Nieuwe hengels


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

21-07-2003 12:34

hoy,

kijk eens verder op het board er staan ontelbare discussies over dit onderwerp

groeten rob
joeri vd beek
Berichten: 162
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: etten leur

21-07-2003 19:53

Rangemaster 2
:grin:
:grin:
:grin:
:smile:
rick schoonaard
Berichten: 549
Lid geworden op: 23-05-2003 02:00
Locatie: amersfoort
Contacteer:

21-07-2003 21:24

sorry maar neem een hengel die niet van fox,nash of waar een andere bekende naam van een visser op staat dit is niet echt vaak goed spul er zijn inderdaad uitzonderingen kijk eens naar de shimano hengels ik weet niet of ze ze nog verkopen maar de solstace hengels zijn van goeie kwaliteit voor een redelijke prijs naar mijn ervaring

succes
volg mij op twitter: @rickschoonaard http://twitter.com/rickschoonaard
Stef Van Huffel
Berichten: 64
Lid geworden op: 31-01-2002 01:00
Locatie: België

21-07-2003 21:42

Je kan natuurlijk ook nog handgebouwde hengels nemen, deze kosten meestal wel meer, maar beschikken normaal gezien ook over een serieuze kwaltiteit.

Greetz Stef. :wink:
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

21-07-2003 22:18

Hand gebouwde hengels duurder?

Niet altijd,informeer maar eens bij een hengelbouwer,en kwalitatief vele male beter als de zogenaamde kwaliteitshengels van enkele bekende merken/namen.

Wil.
Gebruikersavatar
jeroen ten westeneind
Berichten: 98
Lid geworden op: 22-11-2002 01:00
Locatie: millingen

21-07-2003 22:26

bij hengelsport nijmegen heb je mooie hengels bijv. slimline carp iets van 139.99 geloof ik maar ze er ook een hele mooie handgebouwde hengel namelijk de john hutsingson die is van een hele dunne blank gemaakt maar dan moet er ook glijk 320 eurotjes voor neertellen
ik ken wel mensen die met deze hengel al meer dan 10 intensief mee vissen
ik hoop dat je hier wat aan heb
Gebruikersavatar
jeroen ten westeneind
Berichten: 98
Lid geworden op: 22-11-2002 01:00
Locatie: millingen

21-07-2003 22:27

Op 2003-07-21 22:26, schreef jeroen ten westeneind:
bij hengelsport nijmegen heb je mooie hengels bijv. slimline carp iets van 139.99 geloof ik maar ze er ook een hele mooie andere handgebouwde hengel namelijk de john hutsingson die is van een hele dunne blank gemaakt maar dan moet er ook glijk 320 of was het 230 eurotjes voor neertellen
ik ken wel mensen die met deze hengel al meer dan 10 intensief mee vissen
ik hoop dat je hier wat aan heb
John Stoetzer
Berichten: 376
Lid geworden op: 17-02-2003 01:00

21-07-2003 23:53

Altijd weer leuk om mensen te horen schreeuwen dit merk is niks en dat merk is goed. Een ander roept precies het omgekeerde.
Wat telkens wel opvalt is dat niemand (!) zijn mening onderbouwd waardoor de gehele topic nul waarde heeft.
Want als iets niet goed is wil ik weten WAAROM NIET of juist WAAROM WEL.
En dan niet van "Ik denk..." maar gewoon objektief zoals iets werkelijk is.

In mijn ogen maakt het merk hengel werkelijk geen zak uit en geloof me ik heb er al wat gehad van heel goedkoop tot heel duur.
Wat belangrijk is, is dat de hengel doet waarvoor hij gemaakt is. Lood werpen en klappen van vluchtende vis opvangen. Daarnaast moet de hengel kracht in zich hebben om een karper te "sturen".
Van minder belang is de afwerking zoals een dunne blank, kurk of foam etc. Een ander veel gehoorde kreet is: "De hengel moet veel ogen hebben!". Dit kan waar zijn maar een hengelbouwer (merk of eigenbouwer) heeft een bepaalde aktie voor ogen en kent de eigenschappen van de blank het beste. Derhalve weten ze ook waar en hoeveel ogen nodig zijn voor optimale prestaties van de hengel. Let verder wel; een door een nederlandse bouwer gemaakte hengel heeft een in verhouding hoge kostprijs omdat het uurloon van die beste man nu eenmaal hoog ligt. Denk dus niet dat je alleen voor kwaliteit betaald want de beste man wil graag centjes verdienen. De gebruikte blanks echter komen niet zelden(!!!) gewoon als half-fabrikaat uit een of ander oosters land!!!! Precies....waar ook de merkhengels van gemaakt zijn.

Resumerend: Een goede hengel moet een goed schokabsorberend vermogen hebben en voldoende power om lood weg te zetten. Derhalve is 2,5 tot 2,75 Lb. in vrijwel alle gevallen perfect. Zeker als de hengel mooi over de gehele blank buigt en dus niet alleen in het topdeel.
Onderschat daarnaast zeker het nut van een goede molen niet en dan met name de slipwerking maar hier is al vaak over geschreven.

Voor de rest steek je energie liever niet in onzinnige vragen en opmerkingen maar ga liever vissen en gebruik goed aas en de juiste taktiek. Alleen dan zul je vissen vangen ongeacht het merk hengel wat je op je rodpod of steunen hebt liggen!!

MVG John
Xavier Hacking
Berichten: 336
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00
Locatie: Stein(lb)
Contacteer:

16-08-2003 17:16

John jij snapt het (Y)
The Carphack strikes back @ http://www.carp-freaks.com !
Plaats reactie