Graag wat advies betreft materiaal voor statisch vissen


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Richard Moog
Berichten: 55
Lid geworden op: 08-06-2011 07:39

08-06-2011 08:15

Hallo,

Vorig jaar heb ik bij Henk Koster een karperhengel gekocht en baitrunner molen.
De hengel is een PB Dutch Ace 2 1/4-2,5 lbs en de molen een Daiwa Regal Plus 4000 BRi.
Dit setje was eigenlijk gekocht voor wat struinen en penvissen aangezien ik na jaren weer wilde gaan karpervissen,vroeger viste ik wel statisch met alles erop en eraan,maar wilde eerst eens gaan kijken of ik het weer zo leuk vond als jaren geleden.
Het karpervissen vind ik dus echt weer leuk worden,alleen...je raadt het al....ik wil meer..ik wil gewoon weer statisch gaan vissen.
Maar nu wil ik dus een setje van 2 dezelfde hengels met molens(baitunners) en aangezien ik ook op groter water als de Lek wil gaan proberen vind ik mijn huidige stok wat te licht en wil ik eigenlijk minimaal 2.75 Lbs.
Nu heb ik dus een gezin met vrouw en 3 kinderen die ook genoeg kosten,dus wil niet al teveel gan uitgeven aangezien ik ook genoeg nodig heb,hengels,molens,banksticks,buzzerbars,beetmelders,stoeltje en verder een partij lood en meer klein spul wat aardig op kan lopen in de bedragen.
Ik heb ook al op Marktplaats gekeken naar een leuke set,maar kan niet echt wat vinden.
Wie kan mij wat advies geven uit eigen ervaring?

Ik zit zelf te denken aan ongeveer 100-125 voor hengel en molen ,dus dit 2 keer is 200-250 euro.
Het setje wat ik nu heb staan wil ik dan verkopen,kan ik ook nog wel wat voor krijgen,is zo goed als nieuw,bijna nooit gebruikt en ik ben echt zeer zuinig op mijn spullen.

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Hartelijk dank alvast.
Gebruikersavatar
Victor de Waard
Berichten: 355
Lid geworden op: 15-06-2010 21:45
Locatie: Sleeuwijk

08-06-2011 12:52

Ik zou gaan voor 2e hands Shimano usa´s en een Chub Outcast.
jasper rosman
Berichten: 484
Lid geworden op: 07-04-2010 21:11

08-06-2011 14:06

Met victor eens! Helemaal. Gewoon jrc bankstickies, fox piepertjes, hangers hoeven allemaal niet duur, gewoon van starbaits ofzo. jrc defender 42 inch net, prima netje voor het geld. een leuk onthaakmatje, wel een dikke, bijvoorbeeld die van strategy. loodjes heb je al van 1 euro per 80 gram ofzo bij henkkoster.
Gebruikersavatar
shiffrin lugten
Berichten: 650
Lid geworden op: 21-03-2010 10:06
Locatie: Ultimate cheyenne

08-06-2011 14:49

He richard,bekende naam,schoonhoven toevallig?
Ik zou idd even marktplaats afzoeken naar goede stokken en molentjes die er meestal wel goedkoop opstaan.Ik heb hier eventueel nog 2x fox eurowarrior 2.75lb maar daar moet het kurk van worden opgeschuurd(3 of 4 ringetjes) of duplon erop zijn egt goede hengels,her er 6 dus 2 mogen er weg.Banksticks gewoon lekker simpel houden ik heb ook van die peppie en kokkie banksticks van 5 euro en daar vis ik al jaren mee.Molens voor op de lek zou ik lekker big pit nemen,beet runner is niet nodig gebruik ik daar ook niet.De bigpits die ik heb zijn daiwa's en kosten tussen de 70 en 80 euro per stuk nieuw en zijn gewoon monsters van molens en ik wil nix anders meer.
Een karper in de morguh is een dag zonder zorguh
Gebruikersavatar
Richard Moog
Berichten: 55
Lid geworden op: 08-06-2011 07:39

08-06-2011 20:46

shiffrin lugten schreef:He richard,bekende naam,schoonhoven toevallig?
Ik zou idd even marktplaats afzoeken naar goede stokken en molentjes die er meestal wel goedkoop opstaan.Ik heb hier eventueel nog 2x fox eurowarrior 2.75lb maar daar moet het kurk van worden opgeschuurd(3 of 4 ringetjes) of duplon erop zijn egt goede hengels,her er 6 dus 2 mogen er weg.Banksticks gewoon lekker simpel houden ik heb ook van die peppie en kokkie banksticks van 5 euro en daar vis ik al jaren mee.Molens voor op de lek zou ik lekker big pit nemen,beet runner is niet nodig gebruik ik daar ook niet.De bigpits die ik heb zijn daiwa's en kosten tussen de 70 en 80 euro per stuk nieuw en zijn gewoon monsters van molens en ik wil nix anders meer.


Ik kom inderdaad uit Schoonhoven,maar dat zal je wel ergens gezien hebben hier,want ik ben geen echte Schoonhovenaar :wink:
Ik ben opzicht wel geinteresseerd in die Fox Warriors,laten we even contact opnemen via PB,wel handig denk ik.
De Lek is niet echt hoofdzaak,maar het moet wel mogelijk kunnen zijn met de spullen die ik ga aanschaffen.
Jij gebruikt dus helemaal geen baitrunners,of alleen niet op de lek?
Hoop dat je even contact opneem betreft die Warriors.
Gebruikersavatar
Richard Moog
Berichten: 55
Lid geworden op: 08-06-2011 07:39

08-06-2011 20:48

jasper rosman schreef:Met victor eens! Helemaal. Gewoon jrc bankstickies, fox piepertjes, hangers hoeven allemaal niet duur, gewoon van starbaits ofzo. jrc defender 42 inch net, prima netje voor het geld. een leuk onthaakmatje, wel een dikke, bijvoorbeeld die van strategy. loodjes heb je al van 1 euro per 80 gram ofzo bij henkkoster.


Een net en onthaakmat heb ik hier al van het penvissen,dus hoef ik niet meer aan te schaffen :D
Plaats reactie