voerboot Dreamcatcher


Ron Beurskens
Berichten: 8
Lid geworden op: 16-08-2011 10:37

30-08-2011 20:47

Ik kan me wel gevallen voorstellen waarbij het erg lastig is voor de leverancier om garantie te verlenen na doorverkoop. Je kan namelijk erg snel in het wellis-nietis spelletje terecht komen;

Als er ooit iets is gebeurt met de boot (bijvoorbeeld het openen ervan) zal de nieuwe eigenaar terug vallen op; ja, dat heeft de vorige eigenaar gedaan, ik niet.

of

Als je van je eigen producten/klanten wilt leren zal je toch met de eigenaar een gesprek aan moeten (kunnen) gaan over het gebruik en de ervaringen om deze naast de staat van de boot te leggen.

Zeker in de wereld van modelbouw en wellicht ook sterk in de wereld van karpervissers wordt er nog wel eens zelf geknutseld. Dan moet je als leverancier dus (de mensen die weten wat ze doen buiten beschouwing gelaten) garantie gaan geven op de meest uiteenlopende knutselwerken van god wet wie.

Als laatste dan nog het juridische verhaal. Ik verwacht dat als je het er op aan laat komen iedere rechtsinstantie je in het gelijk stelt als je een bootje binnen de garantieperiode met factuur aan kunt bieden aan de leverancier. Ongeacht of jou naam op die factuur staat. Heb zoiets een keer aan de hand gehad met een tweedehands auto, gekocht bij een garage met garantie tot aan de deur. Nou, mooi niet dus. Liet het er op aankomen en werd in het gelijk gesteld. Oordeel was dat iedere consument in alle redelijkheid van een leverancier mag verwachten dat er service en garantie wordt geleverd, ten minste voor een periode van een jaar. Dit ongeacht het feit of het een neiuwe of tweedehands aankoop is, of je de eerste eigenaar bent of dat je het product hebt overgenomen met derden. De garantie berust op het product, niet de consument. Dus hoe of wat er ook op papier staat, je kan je gelijk halen als je wilt. Natuurlijk schrikt het wel lekker af asl je het zo onder de factuur plaatst.
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

30-08-2011 21:04

Ik heb enkele jaren voerbootjes gebouwd. Zelfs na doorverkoop van de bootjes en na verkoop van ons bedrijfje heb ik alle mensen altijd geholpen. Zelfs mensen die eigenlijk bij de toenmalige nieuwe eigenaar hun bootje aangeschaft hadden. Je staat voor je product, niets meer en niets minder.
Dat er mensen zijn die misbruik maken van een situatie zul je altijd houden, maar daar ben je toch zelf altijd nog bij. Ik ken bijna alle bootjesbouwers en er zitten een paar puddingtarzannetjes tussen, dat is 1 ding wat zeker is. Ook mensen die uit de tweede rij meevaren op dit segment kent een paar lul de behangers waar je U tegen zegt. Ik vind het jammer voor Leon dat dit soort dingen op het board verschijnen maar het kan niet allemaal alleen maar aan de klanten liggen.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

30-08-2011 21:14

Cor Hendriks schreef:Ik heb enkele jaren voerbootjes gebouwd. Zelfs na doorverkoop van de bootjes en na verkoop van ons bedrijfje heb ik alle mensen altijd geholpen. Zelfs mensen die eigenlijk bij de toenmalige nieuwe eigenaar hun bootje aangeschaft hadden. Je staat voor je product, niets meer en niets minder.
Dat er mensen zijn die misbruik maken van een situatie zul je altijd houden, maar daar ben je toch zelf altijd nog bij. Ik ken bijna alle bootjesbouwers en er zitten een paar puddingtarzannetjes tussen, dat is 1 ding wat zeker is. Ook mensen die uit de tweede rij meevaren op dit segment kent een paar lul de behangers waar je U tegen zegt. Ik vind het jammer voor Leon dat dit soort dingen op het board verschijnen maar het kan niet allemaal alleen maar aan de klanten liggen.



Veel duidelijker. Kan het niet, vooral het laatste zinnetje.

Gradus....
....................
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

30-08-2011 21:27

Cor Hendriks schreef:Ik heb nu een paar signalen ontvangen van andere bezitters. Is het nu zo dat het alleen op jouw factuur staat Shiffrin of staat het nu op alle facturen van dit bedrijf? Als het alleen op 1 factuur staat dan zal daar wel een reden voor zijn, wel of niet terecht.


Kiespijn noem ik dat,

Cor Hendriks schreef:Ook mensen die uit de tweede rij meevaren op dit segment kent een paar lul de behangers waar je U tegen zegt. Ik vind het jammer voor Leon dat dit soort dingen op het board verschijnen maar het kan niet allemaal alleen maar aan de klanten liggen.


mvg.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

30-08-2011 22:03

Cor Hendriks schreef:Ik heb enkele jaren voerbootjes gebouwd. Zelfs na doorverkoop van de bootjes en na verkoop van ons bedrijfje heb ik alle mensen altijd geholpen. Zelfs mensen die eigenlijk bij de toenmalige nieuwe eigenaar hun bootje aangeschaft hadden. Je staat voor je product, niets meer en niets minder.


Ik heb zelf vorig jaar een Baiter gekocht en als ik nu wat aan krijg val ik volgens mij ook tussen de wal en de voerboot. Sander geeft volgens mij niet thuis en Jan-Peter zal me ongetwijveld helpen maar neemt de garantie niet over, wat ik uit zakelijk oogpunt ook wel weer begrijp.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

30-08-2011 22:16

Of Sander wel of niet thuis geeft dat zou ik niet weten, ik heb het in ieder geval wel gedaan, tot aan de laatste garantiedag aan toe. Jammer dat het tegenwoordig altijd moet met gezeur en gezeik. Toen Sander mijn bedrijf overnam heb ik daarna voor twee jaar gewoon mijn garantiegevallen opgelost. Zelfs mensen na de garantie/of uit de tweede hand heb ik meestal kostenloos geholpen. Ook als er een andere pipo aan had liggen sleutelen. Ging een regelaar of iets anders stuk dan rekende ik gewoon inkoopprijs, wel zo eerlijk toch? Ik ben niet roomser dan benedictus maar mensen vertrouwden mij met hun dure aankoop, die kan en wil ik daarna niet teleurstellen. Maar nu even over Leon zijn garantiegevallen, was het nu alleen op Shiffrin zijn factuur of staat het op alle facturen?
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

30-08-2011 22:32

Jos Schenk schreef:Heb laatst een dreamcatcher gekocht van marktplaats.
zie veel negatieve verhalen over het bootje maar ik denk dat mensen eerder posten als ze iets te zeiken hebben. ben dr best tevreden over, vaart goed, fishfinder werd prima en de verstraler is echt uber vet!

toch heb ik een vraagje over de motor.
als ik half gas geef hoor ik een piepend geluid bij de motor.
is dit normaal of zal ik hem na moeten laten kijken?
alvast bedankt voor de reakties!

gr jos

ps: dit topic is niet bedoeld om je azijn te pissen over leon bosveld of de powercatcher dus doe dat lekker ergens anders :p


Hier ging het toch over??
henk plasman
Berichten: 337
Lid geworden op: 20-11-2009 01:22

30-08-2011 22:36

Bij deze kan ik melden dat zelfs nu nog Cor de hulp bied aan de boten die zelfs niet meer door hem zijn gemaakt en er toch weer heel wat te vreden klanten zijn.
Sander ja die heeft een nieuw nummer en is ook verhuist ,en bij over namen of Jan Peter het nu leuk vindt of niet moet hij gewoon garantie geven.
Als Opel wordt over genomen door BMW dan moeten ze je ook gewoon helpen,het overnemen van en bedrijf daar komen ook de garantie's bij.
Het zelf open slopen ja dan vervald de garantie mits er overleg is geweest.
Wat betreft Leon en de garantie bon die heeft zelf kunnen lezen hier dat je hem toch ging verkopen,maar dan nog zal hij klant willen helpen anders blijft het op alle forum's erg druk zeg maar
Gebruikersavatar
Jos Schenk
Berichten: 243
Lid geworden op: 21-08-2011 18:12

30-08-2011 22:39

Staat Idd op alle facturen, maar of leon daar echt moeilijk over gaat doen weet ik pas als ik aanspraak zal moeten doen op de garantie. Il weet zoals eerder gezegd natuurlijk niet wat de vorige eigenaar er mee gedaan heeft. Maar een dreamcatcher haal je niet zomaar uit elkaar. Je zal beide casco helften van elkaar los moeten snijden om bij de electronica te komen. Weinig kans voor prutsers om er bij te komen dus. Vooralsnog niet aan de orde. Boot vaart perfect. Niet op de feiten vooruit lopen dus.
Gebruikersavatar
Jos Schenk
Berichten: 243
Lid geworden op: 21-08-2011 18:12

30-08-2011 22:47

@ron idd. Bedankt voor het antwoord. En wat mij betreft:
Einde topic!
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

30-08-2011 22:56

Ik weet dat als je leon op een normale manier behandeld en benaderd er vaak niets aan de hand is. Soms gaat het niet zo snel als je zelf graag zou willen en dan gaat het vaak van kwaad tot erger. Wie heeft schuld?? tja, waar twee vechten hebben vaak ook .........

Leon is mij persoonlijk tegengevallen, dat kan ik er wel over zeggen.
Succes met het bootje en ik hoop dat je er een leuke tijd mee gaat beleven.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
mick willemsen
Berichten: 5
Lid geworden op: 30-08-2011 23:24

30-08-2011 23:49

Beste forumleden.
Ik was tot nu toe een stille genieter van dit forum maar vond het nu tijd worden om mij te registreren zodat ik kon reageren op deze post.

Ik heb zelf zeer recent met Leon Bosveld van doen gehad (met een tweedehands powercatcher) en ik moet zeggen dat ik niet begrijp waar alle slechte verhalen vandaan komen. Wat mij betreft was hij makkelijk bereikbaar, was ik binnen 2 dagen geholpen en heeft hij kosteloos het gepruts van de eerste eigenaar verholpen (dus wat betreft garantie zeer schappelijk)
Heb nu een nieuwere en uitgebreidere powercatcher en deze werkt op dit moment perfect maar zoals Leon Bosveld zelf ook al aangeeft blijft het electronica en kan er altijd iets misgaan.

Ook ik heb de andere kant van de slechte verhalen mogen vernemen en weet dat hier op het forum maar de helft van de waarheid wordt verteld en dat dhr. Bosveld een service heeft verleend welke ik persoonlijk nogal ver vind gaan (een nieuwe boot voor een zwaar beschadigde boot, overduidelijk door onvoorzichtig gebruik, vind ik meer dan normaal).

Doe met deze info wat je wil, bedenk wel dat er een serieuze en professionele bootbouwer zwart wordt gemaakt (wat mij betreft geheel onterecht), wat voor een eenmanszaak verre gevolgen kan hebben en dat het onmogelijk is om iedereen tevreden te stellen terwijl het in de tegenwoordige tijd heel makkelijk is om iemand zwart te maken via het internet (mans is het echter niet).

Gr. Mike
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

31-08-2011 00:13

shiffrin lugten schreef:Ik reageer alleen op de post van Cor nix meer nix minder.En laat tevens zien dat de garantie vervalt om iets onbenulligs.Als je dat zelf leest wat daar staat heb jij ook geen garantie en ben je ook genaaid zonder dat jij het weet.Iedereen weet hoe ik erover denk als ze mijn topic hebben gelezen.Als jou bootje het doet dan wens ik je er veel plezier mee.


"Een garantie geeft de eigenaar van een product het recht om iets te vorderen, wanneer het defect is. Het burgerlijk wetboek bepaald dat deze vorderingsrechten overdraagbaar zijn, tenzij de wet zich daar tegen verzet. Het gaat hier om regelend recht. Echter een verkoper die in zijn algemene voorwaarden stel dat de garantie of andere vorderingsrechten niet overdraagbaar zijn, beperkt de inhoud van de overeenkomst. Nu dit op de grijze lijst staat is een dergelijk beding onredelijk bezwarend voor consumenten. (3:6 BW, 3:83 BW en 6:237 sub e BW)"
Laatst gewijzigd door leen snoek op 31-08-2011 00:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

31-08-2011 00:17

Kan het toch weer niet laten!

Jos Schenk schreef: Maar een dreamcatcher haal je niet zomaar uit elkaar. Je zal beide casco helften van elkaar los moeten snijden om bij de electronica te komen. Weinig kans voor prutsers om er bij te komen dus. Vooralsnog niet aan de orde. Boot vaart perfect. Niet op de feiten vooruit lopen dus.


Er is mij ooit eens verteld, dat je je bootje hoort te luchten/ drogen, na gebruik, komt ook de elektronica ten goede. :roll: In ieder geval weet ook niet alles, hou mij in ieder geval aan bepaalde basis regels, die mij vertelt zijn.

mick willemsen schreef:mick willemsen


Alias???

mvg.
Gebruikersavatar
Jos Schenk
Berichten: 243
Lid geworden op: 21-08-2011 18:12

31-08-2011 06:23

Als je de accu klep verwijderd zie je een ontluchtings pijpje bij de motor vandaan komen. Tevens is er ruimte voor ontluchting naar de regelaar en de fishfinder maar die is te klein voor prutser vingertjes. Dat zit dus wel goed
mick willemsen
Berichten: 5
Lid geworden op: 30-08-2011 23:24

31-08-2011 08:21

Alias?

Ik zal hier 1 keer op reageren.
Bij het registreren moet de volledige naam ingevuld worden echter de (en dus mijn) naam Mike Willemsen was reeds in gebruik en alle opties die er ook maar een beetje op leken ook...vandaar Mick en ondertekend met Mike.
Gr Mike