tent verwarming


Plaats reactie
ben derave
Berichten: 57
Lid geworden op: 30-10-2009 12:53

22-11-2009 17:23

ik zit dus met het volgende

nieuwe tent gekocht nash s7

daarvoor had ik een soul crap tent :)
en daar gebruikte ik een Portable Gas Heater mee om te verwarmen

nu dat de koude dagen terug zijn wil ik niet al te veel kou hebben in mijn tent ma nu vernam ik dat zo een gas verwarming zeer slecht is voor je aqua tent doek
dus dacht ik miss een zibro kamin dan maar daar zelfde verhaal zeer slecht voor je aqua tent doek

met die soul tent maakte da eigenlijk niet zo veel uit mocht zelf in brand vliegen van me :)

ma mijn nieuw nash tent wil ik toch veel beter behandelen

zodus
klopt dit dat gas verwarming/zibro kamin slecht is voor je aqua tent doek
en wat is evt een alternative om als verwarming te kunnen gebruiken
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

22-11-2009 19:38

Koop gewoon zo'n heater die je in campingwinkels kan kopen,heater schroef je op een gasflesje en je hebt je kachel

Zibro zou ik niet doen,die stinken enorm bij opstarten,en 2e daar gaat puur vloeibare brandstof in.

En het is niet slecht voor je doek,maat heeft een aqua pioneer en zit ook gewoon met gas,geen problemen mee. Anders blijft er wel weinig over he om je tentje ergens mee te verwarmen

Gr Leen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

22-11-2009 19:48

Ben,

Ik gebruikte altijd een zibro in mijn aqua tent,deze zijn toch best veilig,omvalbeveiliging en als er te weinig zuurstof in je tent bevind slaat deze ook af.
Ik heb nooit problemen gehad met het doek,werkt gewoon prima.
Wel heb je last van wat stank bij aan en uitzetten zoals leen al melde,verder is het 1 van de veiligste kachels die ik kan bedenken voor in je tent.

gr

viktor
Gebruikersavatar
Tim Kreuger
Berichten: 206
Lid geworden op: 21-09-2009 00:29
Locatie: Soul Alcatraz

22-11-2009 20:05

Gewoon een groot soep blik bewaren, allemaal kleine gaatjes in boren, ondersteboven op je gas stelletje zetten, en je hebt een heater! Werkt prima! :D
K. van den Herik

22-11-2009 20:27

stelletje mietjes
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

22-11-2009 21:22

Heerlijk warm in je tent en dan de kou in omdat je beet hebt. Mij niet gezien, ik houd het temperatuursverschil liever kleiner.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

22-11-2009 21:30

Heerlijk de vrieskou in en een karper drillen....en dan al in je achterhoofd verlangen naar je warme tentje..

Maargoed daar gaat dit topic niet over...Zibro is wel het veiligst voor in je tent,dusjah dan is de keus denk wel snel gemaakt.

Gr Leen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Dennie ten Hoopen
Berichten: 298
Lid geworden op: 10-03-2008 09:35
Locatie: neede

22-11-2009 21:59

Ik heb wel eens gehad dat er overal sneeuw lag,en ik geen sneeuw op de tent had :lol:

Wat ik vreemd vind,ik zelf ben caravanmonteur,en ik weet dat er een kachel te koop is om in de voortent te zetten bij een caravan.Wat is nou het mooie van die kachel,die heeft een afvoerpijp die dubbelwandig is,en die leg je over de grond,onder het doek door.Hij zuigt dus de schone lucht voor de verbranding van buiten en blaast de co2 er ook weer uit door die pijp.Nou is die kachel bedoelt voor grote voortenten en is hij veel te groot voor in een bivy en ook nog eens verschrikkelijk duur( iets van 800 euro),maar je ziet zoiets nooit in het klein voor in de tent.En dan niet alleen voor het vissen,maar ook voor andere takken met tentgebruik.Het lijkt me toch zo makkelijk om te maken,en het is nog eens veilig!
www.boilieboer.nl
www.hengelsport-henniekruidenier.com
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

22-11-2009 23:29

geen betere isolatie dan 10 com sneeuw op je tent. moet alleen niet teveel worden want dan zakt ie in....... :roll:
ben derave
Berichten: 57
Lid geworden op: 30-10-2009 12:53

23-11-2009 03:46

thx for de antwoorden ma sommige moeten toch leren lezen hoor ik ben niet op zoek naar een gas heater he dus snap niet da ze er hier over beginnen als je mijn post nog eens goed leest dan zal je zien da er staat in mijn soul tent gebruik ik....... dus??

ma dit terzijde
die me dat zei da het slecht is voor je doek zei letterlijk
de dampen die vrij komen bij gas verwarming en zeker bij zibro kamin
tast de PU/PTFE coating aan die in het doek verwerkt zit

ma blijkbaar klopt da dan toch niet

en iemand ervaring met dit om je tent te verwarmen
http://www.qvist.nl/AA%20ADVERTENTIES/O ... 029100.jpg
K. van den Herik

23-11-2009 07:57

Afbeelding


Kan iemand dit in mijn grondzeil verwerken?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

23-11-2009 09:41

Zo'n kruik is altijd lekker in je slaapzak. Kan me nog een sessie op du der herinneren waar we overdag heerlijk in het zonnetje zaten maar dat het s'nachts goed afkoelde.. Heb toen voor nood een colafles gevuld met kokend heet water om mijn slaapzak voor te verwarmen, heerlijk!

En Klaas als je toch bezig gaat met die vloerverwarming dan pak je toch gelijk je hele tent aan..?

Afbeelding

Gr.
©
Plaats reactie