Alternatief voor Kryston Klin-ik


Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

15-09-2010 09:32

Mee eens dat er veelal vanuit bepaalde emoties wordt gereageerd. Dit doet afbreuk aan de objectiviteit en rationaliteit van hetgeen er inzichtelijk beweerd wordt. Maar hoe vaak wil je het horen en van hoeveel ervaringsdeskundigen?

viewtopic.php?f=18&t=291&p=2495&hilit=klinik#p2495

Bij wondverzorging komt veel meer kijken dan wat mogelijk is voor een willekeurige karpervissers aan de waterkant. Als het om een onschuldig prikje van de haak gaat is het een overbodige belasting die stress verhogend is.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
K. van den Herik

15-09-2010 12:05

weet je nog niet of het schadelijk is en zoals je begon: baat het neit schaad het niet. James T schrijft dat de handelingen slechter zijn dan het lapmiddel. Echter een wond ontsmetten is niet echt een grote extra handeling. Iedereen weet het bijna, zal ik dan maar zeggen.

Mij gaat het nioet zozeer om het product maar om het idee en als het idee goesd is ben ik niet te bedonderd om daar aan mee te doen zeg maar.

Wilko Bloem schreef en waarschijnlijk dat hij het nu weet: "Wat mij van alle inzendingen is opgevallen, dat een ieder op zijn eigen manier, en met de beste intenties in de weer is. Om zo diervriendelijk als dat in zijn vermogen en inzicht mogelijk is toe te passen! Van mijn kant vandaan, een staande ovatie Heren, “applaus” bij deze dan, voor de goede dier-vriendelijk “bedoelde” intentie’s. Blijft voor mij nog steeds de vraag open staan * wat is nu het beste voor onze vriend karper*
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

15-09-2010 13:18

Inmiddels is het duidelijk dat het wel schadelijk is als de karper het binnen krijgt. Zoals je op de bijsluiter van de koi versie ook kunt vinden. Ook weet ik nu uit eigen ervaring dat karper in paniek raakt als dit goedje op de huid wordt gesmeerd. Voortschreidend inzicht op "schaad het niet?" vind ik daarmee wel beantwoord. Het ongecontroleerde gebruik aan de waterkant met dergelijke risico's is niet het beste voor onze vriend de karper.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
K. van den Herik

15-09-2010 13:38

heerlijk toch zo een beetje plauderen? blablabla WANT.....

mis ik soms wel eens hoor, dat waarom en zo. Merci Kees.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

15-09-2010 14:03

Best knap

Als elke vaak de meeste DVD's uitgebracht worden,waarin er ook gehandeld word met ontsmettings spul. Ze zouden neem ik aan beter moeten weten,dat het niet echt gezond is voor de vis! Stress verwekkend/niet gezond voor de vis
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Dale Gerard Neijzing
Berichten: 53
Lid geworden op: 13-04-2010 20:02

15-09-2010 18:25

Beste van den Herik,
ik begrijp dat je het naadje van de kous wil weten....

Ik hoef dat niet altijd.. Als ik bv ga nadenken over dat smeergoedje...
Als er een Brasem wordt gevangen,een zeelt een voorn,een baars een snoek en noem maar op. En Karper is net als Voorn gewoon een witvis. Worden die vissen ingesmeerd met troep? . Ik heb internet afgestruind en kan dat nergens vinden.... Dus waarom zou dat bij een karper(dus geen Koikarper bedoel ik en nou niet weer gaan vergelijken!) wel MOETEN gebeuren? Op die manier denk ik dan weer....
Dan hoef ik niet verder te kijken,dan weet ik genoeg... Marketing.Karperen is een commerciele wereld(voor een heleboel mensen)
En dat is gewoon mijn motivatie.Punt uit. Nu stop ik...

Groet
Tim van Zanten
Berichten: 109
Lid geworden op: 02-07-2008 17:55
Locatie: Leusden

15-09-2010 19:34

je kan het ook anders zien Leen, als die jongens niet de wondjes van de karper ontsmetten in de dvd, dan krijgen ze negatieve feedback van die vissers die wel geloven in desinfecteerders! oftewel, alle merken proberen zich zo goed mogelijk voor de dag te laten komen door uiterste zorg te besteden aan visbehandeling en veiligheid.

Verder ben ik het deels ook wel eens met Dale, waarom moeten we een karperwondje desinfecteren maar de haakwonden van een snoek ( het gebeurt immers maar al te vaak dat een snoek meerdere haken van een dreg in zijn bekkie krijgt) niet? zijn we allemaal bang om gebeten te worden?

ik moet eerlijk zijn dat ik ook kritisch ben tegenover desinfecterende middelen!

gr.
Carpfishing, a way of life!
Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

15-09-2010 20:07

Dale Gerard Neijzing schreef:
Misschien begrijp ik het verkeerd...
Maar je wil toch niet zeggen dat je vissen tijdens de paai hebt gevangen,met paaiwonden,en die behandeld heb met die zooi???
Ik hoop dat ik het mis heb...


Na de paai, Dale. Of heb jij Frankrijk in je tuin liggen zodat je weet dat ze net uit de paai komen? :roll:
Wonden waren net een weekje oud. Heb het wel behandelt met Medicarp..... Is het voor he? Heb die "meuk" niet enkel voor het buitenland gekocht.

Moet ik me nu in een hoekje gaan schamen omdat ik het heb gebruikt voor VRIEND karper. Ga anders een feederen joh....Als je een platte hetzelfde ziet als karper. :wink:
Gebruikersavatar
Dale Gerard Neijzing
Berichten: 53
Lid geworden op: 13-04-2010 20:02

15-09-2010 20:28

Tim van Zanten schreef:Na de paai, Dale. Of heb jij Frankrijk in je tuin liggen zodat je weet dat ze net uit de paai komen? :roll:
Wonden waren net een weekje oud. Heb het wel behandelt met Medicarp..... Is het voor he? Heb die "meuk" niet enkel voor het buitenland gekocht.

Moet ik me nu in een hoekje gaan schamen omdat ik het heb gebruikt voor VRIEND karper. Ga anders een feederen joh....Als je een platte hetzelfde ziet als karper. :wink:


Je hoeft je niet te schamen....tenzij je denkt dat een platte anders is dan een karper. Of is brasem geen vis?
Ik durf te wedden dat je een gehaakte brasem er niet mee behandelt....
K. van den Herik

16-09-2010 07:34

blablabla naadje van de kous weten blablabla.


Alles behalve het naadje van de kous willen weten is voor mij versiering. Ik wil geen kunstje leren, daar trainen ze apen voor. Ik wil weten hoe en waarom.

Mijn missie is het om ook anderen uit te dagen om eens na te denken. Dit begint met antwoorden zoals: blablabla WANT....
Of iemand dan gelijk heeft is dan al een stuk minder belangrijk. Ik had graag in deze topic meer antwoorden gehad van anderen, van Kees wist ik het wel....
Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

16-09-2010 14:27

Klopt helemaal Dale! Een platte trap ik het liefst van mn haak maar doe dat niet omdat ik sportvisser ben, netjes vastpakken en de haak eruit halen, en daarna met afschuw die platte-slijm aan t gras smeren. Laat staan dat ik de haakwond behandel met Klin-ik oid.

Ik geef Klaas vd H. niet vaak gelijk maar ben het nu wel stellig met hem eens.

Kees O. Thanks, zal het gebruik stoppen van MediCarp,onwetendheid is alleen bij God niet van toepassing. :)