JRC Roamer 50" Landingsnet verbouwen


Plaats reactie
Hans Stam
Berichten: 45
Lid geworden op: 30-03-2011 19:10
Locatie: Ridderkerk

08-06-2011 22:23

Hallo,ik zit met een vraag,ik heb een JRC Roamer 50" Landingsnet (x-lite) met eendelige steel.
Op de steel zit een sierdop,die wil ik eruit halen,weet iemand hoe dit vastzit?
Is dit gelijmd of zit deze er gewoon ingeslagen?
Ik wil de dop eraf,zodat ik er een bus voor kan draaien met inwendig schroefdraad.
Hier kan ik dan weer een scherpe punt opdraaien.
Bedoeling is dat ik de steel ga gebruiken als ondersteuning/hefboom tijdens het wegen.(na het scheppen natuurlijk! :lol: )
Heb ook al een stukje buis gemaakt met een sterk oog,waar ik de weger aan kan hangen,deze kan ik dan op de pen verbinding van de steel schuiven.

Ik hou niet van spullen sjouwen,dus als ik iets een extra functie kan geven zal ik dat dan ook niet laten..

Ik hoor wel hoe het zit,groeten,
Hans

Oh ja,nog een tip voor gasten die hetzelfde schepnet hebben als ik,doe een stuk krimpkous over de steel,op de plek waar je de steel vasthoud als je het schepnet losmaakt.
Dit kan nog wel eens lastig gaan met een vastgezogen (natte) penverbinding en natte handjes!
En klooien doe je al genoeg in mijn geval dan met een kwaaie karper in je netje.. :wink:
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

09-06-2011 17:35

hans is het niet handiger om een oversteek te maken voor de "bovenkant" van de steel, waar je net er dus ook overheen schuift.

ik heb 2 weken geleden dezelfde steel in 2 laten zagen en een bus in laten zetten door mijn winkelier. en die heeft gezegd dat ie dat nooit meer doet, omdat de binnenkant van de steel niet gelijk is, het hobbelt, en loopt dus niet strak taps af

dus als je er een bus voor gaat draaien zou je op het 1ne punt vast kunnen zitten en 2mm verder de steel in een mm speling hebben
Hans Stam
Berichten: 45
Lid geworden op: 30-03-2011 19:10
Locatie: Ridderkerk

09-06-2011 23:23

Nee,het is de bedoeling dat de sierdop aan de onderkant van de steel eruit gaat,je weet wel,waar het logo van jrc staat in gegraveerd.
Ik wil daar een draadbus inpersen/lijmen.
Weet iemand hoe ie dop vastzit?
Zal wel op dezelfde manier gaan als de cone op een hengel,misschien een hengelbouwer hier op het forum aanwezig die weet hoe dit vastzit?

De bedoeling is,dat wanneer de vis is geschept en op de mat ligt,ik de losse steel gebruik als hefboom voor het wegen.
Dus de onderkant vd steel (met draadbus+opschroefbare pin) steek je in de grond naast de onthaak(weeg)mat en je hangt de weegklok aan de bovenkant vd steel.
Zo kan je snel en stabiel wegen zonder al te veel moeite,lijkt mij ideaal,ooit eens gezien op een dvd..

Heb trouwens nog meer aan het net gerommeld,ik heb 2 stukjes c.v. isolatie op de einden van de armen geschoven door de 'tunnel' van het net,zodat deze niet meer kunnen schuiven.
De bedoeling hiervan is dat het net wat sneller omhoog komt met scheppen.
Van het weekeind eens proberen of dit wat makkelijker schept.
Als je alles zelf met doen (vis tegenwoordig regelmatig alleen) moet je het jezelf makkelijk maken..

Zal es wat foto's plaatsen als ik klaar ben met pimpen..
Groeten,Hans
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

14-06-2011 22:43

hans, voor zover ik kan zien is het een dopje dat in de steel zit gedrukt, dus die zou je er uit moeten kunnen trekken
Hans Stam
Berichten: 45
Lid geworden op: 30-03-2011 19:10
Locatie: Ridderkerk

17-06-2011 18:17

Zal het eens gaan proberen dit weekeind,tis toch klote weer :roll:
Bedankt voor de reply.
Gr,Hans

PS: en voor de zaak een goedje aan het testen tegen stank (schepnet/onthaakmat),het werkt nog ook!
Voor mij geen dooievisselucht in me auto..
Het spul is nog in ontwikkeling,als ik meer mag/kan vertellen geef ik nog wel een keer het merk op.
Wordt vervolgt... :wink:
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

17-06-2011 19:40

ik heb ook ooit een een dopje van me net gehaald maar die zat muur en muur vast...

heb toen een stukje van de stok afgezaagd en toen met een bankschoef vast gezet en net zolang zitten klote om het eraf te krijgen... al met al was me stok dus iets van 4 cm korter maar ikhad hem wel :P


ik zou dus goed opletten want je breekt/scheurt zo je steel als je te hard trek en dat voorkom je dus door er een stukje uit te zagen ;)

succes

ps: voor die nare luchtjes en alles kan je ook gewoon treffer halen bij de AH klein busje wat kauwgom en purschuim en teer verwijderd en op natuurbasis is en naar sinasappeltjes ruikt werkt prima!! en je ben zo van die luchtjes af :D
Oja joh!!!
Plaats reactie