rubberboot


Plaats reactie
hans haselaars
Berichten: 49
Lid geworden op: 22-09-2009 17:54
Locatie: limburg, kinrooi

18-11-2010 16:55

Omdat ik opzoek ben naar een rubberboot had ik enkele vragen.
Ik heb al via de zoekmachine gezocht, maar dat is zoeken naar een naald in een hooiberg.

Ik zoek een rubberboot die makkelijk te transporteren is in de auto.
Maar wat is de beste bodem als je met vaak met stenen oevers of veel onderwaterobstakels te maken hebt?
En het beste zou zijn als je ook stevig in de boot zou kunnen staan.

De V-kiel sluit ik al uit omdat dit niet makkelijk te transporteren is.

Wie heeft hier ervaring mee?

Mvg,
Hans
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

18-11-2010 18:04

De verschillen in bodem doen niets af aan obstakels. Steekt er een scherpe tak door de bodem dan is de boot hoe dan ook lek. Je hebt nl. een houten/alu vloer, airdeck of roll-up. Deze komen op de bodem van de boot die in alle gevallen van rubber is. V-kiel is opblaasbaar.

Gr.
©
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

18-11-2010 18:28

Denk dat TS bedoelt dat ie een polyester harde bodem uitsluit. Die is niet opblaasbaar en bijna niet te transporteren.

Zoals hierboven, het maakt geen ruk uit voor de onderkant van de boot over wat voor een binnenbodem je hebt. Heb sinds dit jaar een airdeck en wil nooit anders meer. Vanwege transportgemak en schoonmaken/onderhoud
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
hans haselaars
Berichten: 49
Lid geworden op: 22-09-2009 17:54
Locatie: limburg, kinrooi

18-11-2010 18:43

Ik bedoelde in mijn voorgaand bericht de V-kiel die uit plastiek.

Maar als we dan kijken naar stevigheid van de bodem. in welke kan je fatsoenlijk rechtstaan? in de rol-up met enkele houten plaatjes denk ik nl. niet dat je stevig zal kunnen staan?
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

18-11-2010 19:34

Airdeck als zowel vaste bodem geen probleem om te staan. Al doe ik het nooit. Roll-up is de minst stabiele van de drie. Wel de makkelijkste. Uitrollen, pompen, klaar.

Ik deed altijd een klein plaatje trespa meenemen en op het deel leggen waar op gestaan moet worden ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

21-11-2010 14:38

ik heb zelf een bombard ax2. een roll-up model.
ik heb hier een extra bodem van 2 delen ingemaakt van betonplex. randen goed rond afschuren en met waterafstotende lijm dichtgemaakt. voordeel van dit materiaal is dat t niet kapot mocht t nat worden en nat blijven..
je kunt er makkelijk in gaan staan om een vis te drillen. het materiaal is sterk genoeg om mijn gewicht(90kg) te dragen + accu.
kan zelf de boot makkelijk op de auto(polo station) vervoeren. heb nog maar 3 keer een waarschuwing gehad.. :lol:
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Plaats reactie