shimano gte 8000C en hengels met een groot startoog


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pascal Flink
Berichten: 16
Lid geworden op: 29-12-2011 20:36

30-12-2011 13:45

Zoals jullie kunnen lezen in de "voorstelhoek", ben ik al een tijdje uit de running.

Nu heb ik een set hengels op het oog die een erg groot startoog hebben.
Het gaat om de Trinis serie van K-Karp

Afbeelding

Ik wil eigenlijk mijn shimano's GTE8000C blijven gebruiken.

Mij vraag is of dat kan ?

Ik heb op het forum al wat gelezen hierover,maar dat ging meer over hoe ver je kan werpen, weerstand, enz.

Het gaat er mij meer om of er een algemene regel is qua verhouding :Grootte Startoog- Molen. ?

Omgedraaid zet je ook geen Big-pitt molen op een feeder hengel.

Vandaar mijn vraag.
A Bad Day Fishing Is Better Than A Good Day At Work
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

30-12-2011 16:29

Op zich denk ik dat het best kan, maar ik denk dat je je af moet vragen waar je qua set naartoe wil. Meestal zijn hengels met 50mm startogen bedoelt om erg ver te kunnen werpen, je molen sluit hier niet echt bij aan. Moet je in jou visserij vaak 100m+ werpen zou ik naar andere molens kijken, is dat niet nodig dan zou ik kijken naar hengels die meer op drilactie zijn afgestemd in plaats van alleen hard werpen.

Wat betreft molens op feeders, ik kan me een hoop redenen bedenken waarom mensen geen bigpits op feeders gebruiken (al zijn er wel degelijk die dat wel doen), enkele van de redenen zou zijn dat de lijncapaciteit veel meer dan nodig is en dat ze zwaarder zijn dan nodig, wat voor een feedervisser een veel belangrijker argument is dan voor een karpervisser.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Pascal Flink
Berichten: 16
Lid geworden op: 29-12-2011 20:36

09-01-2012 22:03

Bedank voor het meedenken.
Ik ben er al uit

Hier mag een slotje op
A Bad Day Fishing Is Better Than A Good Day At Work
Plaats reactie