hengelkeuze method feeder


Plaats reactie
Pieter van Assen
Berichten: 13
Lid geworden op: 25-06-2010 10:52
Locatie: Drachten

21-04-2012 20:03

Ik wil dit jaar ook eens vissen met de "method feeder".
Met welke hengels kan ik het beste beginnen en welke ervaringen hebben jullie hiermee?
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

21-04-2012 22:18

Hoe wil je met de methodfeeder vissen? Statisch met piepers of met een feederhengel?

Voor het methodfeederen met de feederhengel gebruik ik een Shimano Beastmaster medium van 3.60 mtr. Deze hengel heeft een
parabolische actie wat hem geschikt maakt voor het methodfeederen. Als molen hangt er een Exage 4000RB onder.

Je kunt ook methodfeederen met karperhengels. Ik heb mij daar voor de methodfeeders van Korda aangeschaft. De bedoeling is
zou de watertemperatuur wat hoger is hier mee te gaan vissen. Ik heb er weleens meegevist, maar veel verder dan het vangen van
brasem ben ik nog niet gekomen.
Pieter van Assen
Berichten: 13
Lid geworden op: 25-06-2010 10:52
Locatie: Drachten

21-04-2012 23:44

Jeroen Schulte schreef:Hoe wil je met de methodfeeder vissen? Statisch met piepers of met een feederhengel?

Voor het methodfeederen met de feederhengel gebruik ik een Shimano Beastmaster medium van 3.60 mtr. Deze hengel heeft een
parabolische actie wat hem geschikt maakt voor het methodfeederen. Als molen hangt er een Exage 4000RB onder.

Je kunt ook methodfeederen met karperhengels. Ik heb mij daar voor de methodfeeders van Korda aangeschaft. De bedoeling is
zou de watertemperatuur wat hoger is hier mee te gaan vissen. Ik heb er weleens meegevist, maar veel verder dan het vangen van
brasem ben ik nog niet gekomen.

Ik wil gaan federeren, maar zoek eerst meer een instap model om te kijken of ik het wat vind.
Plaats reactie