stow bobbins


Plaats reactie
tom wils
Berichten: 55
Lid geworden op: 19-09-2009 20:32

06-01-2012 18:29

hallo iedereen,

zijn er al mensen die ervaring hebben met de korda stow bobbins?
wat vinden jullie er goed en slecht aan?
ik heb al enkele keren gehoord dat ze enorm gevoelig zijn als er wind is en dat ze zeer gemakelijk loskomen van de draad bij het minste wind...
zijn er nog mensen die dit probleem hebben?

tom
Gebruikersavatar
tinodriessen84
Berichten: 727
Lid geworden op: 21-11-2011 18:49
Locatie: jrc contact 2 man bivvy

06-01-2012 20:06

Gebruik de zoekfunctie bovenaan de pagina, er is al een topic over de bobbins!

Mvg tino
Kevin vissers
Berichten: 128
Lid geworden op: 04-12-2010 11:16
Locatie: Boekel

06-01-2012 20:07

ik heb deze hangers , en ik vind het tot nu toe hele fijne hangers.
dat probleem wat je zegt is te ver helpen met zon gewichtje
Een run in de morgen, is een dag zonder zorgen !
Gebruikersavatar
Christian Litjes
Berichten: 214
Lid geworden op: 10-03-2011 17:49

07-01-2012 01:19

Nou ik zit met het zelfde probleem. Mensen zeggen wel whoow! hij is goed of hij is slecht. Maar kan iemand vertellen wat een degelijk alternatief is of waarom je voor deze zou kiezen over anderen. Niemand onderbouwd echt waarom de stow bobbins goed of slecht zijn.

Ik wil ze zelf ook, maar word al snel geadviseerd door hengelsport eigenaren om de Fox Micro swingers te nemen i.v.m. veelzijdigheid en wind. Ik snap het probleem compleet!

En de zoek functie word je ook niet veel wijzer van omdat niemand zijn mening echt goed onderbouwt. Je kunt wel zeggen ze zijn goed en weinig last van wind. Maar waarom dan weinig last van wind, zware ketting of korte strakke ketting of een swinger. En het argument van zelf na denken ben ik ook wel beu. Sommige dingen zijn gewoon niet duidelijk. Natuurlijk je kunt de korda stow bobbins strak trekken tegen de molen. Maar wat is er mis met een hanger die de lijn licht strak trekt met een paar gram?

Dit zijn precies de dingen die ik mis en waardoor waarschijnlijk vaak nieuw vragen worden gesteld.

Oplossing:
Review topic met als naam Korda Stow bobbins
Vervolgens replies met het volgende:
Korde stow bobbins zijn goed omdat: ..................... en zijn beter als: omdat ..............
of
Korda stow bobbins zin slecht omdat: ..................... en X is beter: omdat ...............

Dit zijn dingen waar je iets aan hebt omdat je nu dingen kunt vergelijken. Anders waad je je eigen in een berg van opties waarvan 9 uit de 10 voldoet volgens mede vissers?!

Dit mis ik vaak. Iedereen is lovent over het product waar hij mee vist als het voldoet maar waarom?! Wat kun je anders met dit soort meningen?
jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

07-01-2012 01:43

Ik heb ze niet, maar het grote voordeel is volgens mij dat de waker vastgeklemd zit aan de lijn.
Dus dan heb je automatisch een betere beet indicatie.

Ikzelf vind ze te duur, maar zit wel aan deze te denken. Afbeelding

Bij deze wakers kun je de lijn ook vastklemmen.
Gebruikersavatar
Sander Schaaij
Berichten: 168
Lid geworden op: 24-07-2011 15:29

07-01-2012 03:09

Okee, als we 2 hangers gaan vergelijken als een soort van review:

*1
Bij de Fox Core Light kan je de lijn ook klemmen,het nadeel hiervan is dat je vrij hard moet trekken om hem eruit te krijgen.Verder kan je ook alles aapassen. Van bijna gewichtloos met dat touwtje en de lichtste kop tot de ketting met de grootste kop en alle gewichtjes eraan. Ikzelf heb gelijk de kettingen en de touwtjes ingekort omdat bij een zakker de hele boel om de lijn wikkelde. Alleen bij een zakker, niet door wind o.id. Het euvel was er nog steeds.
Toen op zoek gegaan naar iets anders.

Voordeel van de Core Lite t.o.v de Stow is dat deze compleet geleverd wordt.
2 Kopjes, klein en groot, ketting en touwtje en 2 gewichtjes.
Prijs is rond de €29,95

*2
De Korda Stow Bobbin heeft als voordeel dat je de lijn goed kan klemmen en dat hij snel loskomt bij een run. Bij een terugloper valt ie simpelweg naar beneden maar komt nooit op de grond. Alles kan je aanpassen, in gewicht en kettinglengte.
Zelfs in de allerlichtste stand heb je een goede beetindicatie. Ikzelf zit liever wat zwaarder zodat je iets van tegendruk hebt.
Ook een groot voordeel is dat het hele systeem simpelweg met een magneetje vastzit aan de zogenaamde hockeystick. Min of meer plug and play dus. :wink:
Nooit gehad dat de lijn om de waker sloeg, altijd een duidelijke beetindicatie gehad.
Wat krijg je bij de Stow:
1 kopje, 2 kettingkjes van verschillende lengte. Prijs rond de €24,99
Optioneel zijn de gewichtjes van 6 en 8 gram. Prijs rond de € 6,50

Bedragen liggen dus vrij dicht bij elkaar.
Ik zal niet snel adviseren om de een of de ander te nemen, als je de kans hebt zou ik meerdere systemen testen tot je voor jou visserij de juiste hebt gevonden. Verder heb ik niks met swingers, dus daar kan ik weinig over kwijt.

P.s.
Let wel, bovenstaande is slechts mijn ervaring en mijn mening, ik ben niet gebonden aan een bedrijf of shop o.i.d.
Plaats reactie