foto's materiaal mensen onder de 16


Plaats reactie
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

17-01-2010 18:03

Tomba waarom heb je het nu weer over sponsers stoor me er een beetje aan laat die jongesn lekker vissen lijkt wel jalozie ofzo maak toch niet uit hoe ze eraan komen ze hebben het.

Gr
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

17-01-2010 18:49

tomba verwey schreef:Jongens ... je niet te druk maken over wie wat heeft en wie wat krijgt enz enz..

Genieten van je leven en genieten van je vissen!.. al is het maar een vis van 3 kg! zn vis word wel een vis voor in de toekomst!

En jullie worden de vissers van de toekomst!
Vergeet echter nooit een aantal punten.
*Ruim altyd je zooi op!
*Heb respect voor de andere vissers!
*Heb respect voor de natuur en alles daar omheen.
*ga niet expres op voerplekken van andere mensen zitten.
*Laat iedereen in zn waarde!

Vangze! 8)



uhu :lol:
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

17-01-2010 18:55

@ remco.......?? weet niet waar jij het woord sponsor leest?? :o

vond het laatste wat tomba neerzette eigenlijk wel positief, je bent niet de man als je voor 3000 euro (is maar een voorbeeld) aan spullen voor je neus hebt staan. (geldt ook voor mensen boven de 16). :wink:
je bent een beter persoon/visser als je je rotzooi opruimt, respect hebt voor anderen, de natuur en de vissen. of het nou een karper is of een brasem.

ik ben zelf pas begonnen met vissen toen ik 23 was, en heb dus nooit echt het probleem gehad dat ik weinig geld had om aan het vissen en materiaal te besteden. toen ik nog jong (uche uche) was kocht ik altijd platen (lp's), elke cent die ik overhad/verdiende ging er aan op, elke verjaardag, kerst of wat dan ook, wilde ik platenbonnen, of geld voor platen te kopen. alleen zo kon ik de collectie opbouwen die ik nu heb. ik heb hier hard voor moeten werken, vanaf mijn 15e bij de boekbinderij, elke zaterdag, elke vakantie, en toen ik eenmaal bij een supermarkt vakken mocht vullen, werkte ik 4 avonden in de week vanaf 6 uur tot het klaar was en elke zaterdag van 5 uur s'ochtends tot 6 uur s'avonds.
ik denk dat vele van de setjes die hier staan ook op ongeveer dezelfde manier verkregen zijn.

iemand die hard voor zijn spullen werkt (of hij nu 13, 16, of 40 is) zal meer waarde hechten aan zijn spullen, dan iemand die alles zomaar krijgt van zijn ouders/sponsors als ie erom vraagt.

het zijn meestal de mensen die niks voor hun spullen hoeven te doen, die naast hun schoenen gaan lopen...... :-?
Gebruikersavatar
Frans Klomp
Berichten: 542
Lid geworden op: 24-05-2008 11:17
Locatie: Nuenen

17-01-2010 20:22

Dit is zeker waar Bas!!! :wink: Ik moet er ook hard voor werken maar is 5 uur sochtends niet wat vroeg. Dan maak je toch vee te veel uur. Daarom koop ik tegenwoordig alles meteen goed, zodat ik er lang vanaf ben. Ik hecht ook erg veel waarde aan mijn spullen.

Mvg

bas van geffen schreef:@ remco.......?? weet niet waar jij het woord sponsor leest?? :o

vond het laatste wat tomba neerzette eigenlijk wel positief, je bent niet de man als je voor 3000 euro (is maar een voorbeeld) aan spullen voor je neus hebt staan. (geldt ook voor mensen boven de 16). :wink:
je bent een beter persoon/visser als je je rotzooi opruimt, respect hebt voor anderen, de natuur en de vissen. of het nou een karper is of een brasem.

ik ben zelf pas begonnen met vissen toen ik 23 was, en heb dus nooit echt het probleem gehad dat ik weinig geld had om aan het vissen en materiaal te besteden. toen ik nog jong (uche uche) was kocht ik altijd platen (lp's), elke cent die ik overhad/verdiende ging er aan op, elke verjaardag, kerst of wat dan ook, wilde ik platenbonnen, of geld voor platen te kopen. alleen zo kon ik de collectie opbouwen die ik nu heb. ik heb hier hard voor moeten werken, vanaf mijn 15e bij de boekbinderij, elke zaterdag, elke vakantie, en toen ik eenmaal bij een supermarkt vakken mocht vullen, werkte ik 4 avonden in de week vanaf 6 uur tot het klaar was en elke zaterdag van 5 uur s'ochtends tot 6 uur s'avonds.
ik denk dat vele van de setjes die hier staan ook op ongeveer dezelfde manier verkregen zijn.

iemand die hard voor zijn spullen werkt (of hij nu 13, 16, of 40 is) zal meer waarde hechten aan zijn spullen, dan iemand die alles zomaar krijgt van zijn ouders/sponsors als ie erom vraagt.

het zijn meestal de mensen die niks voor hun spullen hoeven te doen, die naast hun schoenen gaan lopen...... :-?
De vangsten maken de visser nog niet!
Gebruikersavatar
Frans Klomp
Berichten: 542
Lid geworden op: 24-05-2008 11:17
Locatie: Nuenen

17-01-2010 20:28

@Jesse: Waar is dit? In mierlo?

Mag ook wel even via pb..

MVG
De vangsten maken de visser nog niet!
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

17-01-2010 21:47

de eigenaar van de supermarkt hier had een aardig flexibele boekhouder, hij schrijft de uren die je extra maakt op zo'n dag (3 uur of zoms meer) gewoon op een andere dag erbij. soms werd er zwart iets geregeld, zoals bier voor de verjaardag en dergelijke.

toen ik een half jaar over moest doen ivm geen stageplek op school. heb ik een half jaar daar gewerkt.
maakte er zelfs wel eens dagen van 6 uur s'ochtends tot 11 uur s'avonds. s'ochtends de versproducten zoals melk, kaas, yoghurt. dan de groente. daarna de hele winkel af om de bestellingen van de volgende dag te regelen. klanten helpen, afdelingen zoals brood en vlees helpen, ambalage opruimen, s'avonds vulploeg leiden en afsluiten. ik was toen net 18 jaar en had al veel verantwoordelijkheid. ik moest zelfs soms het geld (omzet) naar de bank brengen als de baas er niet meer was.

we hadden een gezellige ploeg collega's , genoeg pauze en eten mochen we uit de winkel pakken. als we vrijdag en zaterdag moesten werken mochten we in de kantine altijd 2 bakken bier neerzetten om na het werk lekker biertje te drinken en te kletsen, de kroegen zijn hier maar tot 2 uur open en het had geen zin meer om thuis om te kleden en naar de kroeg te gaan als je tot na 11 uur moest werken.

het zal niet bij iedere supermarkt hetzelfde zijn, maar ik kan iedereen aanraden als je nog op school zit om bij een supermarkt aan de slag te gaan. heb hier een mooi salaris verdient, veel vrienden en aan overgehouden en een mooie start gemaakt van mijn collectie platen.
Gebruikersavatar
Stefan van Grunsven
Berichten: 124
Lid geworden op: 09-01-2010 21:56

17-01-2010 23:01

nou ik denk dat we vlink off topic zijn gekomen

dus jongens/meisjes onder de 16
stuur wat foto's van je materiaal
of je er nou had voor heb gewerkt of niet
stuur maar lekker op
dus iedereen boven de 16 alleen
reacties van mooi spul jongens ga zo door
haha

gr
stefan
Less is More That is The way 2 succes
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

18-01-2010 08:27

Afbeelding
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

18-01-2010 11:31

mooie woorden bas thanx!
En ik weet wat je bedoelt! niet kunen kiezen tussen een pakje shag of een nieuwe plaat die uitkwam! en je dan kon kopen :wink:
heb aleen mindcontroller nog origioneel .. de rest alles verkocht! heb ik wel spijt van...................... :roll:
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

18-01-2010 12:24

Beste jeugd en azijnzeikers,
Mooie setjes hoor. Alleen die afgunst. Bah!
Heb vroeger zelf ook tal van bijbaantjes gehad en zo mijn spulletjes weten te bekostigen. En ja, ook ik kreeg wel eens iets van mijn ouders (verjaardagen) en de sint. Mijn vader bracht mij ook overal naartoe waar ik maar wilde vissen. Niks mis mee toch?

Vind het wel erg kort door de bocht dat sommigen er vanuit gaan dat alles zomaar door ouders wordt gesponsord. Je hebt onder de jeugd ook een hoop jongens die heel serieus met hun hobby bezig zijn en er wellicht alles voor over hebben (dwz niet stappen, geen brommer, niet roken/drinken, zelf boilies maken) en zo in staat zijn die mooie setjes incl Delkims en voerboten zelf te betalen.
Komt ook nog eens bij dat je tegenwoordig sites als marktplaats hebt waar je voor betrekkelijk weinig geld mooie, zgan spullen kunt aanschaffen.

Het lijkt er nu alleen wel een beetje op dat je als 16-jarige niet meetelt als je geen TXI-tjes en RVS rodpod hebt. Vind dat zo een trieste houding.
Zie je een kwalitatief prima setje voorbij komen met daarbij een toevoeging in de trant van: Die Daiwa's komen nog of die TXI-tjes staan in de planning. Klinkt mij in de oren als een soort verontschuldiging voor je eigen materiaal.
Voor de jongeren die dit allemaal niet bezitten: Wat onder water ligt is veeel belangrijker dan die mooie set-up en dito karpervilla.

Wilde dit toch even kwijt.
Dus jeugd, staar je in godesnaam niet blind op het materiaal van een ander en geniet van het vissen. Lekker in je eigen wereld bezig zijn, je visjes vangen en dan komen die mooie spullen tzt vanzelf.
Gegroet,
Sjoerd
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

18-01-2010 12:34

Het lijkt er nu alleen wel een beetje op dat je als 16-jarige niet meetelt als je geen TXI-tjes en RVS rodpod hebt. Vind dat zo een trieste houding.
Zie je een kwalitatief prima setje voorbij komen met daarbij een toevoeging in de trant van: Die Daiwa's komen nog of die TXI-tjes staan in de planning. Klinkt mij in de oren als een soort verontschuldiging voor je eigen materiaal.
Voor de jongeren die dit allemaal niet bezitten: Wat onder water ligt is veeel belangrijker dan die mooie set-up en dito karpervilla.

Wilde dit toch even kwijt.
Dus jeugd, staar je in godesnaam niet blind op het materiaal van een ander en geniet van het vissen. Lekker in je eigen wereld bezig zijn, je visjes vangen en dan komen die mooie spullen tzt vanzelf.
Gegroet,
Sjoerd



Precies wat ik bedoelde.
Catch them if you can...
Christian Poortvliet
Berichten: 280
Lid geworden op: 22-03-2008 20:42

18-01-2010 12:36

Helemaal mee eens Sjoerd!
Die laatste meter is vele malen belangrijker dan die ene mooie scud-opstelling, en al die andere onzin er om heen.
Hier een foto van toen ik 14 was:
Afbeelding

En toen ik 15 was:
Afbeelding

Ojah, Mijn hengels stonden daar zo, omdat de gemeente zo aardig was geweest om nieuwe 'matten' daar te leggen, daar je je steunen zo 123 niet inkrijgt.

MVG Christian
Laatst gewijzigd door Christian Poortvliet op 23-02-2011 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

18-01-2010 20:11

op die onderste foto vind ik die hengels juist egt netjes staan! ... :wink:
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
tommy foekens
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-05-2008 00:53
Locatie: amsterdam

20-01-2010 01:42

ik ben ook begonnen met een setje om te lachen maar had idd wel zelf alles gehaald .
maar heb wel altijd van het vissen genoten en daar draait het om.
die mooie spullen komen wel ookal duur het lang gewoon alles goedkoop hallen en daarna sparen voor het beste.
ik ben al een eind maar ben er zelfs nog niet ik vis op 20 jaarige leeftijd ook nog met een x2 pieper set.
maar verdien gewoon te weinig om alles in 1 keer te kopen en ja helaas heeft niet iedereen ouders die sponseren wand ik heb wel elke cent bij elkaar moeten verdienen.
leef om te vissen, dus stel nooit iets uit tot morgen als je het ook tot overmorgen kan uit stellen
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

20-01-2010 21:07

Alle spulletjes kun je ook niet in 1x aanschaffen .. dan praat je over hele bedragen en dat is zeker voor een jong iemand veel geld ....

Ik had me eerste egt dure hengels pas op 20 jarige leeftijd! en egt lang voor moeten sparen! maar zie hier setjes voorbijkomen van 14jarige enz dat ik tog mn bedenkingen krijg of ze t zelf allemaal wel bij elkaar verdiend hebben wat ze zeggen ! ..

Maar jongens geniet ervan!
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
jasper korll
Berichten: 170
Lid geworden op: 14-07-2007 15:58
Locatie: Utrecht

24-01-2010 20:24

3x strategy the bird.
3x daiwa advanced ab.
3x delkim TXI-plus.
3x fox core-lite.
1x fox a-pod
Laatst gewijzigd door jasper korll op 25-01-2010 18:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

24-01-2010 20:27

foto jasper??
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
jasper korll
Berichten: 170
Lid geworden op: 14-07-2007 15:58
Locatie: Utrecht

24-01-2010 20:45

komt eraan tomba hoe plaats je foto's op het forum?
eind februari ga ik weer karperen dus komen de stokken weer van zolder zou dat gelijk een foto maken en hier plaatsen
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

24-01-2010 21:20

ben benuwd
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
jasper korll
Berichten: 170
Lid geworden op: 14-07-2007 15:58
Locatie: Utrecht

25-01-2010 17:18

weet iemand hoe je foto's erop kan zetten??
antonie bartels
Berichten: 348
Lid geworden op: 20-09-2009 15:33
Locatie: thuis

25-01-2010 17:36

naar imageshack gaan en dan uploaden. en als hij klaar is dan moet je de link nemen waar forum bij staat
jasper korll
Berichten: 170
Lid geworden op: 14-07-2007 15:58
Locatie: Utrecht

25-01-2010 18:09

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=JVRHOZVI
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=WHNUDMMN
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=VAVM3H6H

Hier mijn set.
oja heb ze op zolder gemaakt dus let niet op de achtergrond.. XD
heb ook alleen het eerste deel erop gezet anders werd het moeilijk de rodpod neerzetten
Gebruikersavatar
Stefan van Grunsven
Berichten: 124
Lid geworden op: 09-01-2010 21:56

25-01-2010 18:24

Haha kijk eens een echte indoor fisherman haha
mooi setje hoor wat voor molens zijn dat NICE !!!

GR
Less is More That is The way 2 succes
jasper korll
Berichten: 170
Lid geworden op: 14-07-2007 15:58
Locatie: Utrecht

25-01-2010 18:34

daiwa advanced AB..
Ik ga nog nieuwe kopen vind het vissen zonder baitrunner niet zo fijn..
Denk dat er nog Big Baitrunner lc's onderkomen
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

25-01-2010 18:36

Heel mooi setje jasper!
zeker hard voor gewerkt ook ?
Nu zuinig op zijn ..

Grb Tomba
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!