Goeie Method korf, of MAD Feeder leads gezocht


Plaats reactie
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

21-08-2011 17:10

Goedendag

Ik heb afgelopen vrijdag nacht op karper gevist en er kwamen 2 kleine karpers uit,Ik heb veel losse piepen gehad.
De vis had duidelijk moeite met een 20mm boilie en een haak 8,Aan een wartelood montage

Ik ga het vrijdag a.s anders proberen,Ik pak lichtere hengels met de Method Feeder

Maar goed.Ik heb zelf slechte ervaringen met de standaard method feeders, Weinig beet,
Ik heb toen een pakje MAD feeder leads gekocht,En ik zag per direct verbetering van resultaat ondanks het alleen brasem was en zelfs een keer een mooie zeelt,En die bijvangsten vind ik ook niet erg

Maar is iemand bekend met dit soort korven?of een imitatie laat het weten

En vooralsnog heeft iemand tips om instant toch Lekker veel karper te kunnen vangen aangezien ik hier nog niet ervaren in.En het formaat van de karpers maakt me niet uit bijvangst ook niet.

Alvast bedankt
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

22-08-2011 20:24

helemaal niemand ?
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Gebruikersavatar
Christian Litjes
Berichten: 214
Lid geworden op: 10-03-2011 17:49

22-08-2011 21:37

Ik zelf heb wel goede ervaringen met een flatbed feeder en 1 20mm boilie/pellet of kleiner. Beet was hangen, heb ze niet van een specifiek merk. 't was maar net wat ik kon vinden mijn hengelsport zaak. (Preston, Korum of Guru)
Deze zet ik altijd instant in want ik vis niet anders.
Ik zelf heb nog maar een half jaar karper ervaring en gebruik sinds ik statisch vis altijd zo'n feeder. Maar wel altijd op visvijvers. Daarvoor 1 a 2 jaar geleden ook wel eens onbedoelt een karper te pakken gehad op het kanaal tijdens het witvissen.

Met de volgende simpele methode: om het kwartier op nieuw lokvoer + wat extra aas wat je aan de hair hebt er bij en in gooien.
Met boilies altijd eerst de ringen vol duwen met lokvoer, dan verkruimelde boilies/2mm pellets er doorheen v/d zelfde smaak als de pellet waar je mee vist,boilie/pellet er in kneden en ingooien.
Tot nu toe nog meeste succes mee gehad.
Ik weet dat het niet echt een method korf is maar omdat niemand reageerde hoop ik toch dat je er iets aan hebt.
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

22-08-2011 21:48

Hey beste Cristhian


Ik heb de flastbeds zelf ook al eens geprobeerd,Heb er wel eens wat mee gevangen.Maar legde het echt af tegen de korven van mad waarmee ik echt duidelijk emer beet op had.

Bedankt voor de tip met het voeren,Ik heb zelf al een mooie pelletmix gevonden.
En dan aanvullen met pellets



Dit is de korf die ik zoek of iets wat er op lijkt






Afbeelding













Bedankt voor je reactie :wink:
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Plaats reactie