVG
Piotr
- ferenc van de vorstenbosc
- Contacteer:
Dat staat op bijna elke lijn 

- Kees Ouwehand
No memory heeft niets met kinken te maken. Slaat op het feit dat de vorm herstelt als je het knikt.
Kees
Kees
- Arno Spruit
Kinken wordt al een heel eind voorkomen als het lijnrolletje op je molen goed mee draait. Helaas bij de meeste molens zijn ze a.van slechte kwaliteit en b. nemen de meeste vissers niet de tijd om deze lijnrol eens een keertje goed schoon te maken.
- Wil Jeurninck
- Contacteer:
Kinkvrije lijnen???
Vis met een reel en je hebt geen kinken meer.
Wil.
Vis met een reel en je hebt geen kinken meer.
Wil.
-
ok, weet ik ook weer wat die no memory juist betekend...
MVG
Piotr
MVG
Piotr
- Kees Ouwehand
As in Amnesia memory free shooting line, op zijn beste Nederlands, Piotr.
Kees

Kees
-
koop een spindocter loodje
gooi een paar keer in en weg kinken
wat ben ik toch blij dat ik met fireline vis
en deze ellende niet meer heb
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Donald Stevens op 2003-08-11 01:04 ]</font>
gooi een paar keer in en weg kinken
wat ben ik toch blij dat ik met fireline vis
en deze ellende niet meer heb

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Donald Stevens op 2003-08-11 01:04 ]</font>