Shimano Tribal Carp 12 ft 3.00 Lb


Plaats reactie
Kobus Veldmuis
Berichten: 23
Lid geworden op: 23-09-2009 08:33
Locatie: Groningen

29-02-2012 15:16

--------------------------------------------

Na slechte ervaringen gehad te hebben met de James Cook TSI hengels ( kapotte delen, kapotte ogen, te ruime reelhouders, slecht passende
delen)
heb ik ze omgeruild voor de Shimano Tribal Carp ( Ondanks alle problemen die ik met de James Cook hengel heb gehad, heeft Hareco alles super
netjes opgelost !)

De Shimano Tribal Carp :

- De blank is gemaakt van HPC (High Pressure Carbon) 100 + Biofibre
- Fuji SiC slim frame 50mm start oog
- Shimano G18 reelhouder

Voordelen :

- 50mm start oog.
- Zachte top, maar toch behoorlijk wat power om nog een behoorlijk stuk lood weg te zetten
- Prijs/kwaliteit verhouding.
- Prachtig afgewerkt (Met in het bijzonder het 50mm start oog, die compleet is afgelakt tot aan de pensluiting)
- Lijn vriendelijke lijnclip

50mm start oog :
Afbeelding

Nadelen :

- De reelhouder had iets beter gekund, ik moest hem aandraaien met een waterpomptang om me Shimano Ultegra molen eronder te krijgen, en dat lijkt me
toch niet nodig.
- Minimale uitvoering ( hiermee bedoel ik, alles is kwa uiterlijk heel simpel gehouden)
- Ik had graag shrinkwrap tot aan de reelhouder gehad.

Reelhouder :
Afbeelding

De keuze om deze hengel te nemen, is omdat het kwaliteit is, net als de meeste producten die je van Shimano koopt.


Filmpje : http://www.youtube.com/watch?v=TyjumMtl-dM&list=LL7yU7pFktcWIfO4MrEEFcCw&feature=mh_lolz


Deze hengel heeft toch nog behoorlijk wat power, je kan met 4,5oz ( 125gram) vol aan de hengel hangen, en dan zullen afstanden rond de 130 meter haalbaar zijn.
De aanschafprijs bij Hareco : €148,95
De prijzen verschillen tussen de testcurves

3 op een rij..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Its Always : Location Location Location, Thats Dead Right Boy's....
Kobus Veldmuis
Berichten: 23
Lid geworden op: 23-09-2009 08:33
Locatie: Groningen

29-02-2012 15:19

verkeerd geplaatst...
Its Always : Location Location Location, Thats Dead Right Boy's....
Plaats reactie