Voerboot "Viper"


tom de groot
Berichten: 144
Lid geworden op: 22-11-2009 15:11

04-01-2010 22:18

gradus scholtens schreef:Tom,

Als je een boot koopt en er staat niet bij hoever je er mee kunt varen, dan lijkt me toch dat je dat kunt vragen.


Gradus....


Ja heerlijk eerlijk antwoord krijg je dan...
K. van den Herik

05-01-2010 08:14

de helft weet toch niet hoever 100 meter is
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

05-01-2010 08:30

Blijkt toch een heel moeilijke markt te wezen die voerboten

jan peter sucses
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Thomas Vandecaetsbeek
Berichten: 75
Lid geworden op: 06-01-2008 19:16
Locatie: Leuven, België

05-01-2010 13:48

remon van dusschoten 2 schreef:Blijkt toch een heel moeilijke markt te wezen die voerboten

jan peter sucses


Verwachtingen stijgen meestal evenredig met de kostprijs....
Jan Peter Teerling

06-01-2010 15:18

@M Peters :wink:
@T de Groot,

Drie man met hoeveel hengels pp in Frankrijk, hoe was het weer (windstil/ruig water), hoeveel voer, hoever uit de kant, stroming/geen stroming, accu's goed geladen etc. etc. etc. etc. ???????
Accu verbruik is afhankelijk van véél factoren. Dat Jet Motoren meer stroom vragen heb ik je ook verteld. Gelukkkig geen klachten dat je al waterplanten of vislijn in je schroef had daar in Frankrijk. :D

Je kunt helaas nooit alle klanten voor de volle 100% tevreden hebben, al gaan we daar natuurlijk wel voor.

Dit is wat er voor voorlichting gegeven wordt aan potentiële klanten. Gezien de lekkere beschuligingen hier een mail van een potentiële klant:

Hallo Jan-Peter,

Bedankt voor je uitgebreide uitleg. In principe heb ik zo'n 1000 euro te besteden, ik kom dan uit op de MK3 of de ICON met fishfinder.
Ik wil graag een fishfinder, dus zou dan uitkomen op de icon. Is deze boot wel geschikt voor middelgrote meren in Frankrijk (heb zelf het gevoel dat hij daarvoor te klein is)???

Het kan overigens niet netjes zijn, maar als jij me wat wat info omtrent de Scen en Powercatcher zou kunnen behoeden voor een misstap van 1000 euro kan ik daar niet wakker van liggen.....

gr en een visrijk 2010
Eric

> From: info@viper-voerboten.nl
> To: **************
> Subject: Re: viper /mk3
> Date: Tue, 29 Dec 2009 13:30:29 +0100
>
> Beste Eric,
>
> De gebruikte onderdelen zijn van Graupner en Robbe en de handset is een
> Futuba Skysports (Wordt gebruikt voor o.a modelbouw vliegtuigjes en
> helicopters) Dit zijn kwalitatief de beste onderdelen die in de modelbouw
> gebruikt worden en staan garant voor jaren probleemvrij varen. Bijna alle
> electronica zit in een gesealde control box die met klittenband in de boot
> vast zit. Bij een evt. probleem kan deze, via het accu compartiment, in 2
> minuten vervangen worden. De gebruikte bekabeling is van een dikke kwaliteit
> en zal dus niet snel doorbranden wat je wel snel zult hebben bij Chinese
> bootjes. Tevens zijn de motoren afgezekerd
> met een 15A auto zekering die bij een evt. probleem doorbrand en in 1 min.
> vervangen kan worden. Deze zit tussen de accu en de control box en is te
> vinden en te vervangen via het accu compartiment. Wij hebben alle onderdelen
> in huis dus bij een evt. probleem heb je in de regel je bootje binnen een
> week terug. Je kunt deze langs brengen in Groningen of opsturen naar ons.
> Het opsturen van alleen de boot en handset kost 12,95.- TNT tarief. Er is
> eigenlijk geen onderhoud nodig aan de Viper boten. Wel zul je je aan bep.
> dingen moeten houden om je bootje in top conditie te houden. Bijv. bootje
> niet gaan transporteren in de auto met een accu erin. Na het vissen even de
> boot uit de tas en het accucompartiment eruit halen om de boot te laten
> luchten hierdoor kan evt. condensatie vocht (verschil tussen warme en koude
> lucht) uit de boot. Al deze dingen zul je ook bij andere merken bootjes
> moeten doen om deze in top conditie te houden. Zijn eigelijk allemaal
> simpele dingen.
>
> Het klopt dat Jet Motoren wat meer stroom vragen dan een bootje met alleen
> een schroef. Dat is ook logisch want een schroefje hoeft alleen in het water
> te draaien. Onze bootjes zuigen aan beide kanten water op en spuwen deze er
> weer uit, dit vraagt wat meer van de accu.
> Voor dit wat grotere stroomverbruik staan echter grote voordelen:
>
> Zéér wendbaar 360 graden op de plaats. Bootjes met een schroef hebben een
> grotere draaicirkel. Dus vissen strak onder de kant of tegen/onder de bosjes
> is geen enkel probleem. Je zult nooooooit je vislijn (dyneema of nylon) in
> je schroef krijgen als je erover vaart.
> Ook van waterplanten of andere troep wat op het water drijft zul je geen
> enkele hinder ondervinden. Je hoeft dus nooit je bootje al zwemmend gaan
> halen omdat deze is vastgelopen in iets. Tevens kun je met onze Jet Pumps
> 'spinnen' dit wil zeggen: Na het droppen van je voer kun je door 360 graden
> te gaan varen/spinnen op de plaats waar je je voer en rig dropt het
> voerverspreiden door de stevige stroom water wat uit de motoren komt. Dus je
> hebt dan geen compacte voerplek maar een mooi verspreide voerplek die meer
> vis aantrekt en de vis zal meer moeten gaan zwemmen (dus eerder kans om een
> vis te haken!) voordat deze bij al het voer komt.
>
> Wat verschillen tussen de MK3 (klein en middel grote water boot) en de Storm
> ( is echt een allround boot van klein water tot de grote Franse meren) Storm
> zit een sterker zonnepaneel bijgeleverd dan de MK3, op beide boten kun je
> het zonnepaneel rechtstreeks op de boot aansluiten. Je hoeft dus niet de
> accu's uit de boot te halen. De MK3 vaart op 1 accu en de Storm op 2. De
> Storm heeft sterkere motoren dus vaart sneller. De MK3 heeft 1
> voerbak, de Storm twee. Met deze kun je dus ook 2 lijnen tegelijk uitvaren.
> Ik zelf doe meestal mijn rig met een pva zakje in de ene bak en extra voer
> (boilies partkels etc) in de andere. Zo kun je dus ook mooi buiten je
> voerstek vissen. Voorvoeren met de Storm is door zijn extra grote
> voercapaciteit (6KG+) ook perfect om te gaan voorvoeren een paar dagen
> voordat je gaat vissen. De Storm is momenteel nisk voor niks ons best
> verkopende model. De MK3 is echter ook een top boot, het is maar waar je je
> bootje het meeste voor gaat gebruiken en wat je wensen/eisen zijn.
>
> Ik kan je wel het één en ander vertellen over de Sqen en de Powercatcher van
> bezitters die bij ons nu een Viper hebben gekocht maar vind dit niet echt
> netjes. De enige die je voor een Viper kan laten kiezen ben jezelf, dit gaat
> het beste door eens langs te komen voor een proefvaart (met of zonder
> dieptemeter) en uitleg of op de beurs in Rijswijk (&10 januari) of straks in
> februari ( 6&7 februari) in Zwolle langs te komen. Zo kan ik je rustig alles
> uitleggen en je evt. vragen beantwoorden. Je geeft een hoop geld uit voor
> een voerboot en wij willen graag goed geinformeerde en tevreden klanten die
> kiezen voor wat hun het beste lijkt. Of dit nu voor een Viper is of een
> ander model dat is aan jou. In aanloop naar deze beurzen hebben we ook
> speciale beursaanbiedingen deze kan je hier vinden:
> http://www.viper-voerboten.nl/www/index.php?Page=Nieuws
>
> Als je verder nog vragen hebt hoor ik het graag. Je kunt me ook bellen met
> evt. vragen op 06 341 35 279
>
> Alvast de beste wensen en een fishfull 2010.
>
> Mvgr,
>
> Viper-Voerboten
> Jan Peter Teerling
>
> Wij zitten in Groningen
> ----- Original Message -----
> From: "ViperVoerboten.nl Contact Eric" <**********>
> To: <info@viper-voerboten.nl>
> Sent: Sunday, December 27, 2009 9:51 PM
> Subject: viper /mk3
>
>
> > ===================================================
> > Viper-Voerboten.nl Contactformulier
> > ===================================================
> >
> > http://www.viper-voerboten.nl/www/index.php
> >
> > Naam: Eric
> > Adres: Zwijndrecht
> > Telefoon: n/a
> > E-mail adres: **********
> > Onderwerp: viper /mk3
> >
> > Via:
> > via vismaat
> >
> > Bericht:
> > Hallo, ik ben bezig met een ware speurtocht naar een goede voerboot. Heb
> > na het wegstrepen 4 modellen overhouden (icon, mk3, powercatcher en de
> > scen). Kunt u me wat meer technische specificaties geven over de viper
> > (welke onderdelen en van welk merk zijn verwerkt), ik zie die niet op de
> > site. Klopt het dat de jet minder lang meegaat dan een schoefmotor? En
> > waarom zou ik volgens u voor de viper moeten kiezen. Ik woon zelf in
> > Zwijndrecht, betekend dit dat ik voor een onderhoudbeurt naar groningen
> > moet ?
> > En tot slot gelden de beusraanbiedingen alleen voor de beurzen, want die
> > beurzen vinden allemaal plaats op 200km of verder...en dat is voor ons
> > niet echt naast de deur.
> >
> > Ik hoop spoedig iets van u te vernemen.
> >
> > gr
> > Eric
> >
> > Verstuurd op 27.12.2009 21:51 via het ip 83.98.249.159
> >
> > ===================================================
> >
> >
> >
>
>


--------------------------------------------------------------------------------
Haal meer uit je Hotmail met Internet Explorer 8. Download n


Nu ook écht mijn laatste post hier. Als mensen verder vragen en/of opmerkingen over mij of Viper voerboten hebben dat graag via PB/telefoon/mail óf persoonlijk hier in mijn gezicht in Groningen.
Gebruikersavatar
Jamy wuijts
Berichten: 509
Lid geworden op: 20-09-2009 08:35
Locatie: 040

07-01-2010 20:33

Ik wil hier wel even op inhaken,

Ik heb de icon nog niet zo heel lang maar ik ga proberen om er zo`n objectief mogelijke mening hier neer te zetten.

Ik heb de icon nu een maand in mijn bezit en heb er toch al redelijk wat mee gevist, het probleem dat de accus zo ontzettend snel leeg raken is bij mij onbekend.iedereen weet als hij een nieuwe telefoon heeft geadviseerd word de batterij eerst volledig op te laden en daarna ook volledig leeg te maken, dit verlengt de levensduur van de batterij. voor mij is 1 plus 1 nog steeds 2 en heb dit dus ook met de accu`s van mijn icon gedaan.
verder ben ik ook van mening dat het nogal uitmaakt in wat voor weersomstandigheden je vist. bijvoorbeeld wind, je hoeft geen natuurkundige te zijn om te kunnen vertellen dat hij bij wind sneller leeg is dan dat het windstil is.. ook de temperatuur is een belangrijke factor, bij kou trekt de batterij sneller leeg...
zou het dan ook uitmaken hoe vol je je bootje laadt? ik denk het wel..
Ik kan ook begrijpen als jan peter mij aanraad om viper accu`s te gebruiken hij dit niet zonder reden doet, ja nu kun je zeggen dat doet hij om er iets aan te verdienen maar dat geloof ik niet. ik weet zeker dat er nogal wat verschil in kwaliteit van accu`s zit (chinese rommel)

maar goed, ik ben iig wel een tevreden gebruiker van de viper icon en heb totaal geen probleem met accu`s die snel leeg raken, verder ben ik zeer goed te spreken over de service van viper voerboten en raad hem dan ook aan iedereen aan!

mvgr Jamy Wuijts
tom de groot
Berichten: 144
Lid geworden op: 22-11-2009 15:11

15-01-2010 21:50

Beste Tom,

Erg jammer dat je slechte ervaring hebt met het stroom verbruik. Dit komt voor een groot deel door de 12V 7A accu's die je er zelf bijgekocht hebt. Deze zijn niet geschikt voor de Storm! Je brengt ook je garantievoorwaarden in gevaar door zelf met accu's te gaan knutselen, dit is niet de bedoeling.

De lader die bij de Storm geleverd zit is een prima lader maar heeft niet de functies die Wouter in je topic heeft vermeld. Ik raad je aan om deze lader:

http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zco ... width=1280

Voor je accu's te halen ik denk dat dat op de lange termijn beter is voor jou.

Zou je zo vriendelijk willen wezen je negative posts in het Viper topic te verwijderen, dit komt niet echt lekker over.

Als je verder nog vragen of klachten hebt gewoon even bellen of mailen, de gegevens kun je vinden op de site.

Mvgr,

Jan Peter


sure.... het zal wel aan de accu's liggen zou ik ook zeggen. Een accu die ook prima werkt in andere voerboten noem jij al klote met accu's? Toevallig zijn er wel meer mensen die dit beperkte stroom probleem hebben niet alleen ik. Zou ook niet weten waarom ik mijn posts moet verwijderen... omdat ze negatief zijn? Het is gewoon mijn ervaring met deze boot. Begrijp me niet verkeerd de boot werkt prima alles doet het, niks gaat er kapot, het bereik is super, er kan zeer veel voer mee, zeer wendbaar. Alleen dan komen we weer op het stroomverbruik uit die gewoon erg hoog is en niet praktisch waardoor ik tot de conclusie kom dat ik deze boot nooit nog eens zou kopen.
Martin Peters
Berichten: 4
Lid geworden op: 03-01-2010 10:28

15-01-2010 22:25

.
Laatst gewijzigd door Martin Peters op 16-01-2010 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jamy wuijts
Berichten: 509
Lid geworden op: 20-09-2009 08:35
Locatie: 040

16-01-2010 07:25

neem er gewoon nog een accu bij van 12v 9A ben je ook overal van af...
K. van den Herik

16-01-2010 13:44

Martin,
Nou weet ik dat ik een eigenwijsstuk vreten ben, maar volgens mij schrijft JPT:

Het klopt dat Jet Motoren wat meer stroom vragen dan een bootje met alleen
> een schroef. Dat is ook logisch want een schroefje hoeft alleen in het water
> te draaien. Onze bootjes zuigen aan beide kanten water op en spuwen deze er
> weer uit, dit vraagt wat meer van de accu.
> Voor dit wat grotere stroomverbruik staan echter grote voordelen:


Wat maakt jou dat?
Gebruikersavatar
Jamy wuijts
Berichten: 509
Lid geworden op: 20-09-2009 08:35
Locatie: 040

16-01-2010 20:55

en dan haalt ie zijn antwoord maar weg... :lol:
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

17-01-2010 20:04

Degenen die de alu plaatjes eruit hebben gehaald, zaten bij jullie de inbusschroefjes ook zo idioot vast?

Ik heb ze geprobeerd los te draaien met het bijgeleverde inbussleuteltje maar ik kreeg ze niet los. Van 1 van de 2 schroefjes heb ik helaas het kopje zelfs kapot gedraait. :(

Misschien is het een idee om gaatjes in deze plaatjes te boren zodat de impeller meer water kan aanzuigen?

Ik heb vanmiddag in een groot wak even gevaren maar vond de snelheid toch wat tegen vallen, misschien dat de kou hier ook iets mee te maken heeft.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
karl van dam
Berichten: 142
Lid geworden op: 12-04-2008 14:59
Locatie: ede

17-01-2010 20:55

ook ik ben in het bezit van icon!!!!
heb de plaatjes ook van de skoepen gedraaid(bij mijn gingen ze wel goed los)
en heb het ff getest in mijn koi vijver
ik zelf vond het niks veel ste veel herrie resunatie(hoop dat ik het goed schrijf)
en verder over de snelheid kan ik nog niet oordelen!
heb er mee op de rijn half haven met stroming gevaren!!en ja in de vijver bij mijn maar die is niet zo groot!!!!
hoop dat het ijs snel weg gaat zodat ik hem eens uitgebreid kan testen met de rf15
ik denk dat het wel goed komt ik vind het een echt goed product
heb meerdere accu s dus........
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

17-01-2010 22:59

Hoi Karl,

Bedoel je dat ie zonder die plaatjes meer herrie maakte?

Uiteindelijk heb ik de schroefjes toch los gekregen door de plaatjes zelf met een punttangetje eerst wat te draaien.

Het kapotte schoefje heb ik met een tangetje los gekregen.

De reden dat de schroejes zo enorm vast zaten was loctite!

Volgende keer dus maar eens zonder de plaatjes proberen.

Ik vond de boot echt geweldig wendbaar en ook de fishfinder werkte zeer goed.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Wouter Hut
Berichten: 244
Lid geworden op: 14-08-2007 08:51
Locatie: Twente

18-01-2010 09:25

Locktight is bij goed gebruik wel los te krijgen. Maar het feit dat het erop zit vind ik een pluspunt! Er is iig nagedacht over wat er mis kan gaan :lol:
Gebruik je verstand aan de waterkant.
Gebruikersavatar
Niek Boonman
Berichten: 87
Lid geworden op: 05-02-2008 11:05
Locatie: Wolphaartsdijk

18-01-2010 11:03

Heeft het ook nadelen voor de boot wanneer je die plaatjes verwijderd?
Kan die sneller stuk gaan omdat die is ''opgevoerd''?
Volgens mij las ik ook ergens dat het geen nadelen heeft voor het stroom verbruik dit blijft het zelfde.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

18-01-2010 12:36

Het is idd wel los te krijgen maar het inbusboutje is dusdanig klein dat je er maar weinig kracht op kan zetten en dat je het kopje - zoals in mijn geval- snel kapot draait.

Gelukkig stuurt Viper me na een mailtje 2 nieuwe boutjes op, dat is dus alvast super.

Het zou me niet verbazen als de boot met de plaatjes eruit iets meer stroom gaat verbruiken, de impellers kunnen nu meer water aanzuigen waardoor de weerstand voor de motoren iets zwaarder zal worden omdat er meer water verplaatst zal gaan worden.

Ik heb gisteren en vandaag de accu's eens goed opgeladen en het viel me op dat het echt uren duurde voordat het lampje op de lader ging branden, wat betekent dat de accu vol is. Het is erg belangrijk dat de accu's goed opgeladen worden.

Ik kan niet wachten om de boot eens serieus in gebruik te gaan nemen.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Wouter Hut
Berichten: 244
Lid geworden op: 14-08-2007 08:51
Locatie: Twente

18-01-2010 12:51

Wat ook belangrijk is dat je ze met regelmaat goed ontlaad! Dus echt leeg trekken, eventueel met een lampje oid 8)
Gebruik je verstand aan de waterkant.
Gebruikersavatar
karl van dam
Berichten: 142
Lid geworden op: 12-04-2008 14:59
Locatie: ede

18-01-2010 17:02

[quote="Eus Molewijk"]Hoi Karl,

Bedoel je dat ie zonder die plaatjes meer herrie maakte?


hij maakt veel meer herrie!!!!tenmiste ik vind van wel,maar het licht er ook aan waar je licht te vissen!!!!
bij ons heb je een water daar varen ze iedere zaterdag met modelspiedboten.
daar zou ik het wel durven maar verder op een ondiep vijvertje???
en verder is hij nog net zo wendbaar als met plaatjes
en meer stroom gaat hij ook gebruiken!!!!!maar dat is ook logich,als jij harder fiets dan gebruik je ook meer energie!!!!!!
ik hoop je hiermee geholpen te hebben anders moet je gewoon naar jan peter mailen!!!!je krijgt gelijk een mailtje terug!!!
Joost Bierens
Berichten: 473
Lid geworden op: 26-10-2003 02:00

06-02-2010 16:38

Vandaag op de beurs een Viper Icon aangeschaft en zojuist een zeer beperkte eerste testvaart gemaakt.

Pluspunten
* vriendelijk te woord gestaan met een duidelijke uitleg (vanzelfsprekend uiteraard!)
* geen poespas, word duidelijk uitgelegd dat de accuduur "beperkt" is
* 100% wendbaar
* handige greep om in/uit het water te halen
* prima basisuitrusting met o.a. rugtas - batterijen - extra accu etc.

Minpunten
* nog geen echte testvaart kunnen maken

Uiteraard volgt er wanneer koning winter het toelaat een uitgebreide testvaart.
Reactie volgt dus later!

Nog meer mensen van de beursactie gebruik gemaakt?
fernandez daniel
Berichten: 1
Lid geworden op: 12-02-2010 10:50

12-02-2010 10:57

HOI heb deze weekend de viper icon 2 gekocht op de beurs in zwolle maar heb hem nog ni kunne teste door het wintergedoe hier in belgie , toen ik deze boot zag twijfelde ik niet , mooi prijs en ziet er goed uit , ook de elektronica ziet er goed uit , ni da iki er iets van weet , maar er zit een zekering tusse dus kan er niks opgebrand worden , ook heb ik daaar goede uitleg gekregen over de boot , en moeste er stukke zijn , dat het zonder problemen worde opgelost , ik heb er 110procent vertrouwen in deze boot , ik ga hem sewwes testen zodra ik thuis ben op een stukje kanaal dat er goed bijligt en zodra ik er trug ben laat ik jullie iets wete over de viper icon 2 OF gewoon de icon , ,,,,,, tot de volgende grtzz
Gebruikersavatar
Mike van den Eijnde
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-11-2009 19:44
Locatie: Haarlem

27-03-2010 20:39

Vandaag ook de Viper Icon opgehaald in Groningen.

Morgen maar eens testen :P
Gebruikersavatar
Mike van den Eijnde
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-11-2009 19:44
Locatie: Haarlem

28-03-2010 22:06

Test is tot nu toe goed geslaagd!

Vandaag met 4 hengels gevist samen met mijn maat en 5 karpers gevangen en dus in totaal 9 keer uitgevaren op ongeveer 80-100 meter met 1 accu zonder problemen.
Bootje vaart echt retestrak vooruit en is super wendbaar.
Dus tot zover missie geslaagd :wink:
Gebruikersavatar
Jamy wuijts
Berichten: 509
Lid geworden op: 20-09-2009 08:35
Locatie: 040

29-03-2010 09:54

In het weekend 6 hengels uit moeten varen en dit heb ik gedaan met 1,5 accu ;) 1 van 9ah en die halve was 7ah...
Ik blijf erbij, super tevreden!
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

03-04-2010 14:10

Na wat kleine probleempjes, door oa het geklungel met de schroefjes en de fishfinder kan ik nu toch wel zeggen dat ik het een fijn bootje vind.

De schroefjes heb ik netjes opgestuurd gekregen, dit was dus snel opgelost. Ik heb de plaatjes weer terug geplaatst en moet zeggen dat de boot niet veel langzamer gaat eigenlijk.

De fishfinder had echter wel wat kuren, deze deed het soms gewoon niet meer na een meter of 25-30. Als ik dan het antennetje eraf haalde en het hele zendblokje eruit haalde en weer terug deed dan werkte het weer wel.

Na hierover met Jan-Peter contact te hebben gehad heeft hij me 2 nieuwe antenne's opgestuurd. Dit leek aanvankelijk te helpen maar de eerstvolgende keer was het probleem toch weer terug.

Daarna heeft Jan-Peter mij doorverwezen naar Fish Fun die voorstelden het zendertje terug te sturen. Zo gezegd, zo gedaan, enkele dagen later had ik een nieuw zendertje in mijn bezit en nu bij de eerste testvaart die ik ermee heb gedaan werkt het vlekkeloos!

Overigens is het batterijverbruik zoals ook eerlijk gezegd wordt wel vrij hoog. Nu heb ik van marktplaats 2 9Ah accu's gekocht en daar vaart de boot een gevoelig stuk langer op!

Het enige wat ik moest doen was even een Tamiya stekker, wat rood en zwart draad en 2 amp stekkertjes kopen bij Quartel, kabeltje maken en klaar.

Een aanrader voor iedereen met deze boot.

Al met al, een fijn bootje dat in het begin wat moeilijk te besturen lijkt doordat je snel overstuurt maar als je 'm eenmaal door hebt een fijn ding.

Ook de fishfinder is fantastisch, de schat aan info die dat ding levert is onbetaalbaar.

Over de service van Jan-Peter kan ik maar 1 ding zeggen: grandioos!!
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."