Daiwa Longbow DF special 12 ft 3,50 lbs


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Quentin Memel
Berichten: 57
Lid geworden op: 30-01-2011 11:05
Locatie: Het mooie zuiden

21-03-2011 08:16

Ik heb een weekje of 2 geleden mijn nieuwe hengels binnen gekregen en wil wel even wat foto's met jullie delen aangezien er nog maar bar weinig info over valt te vinden. Ik was aan het rondkijken voor een setje molens / hengels om toch de grotere afstanden te bereiken met eventueel een wat zwaarder loodgewicht en / of pva en de vorm van een zakje of stringer etc.. Dit vanwegen het vele vissen op een groot water en omdat ik graag de voerboot thuis laat zodat ik compact kan vissen en natuurlijk omdat vissen zonder voerboot voor mijn gevoel gewoon meer vissen is. Op lange afstand gooien en goed voeren geeft mij meer voldoening dan het zaakje met het bootje te droppen.. :wink:

Nu ben ik al bijna 2 jaar in het bezit van 3x de fox warrior Elite in 12 ft en 2,75 lbs. Ik vind het geweldige hengels voor rondom mijn woonplaats, alleen op het groot water kwam ik gewoon vaak te kort. Een 80 / 90 gram loodje zonder poespas is nog te doen maar op het moment dat ik met pva ga werken ( wat ik graag doe ) komen de hengels te kort :roll: Dus ging ik op zoek naar een set waar ik betere afstanden mee kon halen in combinatie met een zwaarder lood en / of pva.

En dit zijn ze geworden :)

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn excuses voor de kwaliteit maar ik ben een visser en geen fotograaf :wink:

Ik heb de hengels helaas nog niet kunnen testen helaas ivm tijdgebrek dus daar kan ik nog niet veel zinnigs over zeggen. Verder zijn de hengels voorzien van een Fuji reelhouder, 6 ogen met een 50mm startoog en fullfoam grepen.
Zelf heb ik ze voorzien van Shimano longcasten en zo hoop ik in combinatie wat redelijk wat gewicht toch mijn afstanden te kunnen gooien :)

Te verkrijgen in :

- 12 ft 2,75 lb
- 12 ft 3,00 lb
- 12 ft 3,50 lb

En ik heb iets gelzen over 12 ft 2,25 lb maar deze ben ik nog niet tegengekomen.

De hengels hebben een adviesverkoopprijs van ongeveer 250,- het stuk. Mijn Fox hengels heb ik nu voorzien van 3x Shimano 6500 B waardoor ik nu een fijne set heb voor de kanalen en rivieren en een set voor de langere afstanden op de grotere wateren of Frankrijk :) Ik had eventueel ook nog voor 13ft hengels kunnen gaan maar dit heb ik bewust niet gedaan omdat ik het toch graag compact houd als ik met de scooter bijvoorbeeld naar het grote water ga in de buurt. Ik heb al de ervaring gehad dit te doen met een 13ft foudraal maar dit vond ik niet zo handig :roll:
Vandaar dat het 12 ft hengels zijn geworden.. Jaa je moet wat he :wink:

Ik ben geen hengelbouwer of deskundige dus meer kan ik er eigenlijk niet over vertellen.. Als ik er mee gevist heb zal ik zeker nog even feedback geven :)

Ik hoop dat mensen wat aan de foto's / info hebben..

Gegroet
Laatst gewijzigd door Quentin Memel op 21-03-2011 08:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Quentin Memel
Berichten: 57
Lid geworden op: 30-01-2011 11:05
Locatie: Het mooie zuiden

21-03-2011 08:18

Mijn excuses,

Ik wilde deze plaatsen bij de hengels review.
Als het kan graag verplaatsen.. :roll:

Excuseer mijn lompheid :wink:
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

21-03-2011 08:53

Gaaf...deze hengels zie je vrijwel niet in nederland. Ben reuze benieuwd hoe ze gooien. Zou ze wel eens willen vergelijken met mijn Berkley's, kijken of er echt verschil in zit.
Plaats reactie