Neopreen waadpak


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Carlo Knipschild
Berichten: 157
Lid geworden op: 01-03-2004 10:22
Locatie: zuid Limburg

16-12-2009 17:37

Hoi,

Ik heb op het moment een PVC waadpak in bezit maar ben echter toch aan het kijken naar een neopreen versie.
Nu is er nogal wat te verkrijgen op de markt maar misschien heeft iemand van jullie tips welke echte aanraders zijn?
Ik verlang vooral naar een waadpak dat ik gemakkelijk (afgerold) aan krijg aangezien ik ook vaker alleen vis, prijs wil ik niet meer dan 90euro aan uitgeven.

Groetjes Chris. 8)
Kijk net even verder dan je neus lang is!
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

16-12-2009 18:04

Ik heb zelf die van comoran

Loopt goed als je in het water bent en ook op de kant,en is zeer makkelijk afgerold aan te trekken bij eventuele run.

kwaliteit kan ik niks anders zeggen dan TOP,heb meerder waadpakken gehad,maar die begonnen na korte tijd te lekken bij het kruis en het zakje op je buik!

Voor de prijs van 89 euro heb je echt een hele goede,en ben je lang tevreden mee

http://www.hengels.nl/waadpakken.htm?gc ... 4wodF1rtIQ De eerste gelijk
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Carlo Knipschild
Berichten: 157
Lid geworden op: 01-03-2004 10:22
Locatie: zuid Limburg

17-12-2009 10:55

Leen, ziet er inderdaad goed uit, echter haal een waadpak toch liever in de buurt i.v.m. de maat van de laars, en ook de maat van het neopreen waadpak zelf, hoe beter het aansluit des te warmer je het ook bij koude watertemperatuur hebt.
Kan bij de hengelsportzaak in de buurt het waadpak van Spro voor een 70euro krijgen.
Iemand met deze ervaring?
Kijk net even verder dan je neus lang is!
Gebruikersavatar
jethro buter
Berichten: 176
Lid geworden op: 20-11-2009 10:20
Locatie: Hongarije

17-12-2009 11:10

die van spro heb ik ook en gebruik hem al zeker vijf jaar, is een ideaal ding, kan je goed oprollen zodat je er snel in kan springen en is heerlijk warm...

succes met zoeken
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

17-12-2009 16:56

Shimano waadpak is ook een aanrader!

Zorg er zoiezo wel voor bij elk waadpak dat je hem droog wegHANGT en niet als een vodje ergenst neerpleurt.
Nadeel van rubber laarzen op de meeste neopreen waadpakken is wel dat deze na intensief gebruik kunnen gaan scheuren. Athans door aantasting van zout/brak water en niet afspoelen is dit wel het geval bij vrienden van mij.

Gelukkig zijn scheurtjes in laarzen een stuk makkelijker te repareren dan een lek in het neopreen zelf. Deze heeft mijn shimano nog nooit gehad en gebruik hem toch wel elke sessie.

Wil je dat je snel en makkelijk in je waadpak kan spiringen, koop dan gewoon een maatje groter, scheelt al heel veel :wink:

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
Carlo Knipschild
Berichten: 157
Lid geworden op: 01-03-2004 10:22
Locatie: zuid Limburg

17-12-2009 21:55

Mathieu,
Dat van het waadpak nat weghangen is inderdaad waar.
Ik doe namelijk naast het karpervissen veel windsurfen en daar heb je dus ook neopreen wetsuits (pakken).
Maar ik wil gewoon graag al wat voorkennis van bepaalde kwaliteit neopreen die gebruikt wordt bij bepaalde merken alvorens ik naar de winkel ga er daar ééntje aan te schaffen. Bij wetsuits weet ik wel welke merken goed zijn, maar dit weet ik bij het karpervissen dus nog niet zo.
Ik wou wel nog even graag weten wat de kostprijs van de Shimano's zijn? :wink:
:wink:
Kijk net even verder dan je neus lang is!
Danny Mastenbroek
Berichten: 222
Lid geworden op: 17-02-2007 15:37
Locatie: den helder

18-12-2009 09:51

ik heb altijd een probleem met waadpakken.
ik ben maar 1.68 m. en heb schoenmaat 46.
en dat staat gelijk aan XXL :S
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

19-12-2009 18:16

Chris,

Ik heb geloof ik 80 a 90 euro betaald voor een shimano waadpak.

Enige naadeel is dat de kleur grijs/zwart is, maar dat maakt mij niet uit.

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
Carlo Knipschild
Berichten: 157
Lid geworden op: 01-03-2004 10:22
Locatie: zuid Limburg

20-12-2009 10:34

Nou als ik eerlijk ben heb ik liever ook een ''neutrale'' kleur aangezien ik niet zo van die wandelende takken printen houdt.
Tot de conclusie: Is de Shimano veel beter als een Spro of zegt men ga voor de kleinere prijs gewoon voor de Spro, zoveel verschil is het niet :roll:
Kijk net even verder dan je neus lang is!
harald bremmer
Berichten: 133
Lid geworden op: 26-11-2007 13:54
Locatie: Groningen

20-12-2009 16:14

Voor de mensen die er in de buurt komen. In vele grote steden in ieder geval N Frankrijk heb je de Decatlon. Hier hebben ze vaak goede neopreen waadpakken van oa Daiwa voor nog geen 100 euro.

Het is ver weg ik weet het maar er komen genoeg karpervissers in deze omgeving.
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

20-12-2009 17:57

Nadeel van een SPRO waadpak is de klittenbandsluiting op de schouderband, althans een vismaat van mij vindt het minder goed werken dan een kliksluiting zoals deze op een shimano waadpak zit. Is minder snel te verstellen en vaak ook wat korter.

Verschil in kwaliteit van het neopreen en de laarzen zal denkik niet al te veel schelen. Is allebei ''made in China''.

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

20-12-2009 18:28

ik heb er zelf een van spro. 79 euries. was na de 5e keer gebruiken al lek in de linkerlaars. bij het kruis begint de plakband op de naad al los te laten.

klittenband sluiting is wel fijner als je hem half af wil rollen tot je middel in de zomer vaak een aanrader.
als je een keer op zo'n kliksluiting gaat staan en hij gaat kapot dan kan ie niet meer dicht. ook niet zo handig!! heb dit nu al bij 2 tuinbroeken gehad.

ben zelf opzoek naar een pvc waadpak met takkenprint. aangezien ik vaak in het water sta en onder de hengeltop (hengel van 4,5 meter) de vissen drijvend kan vangen.
heb er een gevonden van pro-logic met takkenprint, maar 170 euro voor een waadpak vind ik wel erg prijzig.
Gebruikersavatar
Carlo Knipschild
Berichten: 157
Lid geworden op: 01-03-2004 10:22
Locatie: zuid Limburg

21-12-2009 08:54

bas van geffen schreef:ik heb er zelf een van spro. 79 euries. was na de 5e keer gebruiken al lek in de linkerlaars. bij het kruis begint de plakband op de naad al los te laten.

klittenband sluiting is wel fijner als je hem half af wil rollen tot je middel in de zomer vaak een aanrader.
als je een keer op zo'n kliksluiting gaat staan en hij gaat kapot dan kan ie niet meer dicht. ook niet zo handig!! heb dit nu al bij 2 tuinbroeken gehad.

ben zelf opzoek naar een pvc waadpak met takkenprint. aangezien ik vaak in het water sta en onder de hengeltop (hengel van 4,5 meter) de vissen drijvend kan vangen.
heb er een gevonden van pro-logic met takkenprint, maar 170 euro voor een waadpak vind ik wel erg prijzig.


Aii, dat is wel minder om te horen van wat je is overkomen met het Spro waadpak.
Ik heb nu ook een PVC, maar ik vis op een heel erg slibberige bodem en als je valt met een hengel + net in je handen waarmee je én kans maakt om te verdrinken én ook je vis lost (wat dan misschien nog 't minste mag zijn als het om het redden van jezelf gaat!) Ik heb namelijk die situatie al bijna tot 2 keer toe mogen mee maken vandaar ik voor een neopreen wil gaan.
Ik denk dat ik toch maar het Shimano waadpak ga bestellen dan voor die 20euro meer, heb ook gewoon met alles een goed gevoel bij het merk dus denk dat mijn keuze toch wel gemaakt is. :wink:
Kijk net even verder dan je neus lang is!
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

21-12-2009 15:29

Garantie is in ieder geval altijd dik in orde bij Shimano, is mijn ervaring.
Dus mocht hij toch nog lek gaan in korte tijd :wink:
Nu zal dat bij SPRO vast ook wel goed geregeld zijn.

Kliksluiting van Shimano is trouwens erg stevig! Al meerdere keren op gestaan, maar geeft geen krimp.

Veel succes met je aankoop :wink:

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Plaats reactie