hanger of swinger


Plaats reactie
Gebruikersavatar
jelmer de winter
Berichten: 527
Lid geworden op: 24-01-2010 12:45
Locatie: groningen

07-02-2010 22:34

wat denken jullie hanger of swinger ?ik wil graag jullie mening weten
ik hoor het wel



groet jelmer
everyone go fishing


ik maak vaak typfouten
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

07-02-2010 22:57

Hanger of swinger.

1: persoonlijke voorkeur
2: soort visserij
3: afstand

Het voordeel van een hanger t.o.v de swinger is de gevoeligheid. Je kunt zo goed zien als de hanger op en neer beweegt. Nadeel is weer dat de hanger gevoeliger is voor wind. Maar ook dit is weer afhankelijk van het type hanger dat je gebruikt, namelijk koord, ketting, schakels. Prima voor de korte afstandvisserij en heel licht vissen met maximale gevoeligheid. Ook in de winter of het vissen met slappe lijnen. Bijkomend voordeel is dat het gewicht meestal zelf toe te voegen is.

Delkim heeft ook een prima combinatie van de Nightlite + Duocarb

Een swinger is over het algemeen beter geschikt voor langere afstanden en is in veel meer merken, soorten en maten verkrijgbaar. Gewicht is wel vast, maar middels een schuifsysteem over de arm instelbaar. Meestal icm strakke lijnen gevist, omdat het vissen met een slappe lijn icm een swinger mogelijk een probleem kan geven. De lijn kan namelijk achter de swinger blijven hangen, met als gevolg een kapotte swinger bij een harde aanbeet.

Mijn voorkeur? Ik heb ze allebei afhankelijk van het water dat ik dus bevis.

I think this covers the question...
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

08-02-2010 08:24

Verplaatst naar Materiaal
Gebruikersavatar
jelmer de winter
Berichten: 527
Lid geworden op: 24-01-2010 12:45
Locatie: groningen

08-02-2010 17:28

oke ik heb nu swingers maar dan koop ik ze ook allebij maar denk ik in iedergeval bedankt


groet jelmer
everyone go fishing


ik maak vaak typfouten
Gebruikersavatar
Carlo Knipschild
Berichten: 157
Lid geworden op: 01-03-2004 10:22
Locatie: zuid Limburg

08-02-2010 18:20

Ik weet even niet met merk swingers je vist, maar mocht je Fox hebben, de meeste Fox hangers (even wel met een ? bij de nieuwe modellen) kun je gewoon aan de plaatjes van je Fox swingers gebruiken. Dit is identiek hetzelfde systeem aangezien ik voorheen zelf met Mk2's en Butthangers viste.
Solar kan het ook bij, daar kan je compleet alles zelf samenstellen en zijn dus zowel kettingen als swingers te verkrijgen.
Echter ben ik ook van de swingers afgestapt omdat je gewoon gewichtjes kan bij draaien mocht je te weinig hebben voor eventueel afstandvisserij of ergens op een kanaal/rivier met eventueel stroming.
Het is net zoals Jordy zegt, wat hij zegt zijn de feiten maar iedereen kent zijn eigen visserij en dus zijn eigen voordelen. :wink:
Kijk net even verder dan je neus lang is!
Olger Glorie
Berichten: 642
Lid geworden op: 02-10-2009 18:57

21-02-2010 12:36

ik zou voor hangers gaan. de beetregistratie is beter en je kunt er gevoeliger mee vissen
SKP Twentekanaal: Meld uw vangsten terug!!
skp@ksnregiooost.nl
Plaats reactie