Daiwa windcast Z vs. Shimano baitrunner 8000 euD


Gebruikersavatar
tinodriessen84
Berichten: 727
Lid geworden op: 21-11-2011 18:49
Locatie: jrc contact 2 man bivvy

20-03-2012 22:43

Maar ik realiseer me ineens dat we andermans topic lopen te vervuilen :oops:
Sorry daarvoor!

Mvg tino
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

20-03-2012 22:55

Je zegt niks raars tino !!!
Maar een cast molen komt van de engelse markt en is gemaakt om te gooien.
Het liefst op een 3.50 lbs hengel en met 140 tot 160 gram dan pas ga je gooien !!!

Als je een beetje kan gooien dan haal je al snel de 130 a 150 meter en is een baitrunner op een lc molen over bodig !!!
En laten we het helemaal niet hebben over het uitvaren met nylon lijn tot 170 meter want dan heb je meer als (( gemiddelde lijn dan )) 30 meter rek op je lijn, snoer hoe je het noemen wilt.
Ga je richting de 200 meter dan gewoon je extra spoelen opspoelen met een gevlochten lijntje voor een redelijke beet registratie !!!

Waar ik een beetje op doel is dat je bewust een aankoop doet, want met een loncast molen zonder baitrunner functie zul je een stuk verder gooien dan 1 met.
de balance tussen molen en hengel kan daar al een aardig verschil in maken.
Altans dat zijn mijn ervaringen en ondervindingen !!!

Hoop een betje duidelijk te zijn want het is goed bedoelt en het na denken waard vandaar ik al eerder zei (( schiet ik door )) toch is het na mijn mening het na denken waard want ook ik vis heerlijk zonder baitrunner op 5 meter voor het kantje met mijn slip bijna helemaal open, en zoals leen al zei het is even wennen dat dan wel ma na enkele maanden zit het er in en ben je nit anders gewent indien je regelmatig de lijnen nat maakt , voor mij was het ook eruggg wennen de eerste 4 maanden !!!

maar lc zijn zeker geen slechte molens !!!
Mischien het nadenken waard boven staande !!!

Met Goed Bedoelde Groet Sander Kunst
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

20-03-2012 22:56

Waarom vervuilen !!!
Mischien het na denken waard zo niet dan zijn lc een goede optie mijn zege heb je voor shimano lc zijn alleen verdomde zwaar :wink:

mvg
Tom Roozeboom
Berichten: 246
Lid geworden op: 27-12-2010 15:43

21-03-2012 10:33

Heren,

Ik zie niet in hoe jullie deze topic vervuilen? Haha, jullie maken er alleen nieuwe discussie van en dat is niet erg!

Ik heb sinds afgelopen vrijdag de Daiwa Windcast Z en ik kan niks negatiefs vinden tot zover! In vergelijking met mijn oude Shimano 8000d molens, is het gooien nu een eitje! Het halen van 100 meter is een eitje!

Tom
Gebruikersavatar
tinodriessen84
Berichten: 727
Lid geworden op: 21-11-2011 18:49
Locatie: jrc contact 2 man bivvy

21-03-2012 12:01

Maar even voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat molens zonder baitrunner minder zijn hoor! En ik snap ook wel dat bigpits vaak overbodig zijn, maarja dat hou je toch! Overdag zijn beetmelders eigenlijk ook overbodig! :D
ik heb de lc's gekocht omdat ik ze gewoon bruut vind, het geluid van de slip is geweldig, en als ik een keer heel ver moet gooien kan het! Snap je? En als ze dan 80% van de tijd overbodig zijn, ja jammer dan! Als ik er maar schik mee heb toch? :D

Mvg tino
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

21-03-2012 12:23

Ik vraag me af of en hoeveel meters het daadwerklijk uitmaakt, die 200 gram verschil ofzo tussen een windcast een shimano lc. Ik mijn ervaring is dat verschil te verwaarlozen, ik zet er iig mn vraagtekens bij. Volgens mij moet er bij een aantal posts hier een flink aantal korreltjes zout worden genomen. Zo heb ik eens een van mn hengels mét mn slip los en al in het water zien verdwijnen en weegt een lc medium min of meer hetzelfde als een daiwa windcast.

Het is heel simpel, als je het prettiger vind om met baitrunner te vissen, dan koop je een baitrunner en zo niet dan niet. Meer is er niet bij. Beide types molens hebben hun eigen voordelen en nadelen, maar je kunt met beide molens in principe in alle situaties een visje vangen. Ga gewoon uit van je persoonlijke voorkeur :-).