Okuma Axeon VII / Okuma Distance Surf / Okuma Distance DTX

Plaats reactie
Philip Du Puy

12-02-2012 17:09

Beste medeforummers,

Ik ben al een tijdje op zoek naar nieuwe molens. Op dit moment ben ik een beetje aan het kijken in de hoek van Okuma.

Zelf vis ik nu al een jaar of 5 met de Okuma Epix EB65 en heb niets dan lof voor deze molens. Tuurlijk kraakt en piept er het een en ander, tuurlijk is het chroom een beetje afgebladderd, maar desalniettemin echt topmolens!

Nu ben ik erachter gekomen dat Okuma een hele reeks van goedkope molens op de markt heeft gebracht. ( De 3 bovenstaande.) Ik vroeg me af of er iemand is die ervaring heeft met een van deze typen?

Als de Axeon bijv. kwalitatief gelijk is aan het vorig model Axeon, zijn dit echt belachelijk lage prijzen. Daarnaast biedt okuma 5 jaar garantie dus dat zit wel goed.

Nogmaals,.. iemand ervaring?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gr, Philip
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Mast Kevin

16-02-2012 00:15

hey,

ik heb met de distance surf 60 gevist en dat waren zeker geen slechte molens voor het geld dat je eraan geeft, slipt werkt goed, draad spoelt vrij gelijkmatig op,...

enkel heb ik ze aan kant gelegd omdat ik ze uiteindelijk kwa looks vooral met namen de enorme beugel die erop staat ni mooi vond en afbreuk deed aan het design voor de rest mechanisch goed in orde (prijs/kwaliteit)

mvg kevin
schelfhout tom

16-02-2012 09:52

hey

Ik vis nu al een jaar met de okuma distance surf dtx-60fd en nog nooit geen problemen mee gehad

Heb enkel voor ik ze gebruikte zelf nog een beetje vet in gedaan, want in begin kraakte ze een beetje van te weinig vet in.

mvg tom
Philip Du Puy

20-02-2012 20:57

Dat is mooi om te horen!
Weet iemand wellicht het verschil tussen de surf en de DTX? Ik kan het, naast de kleur en prijs, niet ontdekken namelijk.

Kun je ze eventueel vergelijken met andere molens? En hoe zijn ze ten opzichte van de oude Okuma reeks, de Epix, Epix pro, Axeon, Oryx..?

Gr, Philip
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Plaats reactie