fox micron mmx of carpsounders speciaal?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jesse Zoons
Berichten: 47
Lid geworden op: 04-10-2012 20:32
Locatie: Helchteren

21-12-2012 23:13

Hallo
Ik ben aan het twijfelen tussen de fox en de carpsounders.
Iemand enig idee?
mvg
Gebruikersavatar
rob janse
Berichten: 15
Lid geworden op: 21-12-2009 19:35

22-12-2012 10:28

Jesse,

Ik heb al jaren de Fox Micron MMX naar volle tevredenheid. Ik heb er 4, 2 rode en 2 blauwe. Behoudens dat ik er een aan de waterkant heb laten staan heb ik er nog nooit problemen mee gehad. De batterijen gaan een a twee seizoenen mee en de piepers geven aan wanneer de batterijen aan het leeg raken zijn (door een aantal maal kort te piepen).

Ik heb voor alle piepers bescherm kapjes en dit zal zeker meehelpen om ze "goed te houden".

Ik vind de voordelen van de MMX-en: mooi en klein ontwerp, heldere LED's, volume goed regelbaar,toon goed regelbaar en gevoeligheid (5 standen volgens mij) ook ruim voldoende, de terug en oploop melding verschilt in toon en lichtsignal en waterdicht (ik heb iig nog geen enkel probleem gehad, ook niet na een week stortregen).

Nadelen: batterij verwisselen (ze zitten goed klem in het apparaatje; en zijn prijzig en niet verkrijgbaar bij de supermarkt/benzinepomp), eens in de paar jaar moet je de roller schoonmaken omdat anders je lijn erover "glijdt" tijdens regenbuien en je dus geen beet indicatie krijgt.

Ik ben dit jaar ook wezen kijken voor nieuwe piepers (wilde draadloze) maar liep op de beurs in Utrecht tegen een 2-de hands aan voor 30 Euro (met beschermkap) en heb deze mee genomen. De reden hiervoor is dat behoudens de Delkim's en ATT's (vast nog wat meer 'high end' piepers) ik het idee heb dat het "draadloze" ten koste gaat van "normale" functionaliteit en afwerking. Is ook logisch want als er 'goedkopere' piepers gemaakt worden met veel functies moet het ten koste gaan van 'íets' (afwerking/gebruikt materiaal/waterdichtheid/speakertje/etc).

Ik kan je niets vertellen over carpsounders want ik heb er geen gebruikservaring mee...

Succes met het maken van je keuze!

Rob
Gebruikersavatar
Jesse Zoons
Berichten: 47
Lid geworden op: 04-10-2012 20:32
Locatie: Helchteren

22-12-2012 12:14

rob janse schreef:Jesse,

Ik heb al jaren de Fox Micron MMX naar volle tevredenheid. Ik heb er 4, 2 rode en 2 blauwe. Behoudens dat ik er een aan de waterkant heb laten staan heb ik er nog nooit problemen mee gehad. De batterijen gaan een a twee seizoenen mee en de piepers geven aan wanneer de batterijen aan het leeg raken zijn (door een aantal maal kort te piepen).

Ik heb voor alle piepers bescherm kapjes en dit zal zeker meehelpen om ze "goed te houden".

Ik vind de voordelen van de MMX-en: mooi en klein ontwerp, heldere LED's, volume goed regelbaar,toon goed regelbaar en gevoeligheid (5 standen volgens mij) ook ruim voldoende, de terug en oploop melding verschilt in toon en lichtsignal en waterdicht (ik heb iig nog geen enkel probleem gehad, ook niet na een week stortregen).

Nadelen: batterij verwisselen (ze zitten goed klem in het apparaatje; en zijn prijzig en niet verkrijgbaar bij de supermarkt/benzinepomp), eens in de paar jaar moet je de roller schoonmaken omdat anders je lijn erover "glijdt" tijdens regenbuien en je dus geen beet indicatie krijgt.

Ik ben dit jaar ook wezen kijken voor nieuwe piepers (wilde draadloze) maar liep op de beurs in Utrecht tegen een 2-de hands aan voor 30 Euro (met beschermkap) en heb deze mee genomen. De reden hiervoor is dat behoudens de Delkim's en ATT's (vast nog wat meer 'high end' piepers) ik het idee heb dat het "draadloze" ten koste gaat van "normale" functionaliteit en afwerking. Is ook logisch want als er 'goedkopere' piepers gemaakt worden met veel functies moet het ten koste gaan van 'íets' (afwerking/gebruikt materiaal/waterdichtheid/speakertje/etc).

Ik kan je niets vertellen over carpsounders want ik heb er geen gebruikservaring mee...

Succes met het maken van je keuze!

Rob


Rob, hartelijk bedankt met je uitleg over de mmx'en. Ik ga nog even afwachten wat men van de carpsounders te vertellen heeft.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

22-12-2012 16:32

Heb zelf carpsounders. Die dingen zijn hufterproof en faan letterlijk je leven mee. Zonde dat ze in nederland nooit echt populair zijn geworden. Aan de kwaliteit ligt het zeker niet!
Gebruikersavatar
Jesse Zoons
Berichten: 47
Lid geworden op: 04-10-2012 20:32
Locatie: Helchteren

22-12-2012 21:07

kan ze eigenlijk allebij voor de zelfde prijs halen. Ik viste eerst met een open slip dus zonder beetmelders maar ben er nu echt aan toe. Ik wil eigenlijk eentje die waterdicht is dus dat ze een goede regenbui doorstaan want ben geen 'goed weer visser'.
Gebruikersavatar
Erwin Krijgsman
Berichten: 575
Lid geworden op: 20-02-2008 23:24
Locatie: Capelle ad IJssel
Contacteer:

23-12-2012 00:42

? waarom is de keuze dan moeilijk.... Carp Sounder.

Mvg Erwin :wink:
http://markerworld.nl/ Your Carp Tackle Store
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

23-12-2012 09:10

Heb zelf al een jaar of tien de mx-jes en ben er zeeeeeer tevreden over.
Wat betreft de batterijen, die zijn niet duur hoor.... je moet alleen weten waar je ze moet zoeken.
Ik heb ze voor 1,50 per stuk, soms kom je ze ook tegen bij de action :wink:
Maaaaaaaar kijk uit er is een type batterij die erop lijkt maar die is ipv 1,5V een hogere 3V en dan gaat je mmx er geheid aan als daar 6V op komt te staan.
Voor de rest wat al eerder gezegd is: je kan met gemak 2 seizoenen met een setje batterijen doen.
Ook nooit geen problemen gehad wat betreft vocht of iets dergelijks.

Durf alleen niet te zeggen hoe de nieuwe mmx is van Fox.... vind ze minder mooi tenminste
Gebruikersavatar
Jesse Zoons
Berichten: 47
Lid geworden op: 04-10-2012 20:32
Locatie: Helchteren

01-01-2013 22:12

Ben dan toch maar voor de carpsounders gegaan bedankt voor jullie advies!
Plaats reactie