Hengels keuze


Plaats reactie
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

26-08-2010 23:08

Ik ben op zoek naar nieuwe hengels en heb vanavond eea bekeken en in me handen gehad maar kan moelijk een keuze maken.
Mijn voorkeur gaat uit naar;
Century FBS 12ft 2,3/4 lbs
Greys x flite 12ft 2,3/4 lbs
Sportex fbc 12ft 2,3/4 lbs

Nu is het zo dat ik vanavond de greys en de centurys in mijn handen gehad heb maar vond ze verschikkelijk zacht ( om het zo maar te noemen ) nu is dat normaal natuurlijk wel fijn ( zeker met het afdrillen onder de top ) maar ik vis momenteel steeds wat meer op afstand en met de hengels die ik nu heb ( ook 2,3/4 lbs ) heb ik sterk het gevoel dat ik net wat mis. En dit zijn geen hoekiehoekie hengels!
Nu zijn er van zowel de greys als de century nog zwaardere te verkrijgen maar die had die op dit moment niet op voorraad helaas.
Van de century zal het dan gaan om een 3,5lbs die volgens de verkoper lang niet aanvoelt als een stugge pook en de testcurve naar zijn mening wat ruim genomen is, hij vergelijkt hem eerder met een 3 ponds hengel.
De greys daarin tegen gaf wel een behoorlijk verschil van 2,3/4 lbs naar 3 lbs volgens de verkoper.
Nu ben ik benieuwd of er hier mensen zijn die deze hengels hebben en hoe die erover te spreken zijn, en dan wel in bovengenoemde testcurves de rest is namelijk niet van belang nu :lol:

Ook vindt ik de sportex FBC erg mooi maar heb deze nog niet in mijn handen gehad.
Ik weet dat de oude erg fijn en goed waren maar hoe zit dat met de nieuwe?
En hoe zit het bij deze type's hengels als ze wat ouder worden, worden het dan van die "hanghengels" of blijven ze strak? dit geld voor alle 3.
Zit ook te twijfelen om maar weer te laten bouwen maar heb het idee dat dat niet beter is als bovenstaande hengels.
Hoop dat iemand hier een reactie op kan geven waar ik wat aan heb.
GR Mario
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

27-08-2010 08:11

mario laseur schreef:Ik ben op zoek naar nieuwe hengels en heb vanavond eea bekeken en in me handen gehad maar kan moelijk een keuze maken.
Mijn voorkeur gaat uit naar;
Century FBS 12ft 2,3/4 lbs
Greys x flite 12ft 2,3/4 lbs
Sportex fbc 12ft 2,3/4 lbs


Zit ook te twijfelen om maar weer te laten bouwen maar heb het idee dat dat niet beter is als bovenstaande hengels.
Hoop dat iemand hier een reactie op kan geven waar ik wat aan heb.
GR Mario



Mario.

Ik ben van mening dat een hengel, afgebouwd door een vakman, vele malen beter in elkaar zit. De wikkelingen zijn beter afgelakt zodat de weersinvloeden minder invloed hebben op ogen, wikkelingen en blank. De ''harde kant'' wordt beter opgezocht om zodoende de ogen en reelhouder juist te plaatsen. enz enz.
Op dit forum en op marktpl. staan op dit moment hengels die tweedehands aangeboden worden. Er staan echt een paar handafgebouwde toppers tussen die je altijd en overal in kunt zetten.

Grt Cor
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Plaats reactie