coleman kookstel


Plaats reactie
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

15-07-2003 00:06

Vraagje,

onder de karpervissers word wel regelmatig gebruik gemaakt van kookmaterialen. Nu weet ik dat ze bij de hengelsport winkel ook de groene coleman koffermodel benzine verdamper kookstel verkopen.

zo'n model met met windscherm!!
Bij vervat in Rotterdam 80 euro. Nu is mijn vraag, doe ik hier goed aan om dit te kopen?? of is CV70 gasbrandertje net zo goed??

Ik weet dat de coleman veel warmer word enz enz, dus gaarne info over de kwaliteit van dit product en de prijsvergelijking in Nederland bij de verschillende verkooppunten.

alvast bedankt,
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

15-07-2003 08:54

Ik heb ook zo een coleman alleen dan in een grijs koffertje het is een 1 pitter en ik kan je garanderen dat dit de absolute top onder de branders is ... zelfs frituren is geen enkel probleem...hij koste mij ongeveer 99 euro als ik me niet vergis hij kookt een liter water in luttele minute....1 tip neem wel de gene zonder pootjes das degene die met da dikke ding eronder hier gaat meer benzine in

Fantastisch niet w88 met kopen gewoon doen ideaal!

grtz
hans


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Hans van Vrouwerf op 2003-07-15 08:55 ]</font>
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

15-07-2003 19:08

Hé Jordy,

Ik zou nooit een brander op gas nemen, want dit bevriest in de winter en brandt (zoals je zelf reeds zei) minder hard. Ik heb zelf van Coleman zo'n rond brandertje op wasbenzine en werkt ook perfect. Is ook nog zo'n 10 euro goedkoper.

Even wat technische gegeven, voor als je het overweegt om deze brander te kopen:
- 7,5 uur voluit branden
- 3,5 minuten over 1 liter water aan de kook brengen
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Humphrey Paap
Berichten: 198
Lid geworden op: 03-07-2002 02:00

15-07-2003 21:53

Jordy,

Ik ben het met de voorgaande reacties eens dat een Coleman in het algemeen (hangt uiteraard af van het type) een groter vermogen heeft, en dus geschikter is om snel iets warm te krijgen. Ik vind gasbranders zoals die van Camping Gaz (met die blauwe tankjes) echter gebruiksvriendelijker en geef daar de voorkeur aan.

Over het voordeel van een Coleman tijdens gebruik bij temperaturen onder nul moet je je natuurlijk wel afvragen hoe vaak je tijdens vriezend weer aan het karpervissen bent .......

Succes met je keuze,

Humphrey
Plaats reactie