Een oranje rode Vos (FOX) op mijn stek


Plaats reactie
scott van heusden
Berichten: 25
Lid geworden op: 26-07-2012 17:03

04-09-2012 12:13

Ik was afgelopen nacht aan het vissen in een wijk in capelle a/d yssel het ligt tegen rotterdam aan
het is helemaal vol gebouwd en er is vrij wel geen natuur te bekenen alleen wat waters waar je kan vissen
ik had alles opgetuigd en was klaar voor de nacht ,ben gaan liggen op mijn strecher en ben in slaap gedommeld
om een uur of 3 gaat me beetmelder af ,ik ren naar buiten en sta oog in oog met een oranje rode vos (fox)
schrok me de tering ....hij dronk wat water en raken natuurlijk mijn hengel en ging af
ik heb nog zeker 3 min oog in oog gestaan met dit prachtig schepsel, hij was zeker niet bang
heb geprobeerd me camera te pakken en nog een foto te maken maar toen ik uit me tent kwam en een foto wilde maken rennen het dier weg
hoe kan dit ? waar leeft hij van? en waar is zijn onderkomen?
dat dit nog kan in een zeer dicht bevolkt gebied zonder natuur

heeft iemand ook zoiets mee gemaakt
ik vindt het echt heel bijzonder

Gr Scott
Gebruikersavatar
Björn Kuijten
Berichten: 247
Lid geworden op: 22-02-2012 00:42
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

04-09-2012 14:38

Vossen hebben soms maar een klein stukj groen nodig.
En ze komen wel vaker bewoonde gedeeltes in.
Er is daar vaak makkelijk eten te vinden (rond zwervend vuil en vuilnis zakken waar wat te eten in zit)
scott van heusden
Berichten: 25
Lid geworden op: 26-07-2012 17:03

04-09-2012 16:40

rond zwervend vuil is daar niet te vinden ,het is een zeer schoon buurtje
maar je heb wel een groene strook achter mijn stek ,niet groot maar toch
er zitten ook wel een paar konijnen hollen ,ik denk dat dat ze voedsel bron is
toch wel bizar ..want het zit tussen de snelwegen in A16 bij de brienenoordbrug en de rijckevorselweg
groot kruispunt bij A16 ..wel mooie dat hij daar gewoon lekker ze gang kan gaan
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

04-09-2012 16:48

Steeds vaker komt het voor dat vossen in steden gesignaleerd worden. In grote en kleine steden. De vossen worden voornamelijk in de schemering en ’s nachts gesignaleerd, terwijl ze op zoek gaan naar muizen of ratten en naar lekkere hapjes die door mensen worden achtergelaten in de vorm van afval. De wilde verhalen die over vossen de ronde doen, bijvoorbeeld dat ze ziektes overbrengen, mag u gelukkig met een stevig korreltje zout nemen

Vossen, waarom trekken ze naar de stad?
Vossen zoeken in de stad naar voedsel. Als er geen territorium meer beschikbaar is, krijgen ze vanzelf minder jongen dus de vossenpopulatie is op een bepaalt moment stabiel en neemt niet toe. Het is dus niet zo dat hun aantal explosief zal toenemen. Er is een natuurlijke vorm van anticonceptie onder vossen. Als er geen territorium voor hen beschikbaar is, worden er vanzelf minder jongen geboren. In de steden maken ze holletjes in parken, langs duinranden, soms in tuinen en langs treinsporen, waar de grond zacht genoeg is om een hol in te maken. Ze vangen ratten, muizen, woelratten, wormen, insecten


Bron: http://dier-en-natuur.infonu.nl/diverse ... at-nu.html

overigens vind ik de Vos echt een pareltje wbt de fauna in NL.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
scott van heusden
Berichten: 25
Lid geworden op: 26-07-2012 17:03

06-09-2012 11:25

Leon,
bedoel jij monument prinseland?
Daar zit ik vaak te pennen ,maar ja das overdag
dan zie je ze niet natuurlijk
dat dat kan in zo bevolkt gebied



Gr scott
scott van heusden
Berichten: 25
Lid geworden op: 26-07-2012 17:03

07-09-2012 10:10

ik hoop dan niet dat ze dan ook lijken vreten
lig jij daar nog lekker vers op je strecher ingepakt in je tentje
verser kan het niet voor de FOX


Gr Scott
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

07-09-2012 10:56

Kennelijk worden de vossen aangetrokken door de etensluchtjes die er rond de bivvy van een karpervisser hangen. Het aangebakken pannetje bijvoorbeeld dat aan de waterkant staat te weken. Leuk om te zien hoe dat het geval was bij Steven Whitby - alias The CarpCatcher - op zijn clubwater in Cambridge:

scott van heusden
Berichten: 25
Lid geworden op: 26-07-2012 17:03

08-09-2012 16:51

Mooie man ..beware off the fox
Zal zeker geen eten laten slingeren anders wordt het een beeste boel
Plaats reactie