Optonics


Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

04-08-2011 09:16

Probleem bij Fox RX:

Volume en toon instelling.

Volgens mij heeft de RX een aantal standen dus zeg maar volume 1,2,3,4,5 Zit je tussen bijv. 2 en 3 in (dus op de grens tussen de twee), gaat hij harder zachter.
Hetzelfde geldt voor de toonhoogte, zit je tussen een toonhoogte in lijkt het net LINGO. Probeer het eens, ik vind het niks. Heb nu 5 sets gehad. Leken het allemaal te hebben.
Bij de eerste dacht ik nog foutje in de electro, maar na de andere...

Ook een groot nadeel, lijn snijdt erg snel in de zijkanten in. (gewoon nylon). Valt tegenwoordig niet meer onder garantie. Zegt genoeg...
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

04-08-2011 09:31

De rx is groot zat die snack ears dingen heb je niet nodig zelf ook nog nooit gebruikt!




Omdat jij ze nog nooit gebruikt hebt, heeft niemand ze nodig? Ik wel namelijk...

Maar goed: ik gebruik zelf Delkims. Problemen met zakkers heb ik niet, ik hou daar rekening mee met het plaatsen van de hengel op de beetmelder. Oog net na de Delkim en je hebt een hele scherpe hoek en zodoende prima registratie. De draadloze ontvanger heeft bij mij enkel kuren als de hengels onderaan een steile oever staan. En dan nog vaker niet dan wel. Overigens zie ik een draadloze ontvanger als een must. Harde wind, regen en je hengels uit het zicht, maar toch elke melding direct en niet te missen door krijgen. Ik zou niet zonder kunnen!
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
William Crommentuijn
Berichten: 504
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: grubbenvorst

04-08-2011 09:49

Nevilles, niet moeillijk doen, je zet ze aan of uit...klaar. Ik heb zelf ook van die fancy setjes gehad, draadloze delkims, attx setje etc. Als je die nevilles aanzet, Dan krijg je een slapende olifant 2 stekken verderop nog wakker, volume is verder goed te regelen met stukjes tape, rietstengels, dopjes, etc.

En laten we heel eerlijk zijn, van de tien beten die je krijgt, zijn er bij jullie dan geen 9,9 snoeiharde runs, of duidelijke terugzakkers, waar je geen "gevoeligheid instelbaar vanuit je tent op 12 standen" bij nodig zou hebben. Kom op zeg: we zijn geen vaste stok vissers die met 8/00 elke stoot willen zien. We vissen met een systeem die menig karper laat schrikken gevolgd door piiiiiii...eeeeeeep.

Uiteindelijk is het maar goed dat we alle onze eigen voorkeur hebben. Wel "sjiek" dat de pieper zo'n belangrijk stukje uitrusting is geworden. Van de 11000 carp zwolle bezoekers zijn er vast wel een stel die zonder dit apparaat een andere hobby zouden aan zoeken?..


Topic starter, succes met zoeken, lang leve marktplaats! greets William
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

04-08-2011 10:03

Zakkers geen probleem op Delkim Mart... Hmmzz...

Me maat en ik zaten afgelopen weekend te vissen. Zie zijn swinger omhoog gaan. Delkim stond bijna op zijn gevoeligst. GEEN GELUID, GEEN PIEPJE helemaal niets!

Op zijn gevoeligst gezet. Ik die lijn gepakt, nou sorry, kon hem gewoon, zonder piep, tot aan de grond laten zakken. Slecht! En bij wind wel piepen... Liever andersom gezien..

Oja, ook zijn oog stond zoals jij hem had staan.

Mike,
Wat jij opnoemt heb ik totaal geen last van met me SX-en.

Denk dat het allemaal verschillend is. MAatje van me zweert bij Delkim en heeft alleen maar gezeur met zijn RX gehad.

Ik zweer bij fox, omdat ik alleen maar gezeik met delkim heb gehad en die registratie met zakkers zwaar klote vindt.

Me andere maat zweer bij zijn vertrouwde knuckelheads.

Zo heeft een ieder wat
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

04-08-2011 10:05

Probeer het maar eens, ben er van overtuigd dat vrijwel iedere set Fox RX set er last van heeft...

Het tonen en volume verschil. Zet het geluid is aan, steel de toon iets in.

Pak een stuk lijn, naar voren, naar achter (terugzak) en hop: hard geluid zacht geluid, hoge toon lage toon! En dat is helaas niet alleen bij de terugzakindicatie die verschillende tonen :(
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

04-08-2011 10:10

Jan Willem,

Ik vis minimaal 38/00, wellicht dat dit ook een verschil maakt? Hoewel ik bij het doodaasvissen met 22/00 gevlochten lijn en nauwelijks spanning op de lijn, ook een prima registratie heb. Misschien geluk, wie zal het zeggen. Ik ben in ieder geval uitermate tevreden over m'n Delkims.

Wat je al zegt: zo heeft een ieder wat!
Ik weet het ook allemaal niet...