hallo heren,
ik vis inmiddels al een half jaar met mijn huidige lijn. nu vroeg ik me af wanneer deze nou vervangen dient e worden?
is het ook mogelijk om de lijn van mijn huidige spoelen af te halen en dan weer op nieuwe op te spoelen? ik vis namelijk met de parahelium en vroeg me af hoe ik dit het beste kon doen. de lijn zelf is opzich nog wel prima maar dacht dat het nooit verkeerd kon..
nu vroeg ik me een aantal dingen af:
-moeten de spoelen eerst een bepaalde tijd in het water?
-gaat het niet ontzettend knikken?
mocht iemand het bij de zoekfunctie wel kunnen vinden hoor het graag heb namelijk een lange dag achter de rug!
mvg,
stefan broks
lijn omdraaien
- Sven van Anrooy
- Contacteer:
Als je lijn nog goed is? Waarom vervangen? Vaak vervang ik het omdat er gewoonweg te weinig op de spoel blijft om lekker te gooien, de spoelrand gaat het tegenwerken. Dit komt dan weer doordat ik na een vis nog wel eens een metertje of 10 eraf strip.
Gebruikte nylon van een molen afspoelen op een andere molen is vragen om gezeik. Dat gaat kinken als een malle, plus dat je vaak ontiegelijk veel ribbeltjes/vouwtjes of wat dan ook op het onderste deel van de lijn hebt zitten.
Afhalen en een nieuwe opzetten, beter alternatief voor nylon (en fluormeuk en alles wat niet gevlochten is) is er niet. Met gevlochten lijn kan het VAAK wel, maar heb het ook wel eens meegemaakt dat het niet helemaal je van het was. Gelukkig vis ik gevlochten veelal met een voorslag en blijft de lijn zelf aardig wat jaartjes intact in de mate waarop ik het gebruik.
Dus:
Niet doen
Gebruikte nylon van een molen afspoelen op een andere molen is vragen om gezeik. Dat gaat kinken als een malle, plus dat je vaak ontiegelijk veel ribbeltjes/vouwtjes of wat dan ook op het onderste deel van de lijn hebt zitten.
Afhalen en een nieuwe opzetten, beter alternatief voor nylon (en fluormeuk en alles wat niet gevlochten is) is er niet. Met gevlochten lijn kan het VAAK wel, maar heb het ook wel eens meegemaakt dat het niet helemaal je van het was. Gelukkig vis ik gevlochten veelal met een voorslag en blijft de lijn zelf aardig wat jaartjes intact in de mate waarop ik het gebruik.
Dus:
Niet doen

Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...
Geniet van mijn afwezigheid..
WC-PB: 1kg+ / 76cm
Geniet van mijn afwezigheid..
WC-PB: 1kg+ / 76cm
-
sven bedankt voor je info!! hier kan ik wat mee..
het ging mij ook vooral om de werking van fluor carbon onderwater.. dan was die rond deze heldere tijd weer mooi helder! de lijn opzich is niet echt beschadigd.. maar houd hem vanaf nu gewoon goed in de gaten.
dat word weer een duur grapje..
mvg stefan
het ging mij ook vooral om de werking van fluor carbon onderwater.. dan was die rond deze heldere tijd weer mooi helder! de lijn opzich is niet echt beschadigd.. maar houd hem vanaf nu gewoon goed in de gaten.
dat word weer een duur grapje..
mvg stefan