voernoot


Plaats reactie
pim garms
Berichten: 37
Lid geworden op: 07-06-2012 08:43

07-06-2012 09:09

Hallo iedereen, ik ben pim garms en ik ben 14 jaar en ben een beetje aan het kijke voor een voerboot voerboot. Wil wel een beetje kwaliteit maar ook wel een beetje letten op de prijs weten een jullie een mooi bootje voor mij. Gr. Pim
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

07-06-2012 10:12

Belangrijk is het volgende:
Wat is jouw visserij, putjes, kanaaltjes of ga je bijvoorbeeld met iemand mee voor het grotere werk?
Dan is het belangrijk om te weten dat als iets doet op de grote plas hij ook de kleine plas aan kan. Andersom niet.
Kortom, kijk naar jouw eigen visserij en kijk goed rond. Er zijn veel bootjes die verschillen in kwaliteit.
En dan natuurlijk het budget.

p.s Zoek je een voernoot? Een zak vol tijgernootjes doet zijn ding :wink:
.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
pim garms
Berichten: 37
Lid geworden op: 07-06-2012 08:43

07-06-2012 11:09

Ik ben vanplan op stadswateren maar ook op kanalen, en grotere meren dus welke is dan goed ? Gr pim
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

07-06-2012 13:04

Ik kijk anders naar een voerboot dan de gemiddelde karpervisser.
In mijn optiek zijn de modelbouwbootjes goed te noemen, mits ze goed zijn afgebouwd. Er lopen een paar koekenbakkers tussen die anderen afkraken maar zelf het meest op internet te vinden zijn als het om slechte kwaliteit gaat. bootjes uit china kunnen hun ding wel doen maar ik persoonlijk zou nooit zoiets kopen.
In deze rubriek zijn best wel veel voerbootgerelateerde topics te vinden. Verdiep je eens in je eigen wensen enz. Maak dan een lijst met verschillende soorten en dan komt de boot voor jouw visserij vanzelf naar voren. Ik wil je best helpen maar ik ga op dit forum geen namen meer noemen.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

07-06-2012 13:09

lol, dat doet je onderschrift al voor je :wink: :lol:

@ TS,

zoals ik het lees heb je die helemaal niet nodig..

voor stadswateren en kanalen kan je makkelijk werpen, en grote meren is veel handiger en leuker met een rubberbootje.

maar je moet het zelf weten
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

07-06-2012 14:45

:wink: Zo ist Michel.
Maar dat wil niet zeggen dat juist die boot het meest geschikt is. Misschien is er maar een kleiner budget beschikbaar. Vanaf een 600.00 euro is er vaak wel een goede modelbouwboot te koop. Er zijn een paar bootjes die echt wel goed zijn.
Grote meren en rubberbootje? Ik ben wel eens gevlucht met een kruiser van 7 meter omdat het niet vertrouwd meer was. vergeet niet, de jongen is nog maar 14. veiligheid voor alles.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

07-06-2012 20:49

No offence en misschien helemaal niet wat je wil horen, maar op jou leeftijd zou ik lekker mijn geld aan wat anders besteden dan een voerboot. Het lijkt tegenwoordig wel of mensen niet meer zonder kunnen, maar in werkelijkheid heb je er veel meer aan om goed met een peilhengel en eventueel spodhengel te leren werken dan om met een afstand bestuurbaar speeltje in het rond te varen. Op kanalen is een voerboot de grootst mogelijke onzin, zeker als je de hele oever kan betreden. Alles wat je daar met een voerboot kan kan ook (sneller) met ingooien of uitlopen. Op kleine putjes is het ook niet nodig, je kan immers bijna altijd alles werpend af. Op grotere plassen zou ik veel liever een rubberboot gebruiken.
Aantal nadelen aan voerboten: je zit vrijwel altijd gebonden aan hele geconcentreerde hoopjes aas, je ziet niet wat er zich onderwater bevindt (vooral bij obstakels varen veel te veel mensen de boel er veel te ver middenin), je leert niet beter werpen, sterker nog, je leert het af en als het ding je een keer in de steek laat heb je geen idee meer wat nu te doen.
Meer en meer worden voerboten gezien als onderdeel van de standaard uitrusting van de karpervisser. Naar mijn mening grote onzin, het is een luxe artikel wat in 95% van de gevallen gewoon onnodig is en maar heel af en toe echte meerwaarde heeft ten opzichte van de alternatieven.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Jos Schenk
Berichten: 243
Lid geworden op: 21-08-2011 18:12

07-06-2012 21:07

idd een bart smit bootje heb je meer aan en is veel goedkoper. er zijn meer manieren om aan de overkant van een meertje te vissen. bv door aan de overkant te gaan zitten en aan je eigen kant te vissen :wink:
pim garms
Berichten: 37
Lid geworden op: 07-06-2012 08:43

08-06-2012 07:15

oke bedankt maar ik kan niet goed op mijn stek voeren als ik ze in werp, en ze liggen heel vaak diep in de bagger en wil ze meestal op een plek hebben waar ik gewoon kansloos ben zonder voerboot.
gr pim
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

08-06-2012 07:49

PVA string, PVA zak,werppijp, catapult,voerschep ( op steel) , spodden, spomben etc...

je bent pas kansloos als je niet zonder voerboot kan naar mijn idee..
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

08-06-2012 12:50

pim garms schreef:oke bedankt maar ik kan niet goed op mijn stek voeren als ik ze in werp, en ze liggen heel vaak diep in de bagger en wil ze meestal op een plek hebben waar ik gewoon kansloos ben zonder voerboot.
gr pim


Ik ga mijn post niet nog eens herhalen, maar draai het voor jezelf eens om. Je kan niet goed op je stek voeren als je inwerpt? Misschien tijd om dat dan eens te gaan leren. Met de juiste middelen en techniek kan je gewoon net zo ver voeren als je kan werpen. Misschien iets minder geconcenteerd, maar hey, misschien is het ook wel beter als het wat meer verspreid ligt? Diep in de bagger? Daar hebben we diverse heli/chod achtige montages voor.
Je bent nooit kansloos zonder voerboot. Ik vis al zeker een jaar of 14 op karper en ik heb echt oprecht nog nooit een water gezien waar je niet zonder voerboot uit de voeten kan. Misschien in plaats van zo'n ding kopen eens nadenken over hoe je anders kan vissen? Een jaar of twee geleden kwam ik nog eens een voorjaar terug op een erg drukbeviste put met een paar hele grote vissen er in. Inmiddels gebruikte bijna iedereen daar een voerboot, toen ik er een jaar of wat eerder viste nog bijna niemand. Eigenwijs als ik was ben ik er dus gewoon zonder aan de slag gegaan en hoewel het niet makkelijk was wist ik wel de grootste vis van het water er uit te wimpelen op nog geen 10 meter voor mijn hengeltop, gewoon door observeren, een klein beetje voeren (in dit geval echt maar 2 keer een klein beetje in een vergeten hoekje) en goed nadenken over hoe je zoiets aanpakt. De rest had nooit in dat hoekje gekeken en stuurt gewoon zijn voerbootje richting overkant, maar is dat ook echt beter?
Nogmaals, je moet het zelf weten, maar je bent 14 jaar en je staat op het punt om van je zuurverdiende centen (daar ga ik dan even van uit) een erg grote investering te doen. Denk daar goed over na, je koopt namelijk absoluut geen wondermiddel. Je wordt er ook geen betere visser van, integendeel zelfs in de meeste gevallen. Stoer is een (low budget) voerboot al lang niet meer aangezien bijna iedereen er tegenwoordig wel een heeft.
Een peilhengel, gevlochten lijntje, molen, marker en een kleine spod zijn samen een stuk goedkoper dan een goede voerboot...
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

08-06-2012 14:49

Daaf Wolters schreef:No offence en misschien helemaal niet wat je wil horen, maar op jou leeftijd zou ik lekker mijn geld aan wat anders besteden dan een voerboot. Het lijkt tegenwoordig wel of mensen niet meer zonder kunnen, maar in werkelijkheid heb je er veel meer aan om goed met een peilhengel en eventueel spodhengel te leren werken dan om met een afstand bestuurbaar speeltje in het rond te varen. Op kanalen is een voerboot de grootst mogelijke onzin, zeker als je de hele oever kan betreden. Alles wat je daar met een voerboot kan kan ook (sneller) met ingooien of uitlopen. Op kleine putjes is het ook niet nodig, je kan immers bijna altijd alles werpend af. Op grotere plassen zou ik veel liever een rubberboot gebruiken.
Aantal nadelen aan voerboten: je zit vrijwel altijd gebonden aan hele geconcentreerde hoopjes aas, je ziet niet wat er zich onderwater bevindt (vooral bij obstakels varen veel te veel mensen de boel er veel te ver middenin), je leert niet beter werpen, sterker nog, je leert het af en als het ding je een keer in de steek laat heb je geen idee meer wat nu te doen.
Meer en meer worden voerboten gezien als onderdeel van de standaard uitrusting van de karpervisser. Naar mijn mening grote onzin, het is een luxe artikel wat in 95% van de gevallen gewoon onnodig is en maar heel af en toe echte meerwaarde heeft ten opzichte van de alternatieven.


Uhm daaf op zich heb je wel gelijk, maar het is wel degelijk handig en als je het geld kan missen hoort het zeker wel bij je uitrusting..
Reden dat ik dit zeg is omdat ik zelf altijd als ik op een nieuwe put zit of water zelf eerst met de rubberboot op ontdekking ga. Maar als ik eenmaal de plekken weet dan pak ik dus de voerboot en tuurlijk kan je ook de rubberboot pakken, maar savonds als ik alleen vis vind ik het toch wat veiliger om een voerboot te hebben, want dan blijf ej ook dicht bij je spullen en daarbij is het ook makkelijker dan werpen in het donker.

maar ik ben het wel met je eens dat veel mensen niet eens meer zonder kunnen en het ook te snel inzetten, maar om nu te zeggen dat het 95% onzin is nee niet echt..

Maar goed, als iemand een voerboot wil moet hij dat zelf weten ieder zijn ding toch ;)

Maar voor de topcistarter: als ik het zo lees zou ik op grote wateren gewoon een rubberboot nemen en anders gewoon een skarp of soul in jou geval hoef je geen duurdere te kopen want dat is onnodig op de plekken die je beschrijft..

succes!
Oja joh!!!
Plaats reactie