Zijn er wezenlijke kwaliteitsverschillen tussen de verschillende merken rubberboten zoals Quicksilver, Vortex en Benneth. Ik zie nogal wat prijsverschillen ondanks dat de specs merendeels overeen komen.
Laat je ervaringen maar horen.
Kwaliteitsverschillen rubberboten
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
- Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel
-
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 15-02-2008 16:57
hoi arend
wij hebben 2 vortex 330 deluxe, 1 vortex 270 basic
en 1 bennith 300
nadeel vortex tegenover bennith
hoge prijs
voorste bodem plaat splijt
plaatsen van de aluminium liggers valt tegen
peddels in en uit elkaar halen valt tegen
nadeel bennith tegenover vortex
alu vloer is zwaar
peddel houders breken snel
grote witte sticker
boot vaart minder snel
stop is waardeloos
minder grepen enz aan de boot
bennith is gewoon een hele goeie boot voor dat geld
1 vortex is nu lek door het gooien met een haring
wij hebben 2 vortex 330 deluxe, 1 vortex 270 basic
en 1 bennith 300
nadeel vortex tegenover bennith
hoge prijs
voorste bodem plaat splijt
plaatsen van de aluminium liggers valt tegen
peddels in en uit elkaar halen valt tegen
nadeel bennith tegenover vortex
alu vloer is zwaar
peddel houders breken snel
grote witte sticker
boot vaart minder snel
stop is waardeloos
minder grepen enz aan de boot
bennith is gewoon een hele goeie boot voor dat geld
1 vortex is nu lek door het gooien met een haring
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
- Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel
Hoi Dennis,
je noemt de voor en nadelen van vortex. Toch heb je 3 boten gekocht?
Volgens mij is de doekdikte hetzelfde. Ook de beschermingsstrips van de benneth komen overeen met de vortex.
Minder snel varen: heeft dit te maken met de kiel/v-bodem. Als de voorplaat splijt, dan is dat toch te verhalen op de fabrikant?
hoor het wel weer.
je noemt de voor en nadelen van vortex. Toch heb je 3 boten gekocht?
Volgens mij is de doekdikte hetzelfde. Ook de beschermingsstrips van de benneth komen overeen met de vortex.
Minder snel varen: heeft dit te maken met de kiel/v-bodem. Als de voorplaat splijt, dan is dat toch te verhalen op de fabrikant?
hoor het wel weer.
-
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 15-02-2008 16:57
daarom zeg ik wij zelf heb ik 1 vortex 330
ja klop rubber dikte is het zelfde
strips zijn iets anders
minder snel varen komt door gewicht en kiel denk ik ja
voorplaat mag ik ruilen ja de service is gewoon top!
maar dit probleem blijf je houden wij hebben het bij alle 3
er komt gewoon veel druk op en buigt tijdens het opblazen
grt dennis
ja klop rubber dikte is het zelfde
strips zijn iets anders
minder snel varen komt door gewicht en kiel denk ik ja
voorplaat mag ik ruilen ja de service is gewoon top!
maar dit probleem blijf je houden wij hebben het bij alle 3
er komt gewoon veel druk op en buigt tijdens het opblazen
grt dennis
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 19-08-2007 21:13
- Locatie: Stein
Ik was er ook over aan het denken om een vortex 330 te kopen, maar als ik dit lees krijg ik toch mijn twijfels. Ik bedoel als je zoveel aan een boot uitgeeft dan verwacht je toch dat hij een aantal jaren meegaat zonder mankementen. Bij alle drie de boten is natuurlijk geen toeval meer.
-
- Berichten: 8585
- Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
- Locatie: Dronten
Ook in China is het gebruikelijk dat je voor meer geld een beter product krijgt Klaas en voor minder geld een minder product...
-
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
- Locatie: Noord Nederland
K. van den Herik schreef:hoeveel opblaasbotenbouwers zijn er in china?
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=inflatable+boat+manufacturer+china&meta=&aq=f&oq=
Klopt Aart,
Er zijn boten die in principe hetzelfde zijn, die onder een andere naam worden verkocht. De materialen zijn hetzelfde. Je kan voor een aantal extra opties kiezen, zoals extra handvatten en dan je eigen stikker erop.
Er zijn boten die in principe hetzelfde zijn, die onder een andere naam worden verkocht. De materialen zijn hetzelfde. Je kan voor een aantal extra opties kiezen, zoals extra handvatten en dan je eigen stikker erop.