nieuwe tent... nash of trakker of ......?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
kevin rentzing
Berichten: 89
Lid geworden op: 02-09-2010 19:41
Locatie: dronten

02-09-2010 20:15

Hallo mede-boarders,

Mijn naam is kevin rentzing
Ik vis nu denk ik een jaartje op karper, maar wel behoorlijk fanatiek. Ik heb er echt heel veel plezier in, en ik heb de kneepjes van het vak al aardig door. Heb laatst ook mijn eerste 30er mogen vangen.

Tot nu toe gebruik(te) ik altijd een x2 tentje, verder niets mis mee, maar ik wil binnenkort een nieuwe tent aanschaffen. Ik zoek toch wat en wat betere en praktischere tent. Alleen zit ik nu behoorlijk te twijfelen.

De tenten die ik op het oog heb:

- Trakker Pioneer ultralite Aqautexx
- Trakker Trident AS bivvy
- Kevin Nash titan viper (2010)
- JRC TX bivvy (2010)

Waar de tent aan moet voldoen:

- snel opzetten
- 100% waterdicht, en dat bij bepaalde weersopstandigheden mag het doek niet slap worden.
- voorkant moet eruit geritst kunnen worden, zodat de tent een brolly of plu word.
- de tent moet compact zijn (zodat ik hem ook op kleine stekken kwijt kan), maar wel genoeg ruimte bieden voor al mijn spullen.
- los grondzeil
- de tent moet dan weer aardig wat jaartjes meekunnen

qua compactheid zoek ik ongeveer 2,60 - 2,80 bij 1,80 - 2,20.
Zodat als ik mijn stretcher in de tent heb staan, nog een metertje overheb voor tassen etc.
Het idee is dat hij geschikt moet zijn voor langere sessies, maar ook op kleine stekken van 2-2.5 meter kan staan als dat nodig is. (dan rits ik de voorkant eruit en gebruik hem als plu of brolly).

hebben jullie misschien ervaring met deze tenten, of misschien wel aanraders en/of tips?
dan hoor ik dat graag.

mvg,

kevin rentzing
carp fishing isn't just fishing, it's a way of life
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

02-09-2010 21:17

ik zou 100% voor de trakker trident AS gaan.

+Aquatexx doek is gewoon super. weinig condens en staat mooi strak in verschilellende weertype!
+ supersnel op te zetten, en kan evt opgeborgen worden in je foudraal
+ Compact maar toch genoeg ruimte
+ Staat enorm stevig ( heb er tot windkracht 9 mee gevist)
+ uitritsbaar voor paneel

- hoge prijs ( maar is het waard)
Gebruikersavatar
kevin rentzing
Berichten: 89
Lid geworden op: 02-09-2010 19:41
Locatie: dronten

02-09-2010 21:27

hallo bojan

bedankt voor je reactie.
ik vond de trident inderdaad een mooie tent, maar als ik voor die kies dan haal ik hem wel bij marktplaats voor rond de 350 euro dan denk ik.

andere mensen nog ervaringen of aanraders/tips?
carp fishing isn't just fishing, it's a way of life
wesley bax
Berichten: 184
Lid geworden op: 27-03-2006 19:45
Locatie: nijmegen

03-09-2010 16:43

Aqua m3, ik heb hem nu een half jaar en ben er zeer tevreden over.

Heeft een nieuwere versie van het aquatexx doek, is met of zonder grondzeil op te zetten.

Je kan hem als shelter gebruiken, laat dan het grondzeil en de infill panel thuis.

Groot genoeg voor een week vissen.

Hier is een link naar de site http://www.aquaproducts.co.uk
Gebruikersavatar
kevin rentzing
Berichten: 89
Lid geworden op: 02-09-2010 19:41
Locatie: dronten

03-09-2010 19:05

wesley bax schreef:Aqua m3, ik heb hem nu een half jaar en ben er zeer tevreden over.

Heeft een nieuwere versie van het aquatexx doek, is met of zonder grondzeil op te zetten.

Je kan hem als shelter gebruiken, laat dan het grondzeil en de infill panel thuis.

Groot genoeg voor een week vissen.

Hier is een link naar de site http://www.aquaproducts.co.uk



bedankt voor je reactie.
ik had inderdaad ook al naar aqua tenten gekeken en vond de m3 en de carbon compact ook wel mooi, maar ik ben bang dat je deze tenten bijna niet via marktplaats kan kopen en 500 euro word toch wel een duur grapje.
carp fishing isn't just fishing, it's a way of life
wesley bax
Berichten: 184
Lid geworden op: 27-03-2006 19:45
Locatie: nijmegen

04-09-2010 13:22

Dan zou ik voor een titan van nash gaan, ik heb deze tent gezien, en ik denk dat je daar ook jaren veel plezier van kunt hebben.

Prijs ligt rond de 400 euro.
Plaats reactie