ga ik voor de shimano big baitrunner lc of daiwa windcast


Gebruikersavatar
jeroen vorstermans
Berichten: 279
Lid geworden op: 13-02-2012 19:38

09-03-2012 16:34

hey
ik ga nieuwe molens kopen.
ik heb er 2 in de hand gehad
de shimano big baitrunner lc ouwe model en nieuwe model
en de daiwa WINDCAST Z 5000LD

welke zouden julie kiezen
het zijn echt mooie molens.
de shimano heeft een baitrunner dat is wel handig.
de daiwa heeft quick drag en is een stuk kleiner en lichter.
pffff

ik vind het zo moeilijk
maar ik moet de knoop doorhakken.
gr jeroen
Laatst gewijzigd door jeroen vorstermans op 09-03-2012 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
vissen van 2014

schub:
spiegel:
zeelt:
Brasem:
Gebruikersavatar
tinodriessen84
Berichten: 727
Lid geworden op: 21-11-2011 18:49
Locatie: jrc contact 2 man bivvy

09-03-2012 16:55

Hey jeroen!

Ik heb zelf de oude modellen big baitrunners, en zijn gewoon top molens! Maar ik neem aan dat de nieuwe net zo top zijn! Er zijn een paar dingen aan verbeterd, maar dan wordt het toch kiezen tussen een ferrari en een lamborghini!
Dus ik zou zeggen: kies diegene die je mooier vind!

De daiwa windcast heb ik geen ervaring mee, dus daar kan ik je niets over zeggen. Succes met je keuze! :wink:

Mvg tino
Markjan Evers
Berichten: 44
Lid geworden op: 27-02-2012 20:16

09-03-2012 17:45

Hey jeroen, ikzelf sta toevallig ook voor die lastige keuze, alleen twijfel ik zelf tussen de shimano ultegra xtb 14000 en de windcast z5000ld.. De bb lc heb ik ook in mn handen gehad en was wel erg zwaar.. wil zelf eigk ook graag overstappen van baitrunner achterop naar een bigpit. twijfel zelf ook nog wel tussen het baitrunner2 systeem van de shimano en de quikdrag van daiwa
Gebruikersavatar
jeroen vorstermans
Berichten: 279
Lid geworden op: 13-02-2012 19:38

09-03-2012 18:26

Markjan Evers schreef:Hey jeroen, ikzelf sta toevallig ook voor die lastige keuze, alleen twijfel ik zelf tussen de shimano ultegra xtb 14000 en de windcast z5000ld.. De bb lc heb ik ook in mn handen gehad en was wel erg zwaar.. wil zelf eigk ook graag overstappen van baitrunner achterop naar een bigpit. twijfel zelf ook nog wel tussen het baitrunner2 systeem van de shimano en de quikdrag van daiwa

dat de shimano big baitrunner lc zwaar is maakt niet uit.
hij licht toch de meeste tijd in de hengelsteun.
ik vind het niet zo erg maar ik denk dat het wel iets handiger vissen is met een baitrunner achterop
met die daiwa moet je een beetje gokken hoe dicht je hem draait na een run.
nou zal dat wel wenne denk ik.
maar ik heb er geen ervaring mee.
vissen van 2014

schub:
spiegel:
zeelt:
Brasem:
Gebruikersavatar
jeroen vorstermans
Berichten: 279
Lid geworden op: 13-02-2012 19:38

09-03-2012 18:29

tinodriessen84 schreef:Hey jeroen!

Ik heb zelf de oude modellen big baitrunners, en zijn gewoon top molens! Maar ik neem aan dat de nieuwe net zo top zijn! Er zijn een paar dingen aan verbeterd, maar dan wordt het toch kiezen tussen een ferrari en een lamborghini!
Dus ik zou zeggen: kies diegene die je mooier vind!

De daiwa windcast heb ik geen ervaring mee, dus daar kan ik je niets over zeggen. Succes met je keuze! :wink:

Mvg tino

die man van de viswinkel zij dat ik beter voor het ouwe model kon gaan OMDAT die zich all bewezen heeft.
maar ik vind de ouwe er ook mooier uit zien ze kosten daar 144 euro is veel geld maar dan heb je ook wel iets.
ga er 2 kopen bij ons mag je niet met 3 hengels vissen maar dat vind ik niet zo erg
vissen van 2014

schub:
spiegel:
zeelt:
Brasem:
Markjan Evers
Berichten: 44
Lid geworden op: 27-02-2012 20:16

09-03-2012 18:32

Dat je hengels vaak de meeste tijd op de steunen liggen is helaas een feit. Toch vind ik een te zware molen totaal niet fijn vissen, je hengel is uit balans en ik heb persoonlijk minder gevoel tijdens de dril.. Mijn voorkeur gaat nu lichtelijk uit nar de ultegra xtb..
Gebruikersavatar
tinodriessen84
Berichten: 727
Lid geworden op: 21-11-2011 18:49
Locatie: jrc contact 2 man bivvy

09-03-2012 19:06

@jeroen,
Ik vind zelf de oude er ook mooier/robuuster uitzien, en voor dat geld heb je zeker een top molen! En icm mijn jc tsi 2,75lb werp ik toch een meter of 130 a 150! Ik heb er iig heel veel schik van!

@markjan
Dat de hengels uit balans zijn heb ik totaal geen last van! De molen zit nog steeds op dezelfde plek, dus of hij zwaarder of lichter is maakt kwa balans niks uit! Maar het is maar wat je gewent bent, de een vind zwaarder fijn de ander lichter. :wink:

Mvg tino
Gebruikersavatar
jeroen vorstermans
Berichten: 279
Lid geworden op: 13-02-2012 19:38

09-03-2012 20:07

tinodriessen84 schreef:@jeroen,
Ik vind zelf de oude er ook mooier/robuuster uitzien, en voor dat geld heb je zeker een top molen! En icm mijn jc tsi 2,75lb werp ik toch een meter of 130 a 150! Ik heb er iig heel veel schik van!

@markjan
Dat de hengels uit balans zijn heb ik totaal geen last van! De molen zit nog steeds op dezelfde plek, dus of hij zwaarder of lichter is maakt kwa balans niks uit! Maar het is maar wat je gewent bent, de een vind zwaarder fijn de ander lichter. :wink:

Mvg tino

150 meter dat is zekker mooi.
dat zij die gast van de vis winkel omdat je een groote spoel heb kan je verder gooie.
maar een vraage heb jij ook voorlijn op je molens omdat er 400m 0,40 op pas en ik vis meestal met 0,35 dus er past soon 450m denk ik.
ja ik ga toch voor de shimano big baitrunner lc (de ouwe) ik ga ze morgen haale =) er waren nog maar 30 stuks bij ons in de viswinkel
gr jeroen
vissen van 2014

schub:
spiegel:
zeelt:
Brasem:
Gebruikersavatar
tinodriessen84
Berichten: 727
Lid geworden op: 21-11-2011 18:49
Locatie: jrc contact 2 man bivvy

09-03-2012 20:19

Ja ik vis ook met 0.35mm, en daar kan 550 meter van op!
En ik heb idd ook voorlijn erop, de eerste 150 meter 0,25mm en de rest 0,35mm,
Ik vis toch nooit 500 meter uit de kant!

En het is een goede keuze die je maakt! Ga je veel plezier van hebben! :wink:

Mvg tino
Gebruikersavatar
jeroen vorstermans
Berichten: 279
Lid geworden op: 13-02-2012 19:38

09-03-2012 20:48

tinodriessen84 schreef:Ja ik vis ook met 0.35mm, en daar kan 550 meter van op!
En ik heb idd ook voorlijn erop, de eerste 150 meter 0,25mm en de rest 0,35mm,
Ik vis toch nooit 500 meter uit de kant!

En het is een goede keuze die je maakt! Ga je veel plezier van hebben! :wink:

Mvg tino


oww mooi filmpje op youtube ik had het all gezien.
lekken man als die karper zo door de slip gaat
vissen van 2014

schub:
spiegel:
zeelt:
Brasem:
Gebruikersavatar
tinodriessen84
Berichten: 727
Lid geworden op: 21-11-2011 18:49
Locatie: jrc contact 2 man bivvy

09-03-2012 20:55

Ja das zeker lekker, al staat die slip wel iets te los hoor! Die eerste drilde een maat van me binnen, die ving maar niks op zijn hengels en ik had er toen 4, dus mocht hij hem bij mij pakken! Die tweede pakte ik wel zelf.
En dat zijn trouwens ook mijn oude hengels, x2 troep, moet mijn nieuwe hengels nog inweiden :D maar tot nu toe 3x geblankt, maar morgen ga ik weer dan hoop ik mijn eerste op die hengels te vangen :wink:

Mvg tino
Markjan Evers
Berichten: 44
Lid geworden op: 27-02-2012 20:16

09-03-2012 21:54

Hm, toch kom ik terug op mn woorden, heb vanavond de nieuwe shimano baitrunner LC big in mn handen gehad en eventjes onder mn hengel gehangen( jc tsi 2,75) en het voelde robuust en degelijk.. Vis momenteel met de shimano super baitrunner xtea, maar vind de slip erg stotteren en lastig te corrigeren, vandaar dat ik over wil stappen. Twijfel alleen inmiddels of ik nu voor iets als de baitrunner LC big moet gaan, of voor iets zoals de ultegra xtb/daiwa windcast z5000ld.. Voor de prijs hoef je niet na te denken want ze schelen onderling krap 2 tientjes en wil er de komende jaren mee vooruit kunnen.
Iemand nog tips?

Mvg
Gebruikersavatar
tinodriessen84
Berichten: 727
Lid geworden op: 21-11-2011 18:49
Locatie: jrc contact 2 man bivvy

09-03-2012 22:18

@markjan
Ik heb ze nu ook onder mijn JC tsi 2,75 hangen, (wel het oude model lc) en het werpt iig heerlijk! Ik heb er nog niet mee mogen drillen van de karpergod, dus daar kan ik niks over zeggen, maar dat kan ik natuurlijk wel aan jou vragen :wink: , dus bij deze: hoe vind jij de JC's drillen?

Mvg tino
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

09-03-2012 22:24

150 meter werp jij? Weet je het zeker? Met die hengels en lijndikte.
Ken ook iemand en die is vrij fors maar krijgt het met die JC stokken echt niet voor elkaar,want dan liggen ze door midden.

Master in werpen is hij,met Centurys net aan 150 meter,dus vind het vrij ruim genomen wat jij op noemt.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Markjan Evers
Berichten: 44
Lid geworden op: 27-02-2012 20:16

09-03-2012 22:32

Haha, ik zal je moeten teleurstellen, heb er nog geen nachtje mee gevist, alleen even mee staan werpen.. mn maat heeft ze wel al een tijdje, ze gaan mooi rond, tot int handvat en ruim voldoende ruggegraat om een vis op flinke afstand nog te kunnen sturen.. En ook onder de top drilt de hengel prima.. Mooie zachte parabolische actie zit erin. Alleen nu nog een geschikte molen voor eronder, haha.. Toen ik vanavond die baitrunner big LC voelde, ben ik der eigenlijk een beetje verliefd op geworden.. Mensen met ervaringen met de nieuwe big LC,neem aan dat de slip ed net zo mooi is als het oude type? En wat betreft de lijnopspoeling?
Of toch maar iets zoals de ultegra xtb / daiwa wincast z...
Pfoe, wat maken ze het toch moeilijk tegenwoordig, haha
Gebruikersavatar
tinodriessen84
Berichten: 727
Lid geworden op: 21-11-2011 18:49
Locatie: jrc contact 2 man bivvy

09-03-2012 22:36

@leen
Ik heb er vorige week voluit mee geworpen met 70 gram lood (ik vis normaal met 90gram) het gat waar ik vis is ongeveer 140 meter breed, ik gooide aan de overkant net voor de kant, dus zeg maar met 70g lood 130m, ga morgen eens proberen met 90g en denk de 150 wel te halen!

Ik snap dat het mischien te ver lijkt, maar ik zal het wel ff filmen en op youtube zetten, kan je het zelf zien! :wink:

Mvg tino
Gebruikersavatar
tinodriessen84
Berichten: 727
Lid geworden op: 21-11-2011 18:49
Locatie: jrc contact 2 man bivvy

09-03-2012 22:39

@markjan
Mijn vismaat gaat morgen voor het eerst vissen met je nieuwe lc's, ik zal je dan wel laten weten hoe ze werpen en hopelijk drillen! :wink:

Mvg tino
Gebruikersavatar
jeroen vorstermans
Berichten: 279
Lid geworden op: 13-02-2012 19:38

10-03-2012 10:35

tinodriessen84 schreef:@markjan
Mijn vismaat gaat morgen voor het eerst vissen met je nieuwe lc's, ik zal je dan wel laten weten hoe ze werpen en hopelijk drillen! :wink:

Mvg tino

ahh oke.
ik ga morgen vissen.
nog met de ouwe molens.
mijn neef gaat nog effen kijken naar de shimano bb lc
en de diawe windcast.

pff het is zo moeilijk.
de shimano is een groote molen.
met baitrunner.

de daiwa is iets kleiner.
en heeft quick drag.
vissen van 2014

schub:
spiegel:
zeelt:
Brasem:
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

10-03-2012 11:04

Je neef gaat naar de molens kijken? Jij moet er toch mee gaan vissen? Welke molens je uiteindlijk neemt is toch je persoonlijke keuze.
Ik heb zelf de oude lc's. Ja, ze zijn zwaar. Maar werpen heerlijk en liggen de meeste tijd toch op de stteunen..
Gewoon de molen kiezen waar je het beste gevoel bij hebt. Je eigen beste gevoel.... :wink:
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Gebruikersavatar
jeroen vorstermans
Berichten: 279
Lid geworden op: 13-02-2012 19:38

10-03-2012 12:08

paul te wierik schreef:Je neef gaat naar de molens kijken? Jij moet er toch mee gaan vissen? Welke molens je uiteindlijk neemt is toch je persoonlijke keuze.
Ik heb zelf de oude lc's. Ja, ze zijn zwaar. Maar werpen heerlijk en liggen de meeste tijd toch op de stteunen..
Gewoon de molen kiezen waar je het beste gevoel bij hebt. Je eigen beste gevoel.... :wink:


ja mijn neef heeft iets meer ervaring ik vis nu soon 3 jaar op de karper.
en ik ga nu overstappen naar betere vis spullen.
ik moet nog alleen molens hebben maar het is zo moeilijk.
en ik heb alleen maar met een baitrunnertje gevist van spro.
niet dat die slecht is maar ik wil gewoon een groote manne molen op me hengels hebben.
waar ik groote afstande mee kan gooie.
nou heb ik nog nooit met quick drag gevist.
dus ik weet ook niet als de daiwa windcast.
me bevalt met vissen. als ik een run krijg
vissen van 2014

schub:
spiegel:
zeelt:
Brasem:
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

10-03-2012 13:52

Begrijp je punt wel jeroen. Maar wat ik je probeerde te zeggen is dat, mijns inziens, alleen jij kunt bepalen wat je een fijne molen vind. Heb zelf ook weleens molens gehad wat gewoon een slechte keus was. Ging af op aanraden van anderen...
Als je zuinig op de molens bent en ze bevallen je toch niet na een tijdje kun je ze altijd nog goed weer verkopen. Toch?
Wel mooie term trouwens: grote manne molen...
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

10-03-2012 13:58

Lijkt me een eerlijk gezegd een makkelijke keuze dit.

LC. Staan goed aangeschreven,en is het meest over te lezen. Ook al ga je voor het nieuwe model,zal weinig aan mankeren.
Ieder geval bevallen mij de oude Long Castjes heel erg,ook al heb ik ze zelf niet,toch dril ik er vis mee af en smijt ik er mee uit als we met 2 man zitten te vissen.

Gewoon weer echt Shimano die molens :wink:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Markjan Evers
Berichten: 44
Lid geworden op: 27-02-2012 20:16

10-03-2012 14:56

Ik heb vandaag de shimano windcast in,mn handen gehad.. Ik vind het toch niks.. Zien er absoluut uit om van te kwijlen, hij voelde alleen wel wat uit balans tijdens het draaien.. Na de grootte van de ultegra xtb 14000 en de nieuwe big lc naast elkaar te hebben gezien, ga ik toch voor de big lc denk ik.. De overvloed van tevreden gebruikers en dvoor mij persoonlijk nog steeds de beste slip die i ooit gevoeld/gehoord heb, maken het gewicht eigenlijk geen probleem meer
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

10-03-2012 14:59

Het gewicht is inderdaad zeker geen probleem.
Je merkt er helemaal niks van,en de dril word er ook niet minder op. daarbij merk je met werpen ook helemaal niks van het gewicht.

Vindt ze eigenlijk gewoon meevallen kwa gewicht.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
jeroen vorstermans
Berichten: 279
Lid geworden op: 13-02-2012 19:38

10-03-2012 15:17

Markjan Evers schreef:Ik heb vandaag de shimano windcast in,mn handen gehad.. Ik vind het toch niks.. Zien er absoluut uit om van te kwijlen, hij voelde alleen wel wat uit balans tijdens het draaien.. Na de grootte van de ultegra xtb 14000 en de nieuwe big lc naast elkaar te hebben gezien, ga ik toch voor de big lc denk ik.. De overvloed van tevreden gebruikers en dvoor mij persoonlijk nog steeds de beste slip die i ooit gevoeld/gehoord heb, maken het gewicht eigenlijk geen probleem meer

ga je voor de ouwe of de nieuwe model...?
vissen van 2014

schub:
spiegel:
zeelt:
Brasem: