Martijn Nederpel schreef:Ik heb het filmpje eens bekeken jan, en het viel me op dat er behoorlijk wat spanning op de lijn nodig is om de black monky te laten slaan, in dat geval zou een goed afgestelde waker al lang een indicatie gegeven hebben, en ik vermoed dat de vis inmiddels al op de vlucht is.Al zou dit niet het geval zijn dat zou het systeem alleen kunnen werken op korte afstand met een rekloze lijn die rechtstraaks op het lood gevist word. Immers zelfs een dyneema lijn hangt of drijft door, waardoor er een bocht in zit. Een lijn rechtstreeks naar het lood vissen zou ik niet zo snel doen op wateren waar je de bm wil toepassen. Nu kan het natuurlijk dat je over een taluud vist, maar de word de klap van de bm weer gedempt door de lijn die over de rand van het taluud gaat
Martijn het meeste klopt idd ook, er wordt ook aangegeven als je met de BM wil vissen dat Gevlochten lijn en korte afstand het beste tot zijn recht komt.
Ik vis op dat filmpje met Nylon, wil dus inderdaad niet zeggen dat de vis niet gehaakt was zonder maar het was de bedoeling om het principe van de monkey te laten tonen.
Momenteel vis ik met Gevlochten en nylon voorslag running rig systeem PB 50 gram tot max 80 gram lood op een 10 cm onderlijn.
Wat ik probeer ook aan te geven is dat er door het systeem zeker weten meer vis gevangen zal worden. Althans mijn vangst percentages zijn aanzienlijk verhoogd.
Zowel putjes, vijvers, kanalen, rivieren, meren etc. Heb verschillende nieuwe wateren bevist en de monkey deed gewoon zijn werk in mijn ogen.
Ook in de nachtelijke uren kan het zeker een voordeel zijn, dit omdat je dan niet zo snel bij je hengels bent als anders dat je er achter zit maar op dat moment in je bivvy ligt.
Dit kan je ook zeker meer vis opleveren. Nogmaals ik ben er zeker momenteel veel mee bezig en probeer voor de lezers en kijkers iets fatsoenlijks te presenteren. Ik zoek om juiste wateren om de correcte film materiaal te laten zien aan jullie hier op het board. Dit kan zeker nog een tijdje duren maar mijn deel komt.
Wat ik alleen jammer vind is dat er veel mensen bij voorbaat al argumenten klaar hebben liggen zonder het ook maar geprobeerd te hebben.
mvg; jan