Mini Baitcruiser + Fishfinder


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Remco Kooi.
Berichten: 118
Lid geworden op: 17-02-2010 17:27
Locatie: Gaanderen

23-11-2010 18:09

Hallo,

Ben al een tijdje opzoek naar een voerboot met fishfinder, zelf vindt ik de anatec erg mooi en wil deze ook graag kopen op de beurs..
Nu belt net een kennis op met de mededeling dat hij een mini baitcruiser met fishfinder heeft staan voor 600euro.
Nu vraag ik me af zou dit een goeie koop zijn? of wachten tot de beurs er is en dan voor de anatec gaan?!!
Want ultimate is toch ook failliet? Dus als er iets kapot zou gaan dan kan ik de baitcruiser weg gooien???
Vindt het erg moeilijk, want het is en blijft een hoop geld voor een beetje plastic...

Groeten
Gebruikersavatar
simon linders
Berichten: 296
Lid geworden op: 07-02-2010 15:45

23-11-2010 18:48

maat van mij heeft mini baitcruiser,,,, echt een super ding, vaart mooi, licht goed op het water, gaat redelijk snel, en hij heeft er nog nooit problemen mee gehad. en je hoeft hem echt niet wegte gooien;) de lokale visboer maakt het echt wel, en zat nieuwe onderdelen te krijgen op marktplaats
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

23-11-2010 19:26

Denk dat de visboer lekker zijn haringkie blijft verkopen. Voerboten doen ze hier niet aan. Liggen ook niet in de vitrine tussen de intvis en makreel :lol:
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Remco Kooi.
Berichten: 118
Lid geworden op: 17-02-2010 17:27
Locatie: Gaanderen

24-11-2010 07:42

waar slaat dat dan weer op?!
Normaal antwoord geven te moeilijk ofzo?
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

24-11-2010 07:50

ja
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

24-11-2010 08:38

Ik heb zelf een mini baitcruiser, en ben maar deels tevreden en deels ontevreden.

1. Boot wil nog wel eens comm verliezen met de zender, beetje lullig dat je moet wachten tot de boot weer ergens dichterbij een over komt.
2. Gehele binnekant zou eigenlijk omgezet moeten worden naar echte materialen. Mij boot is 1,5 jaar oud en eigenlijk al sinds de eerste weken zijn de motoren gecorrodeerd (nieet erg is de buitenkant maar, toch?)
3. Aaslos klepje scharnieren zijn wel goed, alleen de schroefjes zijn vn pisbakken staal waardoor de werking sterk achteruit gaat.
4. Een verstraler (schakelbaar) zou erg fijn zijn.
5. Romp is een van de stabielsten die ik tot nu toe heb gezien.

Advies,

Ga naar een botenbouwer en laat de boot ombouwen naar:

2,4Ghz zender ontvanger combi
Duitse materialen, google ff op ombouwen minibaitcruiser

Is inclusief de aanschaf van de boot (600) best veel geld maar ik denk dat je dan het beste krijgt uit 2 werelden.

Ik ben aan het sparen :lol: om die van mij om te laten bouwen inclusief fishfinder maar damn het is weer duur veel geld.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Remco Kooi.
Berichten: 118
Lid geworden op: 17-02-2010 17:27
Locatie: Gaanderen

24-11-2010 17:23

Kijk daar heb ik teminste wat aan (sven)!
Maar heb ondertussen ook wat actiever gezocht, en nu na jou post is de knoop doorgehakt!
Ga toch voor de anatec van fishfun!
Thnx voor de reacties!

groeten
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

24-11-2010 17:53

Ben ook weer op zoek naar een nieuwe voerboot, kwam op MP een nieuwe baitcruiser mini tegen inc fishfinder, die ik mocht ophalen voor 450,-.
Maar ik moet eerlijk zeggen, ik zoek toch nog even door, heb in het verleden ook een baicruiser gehad en daar de nodige problemen mee gehad, de prijs van 450,- heeft me bijna toch weer in de verleiding gebracht om hem te kopen.
Maar gelukkig heeft hetverstand het toch weer gewonnen, uiteindelijk.


Gradus....
....................
Hennie van Drooge
Berichten: 6
Lid geworden op: 24-11-2010 16:48

24-11-2010 19:45

Lastige van de Baicruiser is dat er idd te veel onbetrouwbare, Chinese, onderelen in zitten. Beter iets meer uitgeven voor een boot met europese onderdelen. Heb net zelf een Dreamcatcher aangeschaft en vaart prima. Is opgebouwd met degelijke onderdelen, Graubner, welke in de modelbouwsport hun sporen verdient hebben
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

25-11-2010 14:13

Misschien dan nog wat betere research doen, want ook de anatec is niet geweldig, maar bestaat deze dan de perfecte voerboot. Aan sven zijn reactie te zien begrijp ik eigenlijk ook wel waarom dat je zo,n antwoordt krijgt.

Maar in ieder geval succes met je anatec. En nogmaals succes in de laatste maand misschien vissen sessies.


mvg; jan
Chris Groenewold
Berichten: 112
Lid geworden op: 04-03-2008 13:47
Locatie: hattem

25-11-2010 17:02

Ultimate is niet failliet, ze zitten in Zwolle. hebben vorig jaar een doorstart gemaakt. Let maar op ze, ze staan ook op de karperbeurs.
Boot is prima overigens, in principe maakt het niet zoveel uit welke boot je neemt in die prijsklasse. Het is allemaal redelijke kwaliteit. Natuurlijk zijn er mensen slechte ervaringen hebben maar die heb je altijd, van welk product dan ook.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

25-11-2010 17:34

Chris,

Daarom wil ook het beste uit 2 werelden ..... de romp van de mini, maar verder alles eruit en door Graupner spullen laten vervangen.

O had ik maar in het begin een beetje meer doorgespaard, de optel som wordt ik (nog) niet vrolijk van momenteel :-(
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

25-11-2010 18:02

ik heb die minicruiser ook gehad, vond het een fijn ding.

Vaarde goed en snel, stabiel, wendbaar en behoorlijk lang op 1 accu.

Ook de dropindicator vond ik super.

Wat ik compleet waardeloos vond aan deze boot was de suffe slappe draagband bovenop die altijd in de weg lag, de komplampen zijn verre van waterdicht en de scharnieren van de klep zijn verschrikkelijk iel en roesten ook nog eens, net als de assen van de motor.

Zolang je supervoorzichtig met dit bootje omgaat zal het allemaal wel lukken maar als je er 1 keer iets te lomp mee doet dan ben ik bang dat ie meteen kapot is.

Jammer want het is verder wel echt een leuk compact bootje.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Plaats reactie