Staafmarkers...


Plaats reactie
Renz Koenen
Berichten: 35
Lid geworden op: 30-03-2007 10:01

08-02-2011 23:29

Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een goede en betrouwbare staafmaker. Wie heeft er wat ervaringen en met welke marker eventueel?

Ik zoek een marker van +- 8 meter met een automatisch lichtknop(moet zelf aan gaan in het donker). Nu kom ik zelf op 2 leveranciers uit. Wie heeft er wat informatie over deze 2 ? Welke adviseren jullie of zie ik nog andere staafmarkers over het hoofd die ook aan mijn wensen kunnen voldoen?

Ik kijk naar:

- Staafmarkers.nl
- markerworld.nl

Alle info is welkom. Zelf maken is geen optie voor mij. Zie dit niet zitten.

Gr. Rens
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

09-02-2011 00:09

Waarom niet?

Die zijn tenslotte ook met het handje gemaakt.Het is goedkoper om het zelf te maken,en je kan zelf bepalen wat de lengte moet wezen.

Lampje kost wel iets,maar heb je je niet persee nodig.

Maar als je voor die gaat? Prima dingen,heb ze zelf ook (Wel zelf gemaakt) Lampje werkt ook goed.....En als voetje heb ik gegoten beton.

Buizen zitten aan elkaar doormiddel van busjes met schroefdraad en tapeinde.

valt weinig over te zeggen verder,buigt goed mee mocht de vis om de marker heen zwemmen,en schiet weer terug op zijn plek na het lossen van de lijn.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
jethro buter
Berichten: 176
Lid geworden op: 20-11-2009 10:20
Locatie: Hongarije

09-02-2011 08:22

hallo

ik heb zelf mijn staafmarkers bij markerworld gekocht, prima service en heel mooi materiaal, echt een aanrader dus.

heb ze gebruikt op de Lot en zijn sterk genoeg om de stroming aan te kunnen.

groeten en succes
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

09-02-2011 09:51

Ik vind de meeste kant en klare staafmarkers nogal duur, terwijl het vaak eigenlijk niet zo heel veel voorstelt. Heeft iemand een linkje naar een beschrijving hoe je ze zelf kunt maken? Volgens mij ben je snel klaar als je op een of andere manier busjes met schroefdraad weet te verwerken in pvc pijpen. Handig ben ik wel, maar mijn technisch inzicht is wat minder ;-) kan iemand me verder helpen?
Danny Kouwvoets
Berichten: 7
Lid geworden op: 08-02-2011 16:29

09-02-2011 10:03

Ik heb zelf de markers van atropa en kan alleen zeggen dat ik er geweldig tevreden mee ben
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

09-02-2011 10:27

Inmiddels heb ik al googelend de volgende site gevonden: http://www.rrt-baits.nl/portal/content/view/37/110/. Lijkt me een prima oplossing!
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

09-02-2011 11:43

Ik heb ze van ultimate, atropa en markerworld.
Ik raad aan markerworld.
geel he
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

09-02-2011 11:45

Ik van de Gamma top markers! 8)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

09-02-2011 12:22

Andre Jacobs schreef:Inmiddels heb ik al googelend de volgende site gevonden: http://www.rrt-baits.nl/portal/content/view/37/110/. Lijkt me een prima oplossing!


Door de loop der jaren heen zijn we er achter dat de verlichting op de markers alleen maar nadelig werken, geven problemen met water, geeft veel onrust op de stek door veel licht, batterijen die leeg zijn en iedereen kan zien waar je zit te vissen. (staat op de site van RRT)

:roll: :roll: het zal wel.
geel he
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

09-02-2011 12:27

Ik kan hierin meedelen

Ik heb ook komplete markerset bij Ray vandaan.....De marker zelf top natuurlijk,mankeerd niks aan,alleen het lampje stoorde op een moment,sinds dat gebeurde is het lampje altijd ziek gebleven. Vocht en water waren het probleem.

Daarbij deed hij het op momenten goed,en op andere momenten was ik hem even kwijt,lampje uit op 250 meter :lol: . of hij brand heel zwak. Neem gewoon reflectie papier,werkt ook prima met je hoofdlampje samen.

Ander nadeel zowizo van een staafmarker: Te hoog pleurt ie om en als je een beetje flinke wind hebt,gaat hij kopje onder....Zet je hem te laag dus net boven de waterspiegel ben je hem ook kwijt met een toename van wat golfjes.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

09-02-2011 12:31

ik kocht vorig jr 2 van die ultimate ledmarkers. dump ze in het water, smorgens haal ik ze eruit was 1 al verpest door vocht wat in de lamp is gekomen. Dus die was direct dood. :lol: :lol:
zie je dat reflectie tape ook met mist ? Want de ledlampjes zag ik namelijk wel goed met mist.
geel he
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

09-02-2011 12:32

Nee denk het niet.....Vis nooit met mist eigenlijk :lol: Slechte ervaring mee
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

09-02-2011 14:21

Als je 50 meter zicht door mist hebt, zie je geen lampjes op 300 meter.. Geldt ook voor reflectietape. Dieptemeter met GPS of een aparte GPS is dan zo handig. Zeker met terugvaren.

Ik heb ze ook zelf gemaakt, nooit de noodzaak gehad om lampjes erin te hebben.

Je geeft nummer één gewoon 1 bandje reflectietape, nummer twee krijgt 2 bandjes, drie mag er 3 enzo. Vergis je jezelf ook nooit op grote afstand.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Rob Tazelaar
Berichten: 152
Lid geworden op: 11-10-2006 09:21

09-02-2011 15:54

Succes is een keuze!
Gebruikersavatar
Erwin Krijgsman
Berichten: 575
Lid geworden op: 20-02-2008 23:24
Locatie: Capelle ad IJssel
Contacteer:

09-02-2011 17:23

Spring wat laat in dit topic, maar kwam wat reacties tegen waar ik graag op wil reageren.

Ik zoek een marker van +- 8 meter met een automatisch lichtknop
Gr. Rens
@ Rens Op markerworld kun je staafmarker helemaal zelf samenstellen, wanneer je hulp nodig hebt kun je even een mailtje sturen.

ik heb zelf mijn staafmarkers bij markerworld gekocht, prima service en heel mooi materiaal, echt een aanrader dus.
heb ze gebruikt op de Lot en zijn sterk genoeg om de stroming aan te kunnen.
@ Tethro Dat was wel even rekenen maar we zijn er uit gekomen. Vang ze.

Ik vind de meeste kant en klare staafmarkers nogal duur, terwijl het vaak eigenlijk niet zo heel veel voorstelt.
@ Andre Reken het maar eens goed na....het verschil is niet zo enorm groot.

Inmiddels heb ik al googelend de volgende site gevonden: http://www.rrt-baits.nl/portal/content/view/37/110/. Lijkt me een prima oplossing!
@ Andre Reken het dan zeker nog eens. €3.50 voor een koppelsetje, daar heb je een compleet 150cm deel voor.

Ik heb ze van ultimate, atropa en markerworld.
Ik raad aan markerworld.
@ Patrick Een tevreden gebruiker, daar doen we het voor.

Door de loop der jaren heen zijn we er achter dat de verlichting op de markers alleen maar nadelig werken, geven problemen met water, geeft veel onrust op de stek door veel licht, batterijen die leeg zijn en iedereen kan zien waar je zit te vissen. (staat op de site van RRT)
@ Patrick Ben ik het het dus absoluut ook niet mee eens. Onze lichtkoppen hebben geen last van vocht en jaren gebruik leert dat licht geen onrust op de stek geeft. Onze lichtkoppen werken 3 weken op 2 AAA batterijen!

Ander nadeel zowizo van een staafmarker: Te hoog pleurt ie om en als je een beetje flinke wind hebt,gaat hij kopje onder....Zet je hem te laag dus net boven de waterspiegel ben je hem ook kwijt met een toename van wat golfjes.
@ Leen Onze staafmarkers zijn gebruikt tijdens het WCC 2010 op Madine. Windkracht 6/7 met golven van een meter. Geen Probleem!

ik kocht vorig jr 2 van die ultimate ledmarkers. dump ze in het water, smorgens haal ik ze eruit was 1 al verpest door vocht wat in de lamp is gekomen. Dus die was direct dood.
@ Patrick Een bekent verhaal, aansluiten in de rij :)

Als je 50 meter zicht door mist hebt, zie je geen lampjes op 300 meter.. Geldt ook voor reflectietape. Dieptemeter met GPS of een aparte GPS is dan zo handig. Zeker met terugvaren.
@ Sven Er zijn al zoveel topics met reacties van mensen die beweren op de vierkante meter hun loodje te kunnen leggen door te navigeren op GPS. Adviseer je deze eens te lezen.

Ik zeg http://www.markerworld.nl
@ Rob Dank je wel.

Mvg Erwin
Laatst gewijzigd door Erwin Krijgsman op 09-02-2011 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
http://markerworld.nl/ Your Carp Tackle Store
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

09-02-2011 17:28

Ben er vergeten bij te vermelden dat het meestal gebeurd op ondiepte (+/- 1-150 cm) op grote platen.

Alleen heb ik nu kleinere stuk gemaakt,zodat hij zijn werk wel beter doet!
Laatst gewijzigd door leen goudappel op 09-02-2011 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

09-02-2011 18:21

Erwin:

Ik doelde op de GPS om de markers in de mist terug te vinden. Globaal een stek vinden lukt wel, daarna moet de diepemeter toch gebruikt worden. Op de vierkante centimeter lukt niet, maar daar heb ik ook nog nooit behoefte aan gehad.

Zover was ik al

Heb zelf een Cuda 350 met GPS gekocht voor niet al te veel en wil deze indien het weer het een beetje toe gaat laten wat testjes laten doen. Ik heb echter die GPS niet gekocht voor het nauwkeurige uitvaarwerk, maar om globaal zones en stekken te markeren. Juist in de mist en kekdonkere omstandigheden ga ik hier veel plezier van krijgen.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

09-02-2011 18:37

Erwin van Capel schreef:
Inmiddels heb ik al googelend de volgende site gevonden: http://www.rrt-baits.nl/portal/content/view/37/110/. Lijkt me een prima oplossing!
@ Andre Reken het dan zeker nog eens. €3.50 voor een koppelsetje, daar heb je een compleet 150cm deel voor.

Mvg Erwin


zit er in dat deel van 150 cm ook boven en onderin bij jullie de verbindingsbussen voor eventueel andere delen aan te koppelen?
Gebruikersavatar
Erwin Krijgsman
Berichten: 575
Lid geworden op: 20-02-2008 23:24
Locatie: Capelle ad IJssel
Contacteer:

09-02-2011 19:22

Compleet.......is dus inclusief de verbindingsbussen om mee door te bouwen.

Mvg Erwin :wink:
Oh ja, voor de duidelijkheid, dan zijn ze ook al gemonteerd.
http://markerworld.nl/ Your Carp Tackle Store
Renz Koenen
Berichten: 35
Lid geworden op: 30-03-2007 10:01

09-02-2011 21:53

Zooo dat zijn genoeg reacties! Dank allemaal voor het reageren. Ik denk dat het wel eens wat markers van markerworld kunnen gaan worden. Binnenkort maar eens contact gaan zoeken en wat laten voor rekenen.

Als er nog mensen zijn die toch voor staafmarker.nl gaan en daar ervaringen mee hebben hoor ik dat graag...

Nogmaals dank voor zover allemaal.
Gebruikersavatar
Rob Tazelaar
Berichten: 152
Lid geworden op: 11-10-2006 09:21

09-02-2011 22:01

Markerworld heeft ook diverse voorbeelden op de site staan.

http://www.markerworld.nl/voorbeelden

Helpt je misschien ook...

Gr Rob
Succes is een keuze!
Plaats reactie