Hoi allemaal,
Ik ben van plan om een voerboot met fishfinder te kopen.
Ik twijfel tussen de mini baitcruiser, de soul baitsolution en de skarp s60. Welke raden jullie mij aan, zelf geef ik het voordeel aan de mini baitcruiser en de baitsolution omdat ik deze bij mijn vaste hengelsportzaak kan kopen.
Als dieptemeter twijfel ik tussen de rf 15 en de fc 90. De rf 15 is een stuk duurder maar zou ook een stuk beter moeten zijn.
Alvast bedankt!
Voerboot met fishfinder
-
Ik zou zowiezo al niet voor een fabrieksboot gaan.
Kun je beter op Marktplaats een gebruikte handgemaakte kopen. Is vaak toch met betere materiaal gemaakt.
Voorbeelden hiervan zijn; Baiter, Navigator, Smartboat, Carpcatcher, Powercatcher, enz.
Er zijn er genoeg.
Voordeel van zulke boten is ook dat mocht je stukken hebben, je er vaak op kan wachten. Bij een fabrieksboot kan het wel eens lang duren.
Kun je beter op Marktplaats een gebruikte handgemaakte kopen. Is vaak toch met betere materiaal gemaakt.
Voorbeelden hiervan zijn; Baiter, Navigator, Smartboat, Carpcatcher, Powercatcher, enz.
Er zijn er genoeg.
Voordeel van zulke boten is ook dat mocht je stukken hebben, je er vaak op kan wachten. Bij een fabrieksboot kan het wel eens lang duren.
-
Dat is niet geheel waar Soul heeft een team die voerboten nakijkt en deze waar je bij staat kan maken.
Door geheel Nederland.
http://www.soulcarp.com/?cid=1-11-364
Door geheel Nederland.
- Reinder van Lune
Tip: Ga met de boten die je wat lijken eerst proefvaren !!
- Cor Hendriks
henk plasman schreef:Dat is niet geheel waar Soul heeft een team die voerboten nakijkt en deze waar je bij staat kan maken.
Door geheel Nederland.
En wat gaat er gebeuren als de units die in deze boten zitten stuk gaan? Een nieuwe unit erin zetten hoor ik de meeste mensen al zeggen. Dat is het probleem, die units zijn gemaakt voor die serie boten. De Baitcruiser bijvoorbeeld is al met zijn derde type regelunit bezig. Dus heb je 1 van de eerste bootjes, jammer dan, er zijn nog een paar units te verkrijgen en dat is het over en uit.
De technieken die gebruikt worden in de bekendere kwaliteitsvoerboten zijn echte modelbouw, Regelaar stuk?? nieuwe regelaar erin en hij doet het weer. Hookrelease stuk? nieuwe servo en klaar is Bassie. China bootjes hebben 1 regelunit, is de regelaar o.i.d stuk, dan moet er een compleet nieuwe unit in, en die zijn ( nu niet en ook niet na twee jaar garantie) NIET bij de modelbouwzaken te halen.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
-
En dan moet je nog uurloon gaan betalen ook. (Ook al is het garantie)
-
Het probleem met deze modelbouw voerboten is dat ze een heel stuk duurder zijn, en buiten mijn budget liggen.
Qua reparaties zit ik goed als ik bij mijn vaste hengelsport winkel er een ga kopen, want deze repareert ze namelijk zelf en heeft altijd voervoten op reserve staan om daar onderdelen van te gebruiken.
Maar wat lijkt jullie nu het beste, de nieuwste mini baitcruiser of de soul. De winkelier van de hengelsport winkel zij dat ze even goed waren, maar op het internet las ik dat bij de mini baitcruiser nogal wat kinderziektes in zitten. Is dit bij de nieuwe ook nog zo?
Qua reparaties zit ik goed als ik bij mijn vaste hengelsport winkel er een ga kopen, want deze repareert ze namelijk zelf en heeft altijd voervoten op reserve staan om daar onderdelen van te gebruiken.
Maar wat lijkt jullie nu het beste, de nieuwste mini baitcruiser of de soul. De winkelier van de hengelsport winkel zij dat ze even goed waren, maar op het internet las ik dat bij de mini baitcruiser nogal wat kinderziektes in zitten. Is dit bij de nieuwe ook nog zo?
- Reinder van Lune
Het beste is doorsparen voor een fatsoenlijke boot, of een goede spodhengel kopen 

Laatst gewijzigd door Reinder van Lune op 27-08-2010 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- Cor Hendriks
Er zijn net zoals Jens zegt wel nieuwe en gebruikte bootjes van goeie kwaliteit te koop in die prijsklasse.
Op marktlaats staan er genoeg en voor een 5 a 6 honderd euro kun je iets heel goeds kopen hoor, nieuw of gebruikt.
Ga je voor 1 van die twee, kijk dan naar je eigen visserij. Wa zoek je in een boot?
Op marktlaats staan er genoeg en voor een 5 a 6 honderd euro kun je iets heel goeds kopen hoor, nieuw of gebruikt.
Ga je voor 1 van die twee, kijk dan naar je eigen visserij. Wa zoek je in een boot?
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
-
http://watersport.marktplaats.nl/hengel ... nd=16&fs=1
http://hobby.marktplaats.nl/overige-hob ... nd=12&fs=1
Zomaar ff wat voorbeelden waar ik voor zou kiezen voor dat geld
http://hobby.marktplaats.nl/overige-hob ... nd=12&fs=1
Zomaar ff wat voorbeelden waar ik voor zou kiezen voor dat geld
-
Oke, ik ga dan niet voor de Chinese bootjes. Na wat rond neuzen zijn mij de viper icon en de navigator maveric mij opgevallen. Iemand een idee welke de beste is?
Groetjes Niels
Groetjes Niels
-
Viper heb ik nooit van dichtbij gezien.. Engels dus kan wel eens anders zijn.
Navigator is Nederlands, gewoon graupner en robbe materiaal.
Navigator zou mijn 1e keus zijn van deze 2.
Navigator is Nederlands, gewoon graupner en robbe materiaal.
Navigator zou mijn 1e keus zijn van deze 2.
-
Ik ga dan voor de in Nederland gefabriceerde boten. Ik twijfel tussen de dreamcatcher en de navigator maverick. Er zouden de zelfde materialen zijn gebruikt. De dreamcatcher is in combinatie met dieptemeter wel een stuk goedkoper.
Maar graag had ik wat ervaringen gehoord van booteigenaars van deze boten.
Maar graag had ik wat ervaringen gehoord van booteigenaars van deze boten.
-
De Viper is ook Chinees ,zit ook geen graupner in.
-
Ik heb uiteindelijk de navigator maverick gekocht! En ben hier zeer tevreden over, een echt aanrader.