x-ray hengels


Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

04-12-2010 18:24

Klopt Roy,

ik weet trouwens niet hoe het zit met de wanddikte van de blank? Denk zelf dat deze niet enorm dik is.

Daarnaast vind ik hem persoonlijk wel redelijk en sober afgebouwd.

Een groot nadeel vind ik zelf zeker de zes ogen... Heb je een mooie, redelijke parabolische stok heeft die maar een
minimum aan ogen.

Zonde!
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

04-12-2010 19:16

Jullie blijven hengels met elkaar vergelijken en dat is onmogelijk elke type hengel is anders, welk merk of blank dan ook.

Kenny,
Dat jij zegt dat een x-ray kwa kwalitijd niet zou onderdoen voor een century, free spirit etc etc en dat doet op look.
Dan weet ik niet of je een bril nodig hebt maar zou maar snel laten testen.

Als spro op dezelfde blanks zouden afbouwen dan zullen die nog duurder worden dan de century's etc etc want daar zit zeer veel verschil in, fabriekshengel blanks zijn gewoon massa productie en gaat meer om de hoeveelheid dan om de pure kwalitijd.

Leuk dat ze op 40 ton zijn geperst maar waarom heb ik dan meer van die blanks zien sneuvelen dan tegenover de blanks van century en free spirit.

Die blanks komen uit een fabriek waar ze de autoclave Technology gebruiken waar voorheen alleen de vliegtuigbouw en formule 1 gebruik van maakte.

Betere blanks zijn er op dit moment gewoon nog niet en is dan dus ook niet te vergelijken met de zogenaamde fabrieksblanks.

Dat de actie jou niet aanstaan is dan weer een totaal ander verhaal want smaken verschillen.

En blijf tegen tino zeggen (heb um al lang zat meerdere malen aan de tel gehad over dit onderwerp) en ook tegen de rest, dat hengels die jullie zoeken niet bestaan.

Jullie willen een stok waar je mee onder de kant en op 250 meter uit de kant mee uit de voeten kan maar ook gewoon op open water en tegen de meest zware obstakels.

Maar wel tot in het handvat moeten buigen en voldoende ruggegraat moet hebben om een bak te kunnen blokken tegen de struiken etc etc.

Zou zeggen neem 2 a 3 setje's hengels voor elke tak een setje want een hengel die dat allemaal kan bestaat echt niet.

De hengels van tegenwoordig zijn gewoon meegegroeid met de vissen van tegenwoordig :lol:

Je gaat nu toch ook niet meer met een 1,5 ponds Hardy op 40+ers vissen op wateren waar je flink moet blokken?

Je hoort me niet zeggen dat de fabrieks hengels slecht zijn maar verschil merk je echt wel tussen beide.

GR Remko

PS ik bezit naast 4 century ng-tc 3,5 lb ook nog een setje skarp sk5je's en die bevallen mij prima voor de lichtere visserij.
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

05-12-2010 01:20

Remko,

Ben het zeker met je eens, maar je moet indenken dat niet iedereen hetzelfde bedrag wil uitgeven voor drie hengels, laat staan voor zes. Ben er absoluut mee eens dat je het best kan combineren met een set van twee, maar heb je het ook voor over? Ik zou dan zelf voor twee setjes meer dan 1500 euro kwijt zijn.

Met een winterjas heb je het in de zomer ook warm;-)! Dus beetje
combinatie zit er wel in denk ik, maar heb je het wel voor over?!

Iedere visserij per persoon verschilt. Gooien, varen, afstand, drillen, obstakels etc.

X-ray voldoet niet aan mijn eisen, maar ik weet zeker dat het voor vele wel zo is.

Nadeel van fabriekshengel is ook het aanschaffen van een nieuwe over een paar jaar bijv.
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

05-12-2010 01:45

Remko,
Dat century en free spirit beter zijn hoef ik natuurlijk niet te zeggen en dat doe ik ook zeker niet.
Als je goed leest zeg ik ook dat Century duurder is dan de X ray.
Maar wat mij opviel is dat de demping in de X ray beter was voor mij gevoel dan in de century (dit is natuurlijk type afhankelijk)
Als ik de prijzen vergeleek qua de X ray toch het beste uit de test die ik kortdurend kon doen.

Wat ik dus mis is meer ogen en lichtere blank.

Maar Remko, Century is geen Fabrieks blank? ik denk dat hier een behoorlijke massa in zit als ik zie dat ze werkelijk overal in de wereld verkocht worden.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

05-12-2010 13:26

Tino,

Dat jij eventueel geen meerdere setje's wilt ok maar jij weet ook dat het bijna onmogelijk is een hengel vinden voor de visserijen die jij wilt doen.

Ik weet hoe jij drilt, en das is heel zacht en jij vind het dan heel fijn dat je hengel tot handvat krom gaat.
Maar je wilt er ook mee in frankrijk op rivieren vissen en als het mocht voorkomen op grote wateren ver uit de kant, en dan is het gewoon onmogelijk om 1 hengel naar al jou wensen te vinden.

Terwijl je met 2 sets wel al jou wensen haalt.

Kijk je hoeft niet meteen 2 sets te kopen maar koop eerst de set waar jij het meest gebruik van maakt, dat zal waarschijnlijk de tot het handvat buigende feedersetje zijn :D (mijn mening maar niet belangrijk) en je kan dan later altijd nog de zwaardere stokken er bij halen als je er achter komt dat je bij bepaalde visserij te kort komt.



Kenny,

Je zegt nu dat de demping van de x-ray jou beter aan staat, dat is al anders dan voorheen daar lijk je meer te zeggen dat de x-ray gewoon een betere hengel is dan de anderen.

Maar natuurlijk valt dat voor ieder persoon anders uit, jij bijvoorbeeld vist eigenlijk bijna altijd 20 tot max 80 soms 100 meter uit de kant op je wateren en dan hoef je niet heel veel body te hebben nee dan zou ik ook voor een mooie zachte hengel kiezen die tot het handvat buigt.

En over dat massa productie kijk naar spro etc etc die komen bijna allemaal uit 1 fabriek ergens uit azie en je zult gek kijken hoeveel andere hengels en merken waarschijnlijk de zelfde blank gebruiken als de x-ray.

Century daar in tegen wordt alleen gebruikt door hun en ik dacht door free spirit en oja ik meen 5 engelse andere afbouwers maar moeten wel vermelden dat het om hun blanks gaat.

Dus de oplage is veel kleiner.
Ook worden de hengels van century op bestelling pas gebouwt daarom zit er vaak ook 6 weken levertijd op, al hebben de winkels vaak wel een geringe voorraad staan ja.

GR Remko
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

06-12-2010 14:32

Het is zeker zo dat je met een zwaardere hengel op meer wateren uit de voeten kan dan met een lichtere hengel. Bijvoorbeeld 2lbs. De zwaardere hengel zou de visserij beter dekken, maar of men daar dezelfde voldoening uit haalt 's een tweede. Daarom snap ik zeker de keuze van twee setjes.

Het liefst zou ik inderdaad een feedersetje aanschaffen;-)! Maar daar ga ik zeker mee te kort komen... Hahaha.

Ben vorige week bij Rodvisions geweest en moet zeggen dat die zeer mooie blanks heeft!

Voor Kenny is het denk ik een gemakkelijker keuze, omdat zijn visserij wat beperkter is. Ook alleen binneland btw.

Misschien dat, dat ooit nog veranderd in de toekomst.. Haha!

Gr.!
~~Dreams can be true.~~
frederik puntdraad
Berichten: 38
Lid geworden op: 18-11-2010 10:50

06-12-2010 21:24

met alle respekt remko maar meerdere merken met een x-ray blank noem voorbeelden was specifieker ik heb veel hengels in mijn handen gehad maar ik vond er geeneen op een x-ray blank lijken
Gebruikersavatar
Edwin Godschalk
Berichten: 95
Lid geworden op: 19-09-2009 18:21

06-12-2010 21:36

Frederik

Als er geen 1 blank op de x-ray lijkt wil niet zeggen dat deze de enige in zijn soort is, iedere blank ziet er namelijk onbehandeld zo uit, de x-ray is gewoon nog niet geschuurd en of behandeld als andere hengels.

Fox, nash, spro zijn dezelfde blanks (fabriek), maar lijken toch anders, is puur de behandeling van de blanks. de fox heeft precies dezelfde actie als de x-ray.

mvg

Edwin
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

13-12-2010 12:38

Zoals ik al zei, ik heb ze vast gehad. De blank is van stugge goedkope high module vezel ( T 40 b.v ), zoals bij de Xray. Resultaat is een blank met een stop erin..

Ligt er net aan wat je wilt..

Al een keuze kunnen maken?!
~~Dreams can be true.~~