Ik wil beginen met karpervissen


Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

29-05-2012 19:12

Hmmmm

Was het niet..... Nooit een gegeven paard in de bek kijken.

I rest my case
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Danny Stelten
Berichten: 187
Lid geworden op: 29-04-2012 22:16

29-05-2012 21:36

Maar vraag dan ook geen advies als al het gegeven advies in de wind wordt geslagen. Vooral die gratis set. :)
Richard Baas
Berichten: 18
Lid geworden op: 23-05-2012 19:50
Locatie: Assen

30-05-2012 06:50

En je houd nog wat geld over voor de boilies....
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

30-05-2012 08:05

@ R de Winter

Ga jij nu beweren dat je voor € 80 euro een complete set kan kopen dat geen troep is? Kom op zeg. We weten allemaal wat een beetje materiaal kost en voor dat geld ga je gewoon niets degelijks kopen.
Begin dan lekker met één hengel of een struinsetje en bouw dat uit zoals het gros hier al aangeeft.

was jij niet trots dan op jonge leeftijd toen je eindelijk een setje hengels had?? ik in ieder geval wel.
en ik hoefde geen spullen van andere mensen, kocht liever alles lekker nieuw.


Ik heb gelukkig wat te besteden maar ik hoef inderdaad niet alles nieuw te hebben. Ik heb liever goed spul dan persé nieuw spul. Ik was helemaal weg van een bepaalde hengel(set) van BB. Ik kon een nieuwe set kopen of de set die ik via via gevonden had voor zo ongeveer de helft. Je mag één keer raden......

Als je al aangeeft dat je een budget van € 150 hebt voor een complete set lijkt het me duidelijk in wat voor een situatie je dan zit. Hij vergeet waarschijnlijk nog dat hij klein materiaal, een net, een mat en dergelijke moet kopen. Ik kan er gewoon niet bij dat je, als je in die situatie zit, een aanbod voor een gratis set niet aanneemt.
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

30-05-2012 15:59

R de Winter u typte dit:

was jij niet trots dan op jonge leeftijd toen je eindelijk een setje hengels had?? ik in ieder geval wel.
en ik hoefde geen spullen van andere mensen, kocht liever alles lekker nieuw.
![/quote]

Ik was ook blij met mn hengels die ik had gekocht en een deel had gekregen, ik vis er nu 4-5 jaar veel mee. Maar dat dat u geen spullen van andere mensen hoefde, waarom dat dan? Omdat u alles nieuw wilde? Ik zeg dan echt geen nee hoor, als ik het nog niet heb, ik was hardstikke blij toen ik (door de jaren heen) wat spullen kreeg. Of hecht u er meer waarde aan als u alles nieuw heeft (kan ik ook wel begrijpen) maar?

Gr Stefan,

Ps succes met je set
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

30-05-2012 18:47

Jeroen Visser schreef:@ R de Winter

Ga jij nu beweren dat je voor € 80 euro een complete set kan kopen dat geen troep is? Kom op zeg. We weten allemaal wat een beetje materiaal kost en voor dat geld ga je gewoon niets degelijks kopen.
Begin dan lekker met één hengel of een struinsetje en bouw dat uit zoals het gros hier al aangeeft.

was jij niet trots dan op jonge leeftijd toen je eindelijk een setje hengels had?? ik in ieder geval wel.
en ik hoefde geen spullen van andere mensen, kocht liever alles lekker nieuw.


Ik heb gelukkig wat te besteden maar ik hoef inderdaad niet alles nieuw te hebben. Ik heb liever goed spul dan persé nieuw spul. Ik was helemaal weg van een bepaalde hengel(set) van BB. Ik kon een nieuwe set kopen of de set die ik via via gevonden had voor zo ongeveer de helft. Je mag één keer raden......

Als je al aangeeft dat je een budget van € 150 hebt voor een complete set lijkt het me duidelijk in wat voor een situatie je dan zit. Hij vergeet waarschijnlijk nog dat hij klein materiaal, een net, een mat en dergelijke moet kopen. Ik kan er gewoon niet bij dat je, als je in die situatie zit, een aanbod voor een gratis set niet aanneemt.


Laten we even duidelijk zijn en elkaar GEEN woorden in de mond leggen zoals jij nu doet..
ik beweer namelijk niks, ik geef alleen aan dat een 80 euro setje niet zoals jij dus wel beweert troep is..
daarbij heb ik zelf al jaren een x2 foudraal en die doet het rpima maar die koste maar 15 euro, is dat dan ook troep in jou ogen?

verder wil jij wat te besteden, maar niet iedereen heeft dat en zeker niet op jonge leeftijd.
daarbij zijn er veel mensen hier die zeggen hoe hun het hebben gedaan, maar dat vraagt gerben toch niet hij wil een complete set en voor 80 euro is dat een complete set die ik liet zien.

Verder heeft gerben het toch ook niet gezegd dat hij iets niet wil, je moet je eens in zijn situatie plaatsen, maar goed ik houdt het hier bij, want je zal toch met een tegen argument komen en da mag ieder zijn mening ;)

maar laten we voor op stellen dat voor jou 80 euro niks waard is en je daar alleen troep voor koopt, voor de ander is het heel wat geld en is al blij met wat minder..

Gr!
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

01-06-2012 08:54

Ik leg je helemaal geen woorden in je mond, het zijn je eigen woorden.

Ik zeg ook niet dat € 80.- niets is. Je kan er best wat leuks voor kopen maar geen complete hengelset die voldoet. Een foudraal van X2 is wel even iets anders dan een hengelset natuurlijk, dat is appels met peren vergelijken. Ik blijf erbij dat een complete set hengels en molens voor 8 tienstjes gewoon bende is. Voor dat geld kan je gewoon niet iets degelijks maken dat een dergelijke en langdurige belasting aankan.

Iemand die net begint met vissen ziet ook door de bomen het bos niet meer door alle info maar ik denk dat we niet goed bezig zijn als we tegen een beginnend karpervisser gaan zeggen dat hij goed af is met een complete set van 8 tientjes. Sterker nog, dat zouden we hem allemaal af moeten raden.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

01-06-2012 09:32

bied gewoon 200 euro op deze advertentie en zeg dat je het vanavond komt halen dan :wink:

het is crisis :D

http://watersport.marktplaats.nl/hengel ... ind=7&fs=1

nee heb je , ja kan je krijgen toch ? :lol:


deze is misschien een optie voor je..

http://watersport.marktplaats.nl/hengel ... nd=11&fs=1

150 euro bieden :wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

01-06-2012 10:24

@ Jeroen Visser

je heb helemaal gelijk.

@michel tja

een set van 850 en dan 200 bieden wordt hem echt niet hoor.

die andere van 350 daar kan je beter 200 op bieden..

maar je heb gelijk niet gevist is ook niks gevangen ;)
Oja joh!!!
damian ripson
Berichten: 327
Lid geworden op: 31-08-2010 16:36

03-06-2012 21:20

et probleem daarbij is wel weer dan heeft hij de set maar bij die van 350 mot er nog een mat bij is ook weer paar tientjes en kleinmateriaal en komt hij al gauw op 250-300 euro uit
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

04-06-2012 01:38

Mannen vergeet effe niet dat het gozertje pas 13 is.En hij gewoon niet weet wat er te koop is en gewoon advies vraag.Ik stuur mijn kinders van 13 ook niet met de trein weg maar ga gewoon met hen mee misschien dat de vader van dat gozertje dat niet doet.

En over goedkope setjes kan ik jullie vertellen dat toen ik begon hier ook 2 setjes van dam had van een gulden of 80 daar heb ik jaren lang mee gevist zonder gezeik.Het molentje was van plastic met 1 lagertje.Later kwamen en weer goedkope hengels met molens van ultimate daar vist die tweeling van 13 van mij nog steeds mee.

Je kan voor 100 euro best leuke setjes vinden die ook nog wel een paar jaar mee gaan.Je kan van bekende merken ook spullen kopen die shit zijn.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat goedkoop niet altijd rommel hoef te wezen.

Gerben ik zou gewoon effe aan je pa vragen of hij effe met je langs Nico kan rijden want dit is wel een hele leuke aanbieding.

Nico als Gerben hier niet op reageer wil ik je er graag van af helpen om voor mijn tweeling de boel kompleet te maken hebben ze beide een eigen set(dit hoef niet voor niks )laat het maar via pm weten.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

04-06-2012 09:49

ja dat ben ik dus helemaal met je eens Marcel Suchan maar schijnbaar de meeste mensen hier niet.

ik heb ook jaren met een goedkoop setje gevist...
en voor een 13 jarige is de set van henkkoster gewoon goed en beter van wat ik toen had 20 jaar geleden ;)

laat je niet gek maken gerben en doe wat je zelf wil je heb nu wel beetje idee wat er te koop is ;)

succes!
Oja joh!!!
Tom Roozeboom
Berichten: 246
Lid geworden op: 27-12-2010 15:43

04-06-2012 12:25

Ik vind de spullen die ik had aangeboden, geen troep hoor! Ik denk dat menig beginnende visser daar heel blij mee zou zijn! 3 Okuma molens, zijn natuurlijk niet gelijk als de duurdere Shimano of Daiwa molens, maar het zijn wel prima molens hoor!

En een rod-pod van Prologic is ook gewoon een goede rod pod! En de beetmelders van Sunridge zijn natuurlijk ook niet gelijk aan Delkims of Fox! Maar het zijn prima beetmelders, zeker voor beginners! En dat allemaal voor 100 euro, vind ik niet duur, hij heeft alleen nog hengels nodig! Ik geef hem er gratis X2 hengels bij, maar als ik hem was zou ik dan nog kijken voor 2 betere hengels en dan kan hij er voor een komende tijd goed tegen aan!

Tom
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

04-06-2012 17:12

Tom idd leuk voor weinig. En X2 boomstammen haal je zeker vis mee binnen hoor.

Mooi begin om te leren vissen.
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

04-06-2012 19:39

Mooi begin om te leren vissen is een enkele hengel, wat dobbertjes een schepnetje, matje en een fiets.

Vissen dus..

En niet op je luie krent achter een boiliestok zitten. Die tijd komt wel, en de leerschool die je doorloopt met het struinen zal je dan zeker van pas komen.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

05-06-2012 00:58

Sven,
Ben het helemaal met je eens maar deze generatie van nu denk daar net even anders over.En neem ze het eens kwalijk ze hoeven maar een tijdschrift open te slaan en alles draait wel om bollen visserij.

Vroeger kreeg je het met de paplepel ingegoten dat je maar eerst met een dobber of korst moest gaan proberen.Ik kreeg van die ouwe niet eens een werphengel maar een bamboe stok gaat eerst maar eens leren een dobber afstellen jongen.Ik heb daar trouwens nog steeds plezier van van die lessen van die ouwe.

Tijden zijn verandert ik zie hier bijna niemand meer met zijn kind lekker vissen.Het gaat tegenwoordig vaak zo hier hebbie hengels en nou opdonderen dan heb ik geen last van je want pappa en mamma hebben gewerkt.

Of de jeugd rot weg achter een playstation of internet.Ik ben blij dat 3 van mijn 4 kinderen regelmatig langs de waterkant zit.Of ze nou zitten te pennen of met de korst of bollen ze doen gelukkig nog wat nuttigs.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

05-06-2012 06:47

Of ze nou zitten te pennen of met de korst of bollen ze doen gelukkig nog wat nuttigs.


Dat krijg ik de baas thuis maar niet aan het verstand.... :lol:
Catch them if you can...
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

05-06-2012 09:25

Nou marcel, niet lullig bedoelt maar niet alle ouders denken zo hoor..

Als ik op sommige plekken kijk zie ik alleen maar zuipende drugs gebruikende stumperts die het karpervissen gebruiken om weg te mogen van huis.
Dit groepje verpest het dus zoals altijd weer voor de medevissers zoals ons die het wel goed doen.

Maar ik ben het wel met je eens dat ze het moeten leren, maar vaak willen ze dat niet eens.
Want het hele vissen intereseert ze niet, heb mee gemaakt dat ze zo stoned waren dat ze niet wakker werden van een run en ik hem eruit heb moeten halen,.. ik heb ze ook vriendelijk verzocht om direct hun spullen te pakken en op te rotten ;)

Maar goed gerben moet zich niet gek laten maken en als hij er echt voor wil gaan dan kan hij hier nog veel leren en weet hij zelf op den duur wel wat hij moet doen als hij maar durft te vragen en goed moet kijken naar de andere vissers.
Dan zal hij zeker met zijn nieuwe setje een leuke lange tijd te gemoed gaan.

mzzl
Oja joh!!!
damian ripson
Berichten: 327
Lid geworden op: 31-08-2010 16:36

05-06-2012 11:05

zoals marcel zegt geef ik hem ook gelijk in ik vis pas 2 jaar statisch daarvoor idd met pennetje en korstje en daar haal je leuke vangste op binne toen heb ik ooit pieper gekrege en viste van toen 1 hengel op de pieper gwn met schuiflood en mais of de haak en de ander nog steeds met korstje bijna al me spulle had ik toen nog van me pa de hengels en molens iig en net maar nog voor de karper ben ik gwn met de vaste stok begonne en toen op een ander water met een licht werphengeltje met slappe lijn en w88en tot de lijn werd strak getrokken. kben nog steeds blij dak et op die manier geleerd heb.
gerben ik hoop dat je eraan uit zult komen
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

05-06-2012 14:17

R de Winter, u typte dit:

Want het hele vissen intereseert ze niet, heb mee gemaakt dat ze zo stoned waren dat ze niet wakker werden van een run en ik hem eruit heb moeten halen,.. ik heb ze ook vriendelijk verzocht om direct hun spullen te pakken en op te rotten.

Bent u ook met de vis op de foto geweest? Haha :lol:
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

05-06-2012 18:49

Meneer de winter om de vissen van een ander binnen te halen hoef je niet stoned of dronken voor te zijn.Als ik hier met de oudste weg gaat en die lul is 18 dan moet ik nog mijn tent uit omdat die eikel gewoon door elke run door slaapt ook met een sounderbox naast zijn oor. :D
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

05-06-2012 19:42

@stefan, hahaha nee dat had ik wel moeten doen eigenlijk haha maar ik was te pissed off en wou die gasten zo snel mogelijk weg hebben.

@marcel, een maat van me slaapt ook heel vast, maar met een box voluit naast zijn oor is hij wel wakker op een run..
maar deze gasten waren echt stoned en dronken want we lagen ver uit elkaar en ik slaap best diep maar hoorde die van hun luid en duidelijk en zelfs als ik 3x roep wakker worden en nog net wakker worden ja dan moet je gewoon oprotten en thuis blijven is mijn mening want zo gaan de vissen kapot of in ergste geval door doordat ze zich vast zwemmen..

maar als die zoals je noemt lul niet wakker wordt waarom neem je hem dan nog mee ??
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

05-06-2012 20:57

@ R de winter.
Dit beeld is helaas niet alleen te zien bij beginners,maar ook vrij veel "gevorderden"
doen dit dikwijls.
Dit soort koekwouzen verzieken alles voor de gene die het wel goed willen doen.

Maar even tussendoor.
Zoals Marcel ook al zei.Het karpervissen is veranderd.Zoals wij begonnen met een penhengeltje of zoals ik een bamboostok,dat zie je niet meer.
Tegenwoordig is het vissen zo,dat een beginner gelijk alles wil en moet hebben.
Onder de jeugd(en ook bij sommige oudere) is het meer een status hobby.Als je geen delkims hebt ben je een sukkel.
Ik snap best dat sommige een beginner willen aansporen om te gaan pennen,maar dat is een hopeloze zaak.
En dan nog.Ik denk dat je met statisch vissen net zo veel kunt leren als met pennen,maar op een andere manier.

Er bestaat geen nummer 1 manier.Iedereen moet het op zijn eigen manier leren.net als lopen...
Advies geven is 1 ding,maar continu blijven hameren hoe het volgens sommige moet is vrij irritant.
groeten nico
damian ripson
Berichten: 327
Lid geworden op: 31-08-2010 16:36

05-06-2012 22:00

nico met penhengeltje en korstje is alleen maar beter vin ik je leert er hoe je vissen kunt spotten en hoe je het vanaf dat moment aan kunt pakke dat soort dinge heb ik amal op die manier geleerd en helpt me nog steeds bij het statisch vissen
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

06-06-2012 19:15

da's toch geen ruk aan..... :lol:

Penvissen is een leuke en actieve manier om op karper te vissen. Echter met het enigzins beperkte budget van
de topicstarter gaat hij het waarschijnlijk net niet redden om nieuw een penhengel, molen, onthaakmat en landingsnet aan te schaffen.

Als Nico Offerman jou met de beste intentie voor niets nog goede spullen aanbied dan zou ik overwegen om die op te halen. Kost je 2 uur reistijd en ongeveer 20 euro
aan brandstof. Als je geluk hebt kan het misschien voor de helft ook nog wel verzonden worden. Dan houdt je nog 160 euro over voor de aanschaf van een landingsnet, onthaaktmat, klein materiaal, aas en voer e.d.
Laatst gewijzigd door Kees Ouwehand op 06-06-2012 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige quote verwijderd!