Skarp Rodpod


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ivan Tolenaars
Berichten: 372
Lid geworden op: 13-03-2010 06:44

05-10-2010 13:39

Heeft er iemand wat info over de Skarp rodpod en/of foto's van een opstelling van deze rodpod?
Dit omdat ik misschien wel intresse heb in deze rodpod , maar totaal niks kan vinden over hem.'
Is tie stabiel , komt er na een tijdje geen speling op de bewegende delen en is het makkelijk dat je hengels op zo'n halve boog liggen.
Allemaal vragen waar ik graag een antwoord op zoek .

Afbeelding
As the weed gets thicker, minds get sicker
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

05-10-2010 14:59

mijn bescheiden mening, ik denk dat uit dezelfde hoek komt als de Soul / JRC tripods, niet al te stabiel dus en de gebogen buzzerbars zijn in mijn ogen een gimmick, een poging om Amiaud chique te lijken, meer niet.
Veel hangt af van de prijs en wat je ermee wilt doen, in niet al te extreme omstandigheden zal het best voldoen, vooropgesteld dat dit uit dezelfde fabriek komt als waar Soul vandaan komt is de kwaliteit redelijk.

Groeten Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

05-10-2010 16:18

Absoluut niet waar. Ik heb deze rodpod sinds dit jaar zelf en deze is zeer stabiel. Het buizenframe is vrij dik en staat als een huis. Dankzij een kogelgewricht is hij alle kanten op te verstellen. Tot nu toe heb ik hem echt overal neer kunnen zetten. Poten zijn met een kliksysteem onafhankelijk te verstellen, staat echt als een huis.

Desalnietemin ga ik de mijne toch weg doen maar puur omdat ik een "gewone" pod met vier poten toch mooier vindt, iets klassieker. Mocht je interesse hebben Ivan, dan hoor ik het wel.
Gebruikersavatar
Ivan Tolenaars
Berichten: 372
Lid geworden op: 13-03-2010 06:44

05-10-2010 21:02

Dat idee heb ik ook Rick , omdat het een beetje de soul /ultimate richting ingaat .
Maar wil natuurlijk niet zeggen dat het een slecht ding is , heb al verschillende goedkope dingen gehad die het na 5 jaar nog steeds doen ( spod van gardner) en al 6 kordas en foxes spods stuk heb gegooid .

Hoe praktisch is tie jeroen als je hem een nummer van 1 tot 10 moet geven , en dan is 1 zeer slecht??
En heb je een foto voor me van een opgestelde pod met hengels , ben nm erg benieuwd hoe dat er met 3 hengels uitziet .
Thnx
As the weed gets thicker, minds get sicker
Gebruikersavatar
Kevin Bosch
Berichten: 102
Lid geworden op: 28-09-2010 23:22
Locatie: Omgeving Arnhem

05-10-2010 21:45

Ik heb de 3 poot van ultimate. Gebruik hem voor karperen en feeder.

Love it.
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

05-10-2010 22:41

Ivan, je hebt pb
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

05-10-2010 23:05

Ben het wel met Rick eens, als je er neit te veel mee vist kan ie er wel mee door.
Ga je extreme dingen doen dan zou ik een andere kopen, heb trouwens maar 1 keer een driepoot rodpod gezien die echt stevig was voor de rest waren het allemaal ondingen.
Ik zou hem i.i.g. niet willen hebben, maar goed is mijn mening!


Gradus....
....................
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

06-10-2010 08:01

Beetje kort door de bocht. Je kan de poten op verschillende standen uit elkaar zetten dmv een stevig kliksysteem, ook heel wijd. Dit ding staat gewoon erg stevig. Hij gaat bij mij overal mee naartoe.
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

06-10-2010 09:04

Het zal ongetwijfeld een goed ding zijn, ik heb de rvs JRC variant gehad en die is jaren goed geweest, een Amiaud heb ik ook gehad, bagger, zeker bekeken vanuit de prijs/kwaliteit verhouding.
Het enige minpuntje vind ik de gebogen buzzerbars, als je net als bij een Amiaud pot je hengels kunt spreiden is dat leuk, maar de voor- en achtersteun lijken even breed te zijn, dus schiet het zijn doel een beetje voorbij.

Tegenwoordig vis ik het liefst zo laag mogelijk met banksticks, ik heb een Solar Worldwide pod, is ook niet alles, gezien de prijs van deze Skarp lijkt het mij value for money.

Groeten Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Kevin Bosch
Berichten: 102
Lid geworden op: 28-09-2010 23:22
Locatie: Omgeving Arnhem

06-10-2010 13:05

Tja ben het er toch niet mee eens wat sommigen zeggen.

Ik heb een 3 poot van ultimate. Dat is het model die je dus niet 360 graden kan draaien. Maar die alleen omhoog en omlaag kan.

Ding is zo stabiel als wat hoor. Heb zelf het idee dat die 3 poten steviger staan dan die 4 poten?.

Je kunt hem zelfs nog ankeren aan de grond als je wilt, maar het is me nog nooit overkomen dat dat nodig was.

Mij lijkt die halve boog dan wel weer wat minder bij die skarp. Maar dat is een kwestie van uittesten denkik.
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

06-10-2010 14:33

Ik denk ook dat voor ieder zijn eigen uitleg over het begrip stabiel heeft, mijn JRC tripod is diverse malen omgetrokken in Frankrijk, ook al was hij in het midden verzwaard, tegenwoordig zie ik meer in een zo laag mogelijk zwaartepunt, maar wederom dat zegt niks over de waarde van de Skarp, visueel is hij ook leuk, en laten we eerlijk zijn, in ons wereldje is dat ook belangrijk.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Kevin Bosch
Berichten: 102
Lid geworden op: 28-09-2010 23:22
Locatie: Omgeving Arnhem

06-10-2010 16:57

ik vis zelf meestal waar de waterkant gras is. ik druk altijd de poten in het gras. en zet altijd een punt naarvooren naar de waterkant. Kan hem nog evt met een scheerlijn en een haringvastzetten ofzo. maar dat heb ik nog nooit gedaan.

Ik denk dat die skarp net zoiets is als die ultimate. maargoed vaak op het plaatje zien ze er mooit uit. je moet het toch in het echt zien.

spro heeft ook een rodpod. een 4 poot, trooper heet ie volgens mij. op het plaatje te zien dacht ik, wow wat een mooi dik stevig frame. maar ik ging kijken in de winkel en het was 3 keer niks.

daarom altijd even kijken bij een hengelsportwinkel in de buurt :lol:
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

06-10-2010 17:16

[quote="Kevin Bosch"]Tja ben het er toch niet mee eens wat sommigen zeggen.

Ding is zo stabiel als wat hoor. Heb zelf het idee dat die 3 poten steviger staan dan die 4 poten?


Een driepoot kan natuurlijk nooit steviger staan dan een drie poot lijkt mij.


Gradus....
....................
Gebruikersavatar
Kevin Bosch
Berichten: 102
Lid geworden op: 28-09-2010 23:22
Locatie: Omgeving Arnhem

06-10-2010 18:28

Nou ik denk dat het met frame te maken heeft ofzo.

Ik heb naar een 4 poot zitten kijken. IN het midden is hij veel onstabieler dan in het midden bij een driepoot.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

06-10-2010 18:34

3 poot donderde om in Frankrijk verleden jaar,bij een windje 5 bft en de pod stond vast vanaf het midden met touw en een haring.

Dat was voor mij de druppel :lol: Ding heeft heel de nacht op zijn kop gelegen en de hengels lagen verspreid over de oever :lol: piepers hadden geen mogelijkheid tot piepen,beste windstoot bij een 5 bft.

Maar heb er veel plezier mee gehad,en staan in andere gevallen ook weer als een huis
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Kevin Bosch
Berichten: 102
Lid geworden op: 28-09-2010 23:22
Locatie: Omgeving Arnhem

06-10-2010 21:07

Haha kan gebeuren!

Denk dat deze potjes wel voldoen voor veel mensen iig. :)
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

06-10-2010 22:35

Kevin Bosch schreef:Nou ik denk dat het met frame te maken heeft ofzo.

Ik heb naar een 4 poot zitten kijken. IN het midden is hij veel onstabieler dan in het midden bij een driepoot.


Je hebt gekeken ze je, maar je had er beter aan kunnen zitten dat had je kunnen voelen dat een 4 poot beter is, 4 poten is toch stabieler dan 3 dat lijkt mij i.i.g. erg logisch, omdat hij hierop moet staan.



Gradus....
....................
Gebruikersavatar
Kevin Bosch
Berichten: 102
Lid geworden op: 28-09-2010 23:22
Locatie: Omgeving Arnhem

07-10-2010 10:34

Gevat gradus :lol:

Ik heb er natuurlijk ook aangezeten en opgedrukt. ik heb naar zo'n SPRO trooper zitten kijken en die was dus echt niet stevig. die was iets van 8 of 9 tientjes.

Maargoed er zit zowieso veel verschil in die dingen natuurlijk. Ik heb altijd me pod helemaal uitgeschoven zegmaar. Als ik dat bij veel rodpods deed en je drukte in het midden een beetje dan hingen ze gouw door. En zat er nogal wat speling in. Bij die van mij heb ik daar geen last van iig.

Maargoed tis maar net wat je fijn vind :-)
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

07-10-2010 12:27

Kevin,

Idd, het is maar net wat je persoonlijke voorkeur ligt :wink:


Gradus....
....................
Plaats reactie