Vraag over vissen met drijvers


Plaats reactie
Sebastian Hoff
Berichten: 37
Lid geworden op: 22-11-2005 13:46
Locatie: Hoorn

11-09-2008 01:32

Geachte collega vissers,

Ik vroeg me af of iemand me wat op weg kan helpen met wat tips voor het vissen met een drijver-systeem.
Mijn vraag is eigenlijk hoe je de drijver aan je lijn bevestigd (vaste constructie of clipon), hoe die op de lijn blijft zitten en hoe je die verschuift/verwijderd als je dicht bij de vis bent.

Ik hoop dat iemand even de moeite wil nemen om me op weg te helpen.

Bij voorbaat dank,

Sebastian Hoff
Tim van Zanten
Berichten: 109
Lid geworden op: 02-07-2008 17:55
Locatie: Leusden

12-09-2008 11:43

Ik neem aan dat je het vissen bedoeld met drijflichamen als polyballs en andere licht materiaal. Om te vissen op grote afstanden zonder dat de lijn over de bodem loopt maar zweeft dmv drijflichamen.

er zijn verschillende manieren om een polyball te bevestigen aan de hoofdlijn. In het nieuwste boek van Alijn Danau geeft hij een klein beetje info over deze manier van vissen. Hij gebruikt zelf een soort van waggler methode. of te wel hij monteert een stukje lijn aan de polyball. Dit kan door met een grote naald en lijn door de polyball te prikken of er simpelweg een touwtje strak om heen te binden. aan het uiteinde van dit touwtje moneert hij een wartel/ringetje die hij tussen twee kralen op de hoofdlijn bevestigd. Zo heeft de polyball de vrije ruimte om te schuiven over de hoofdlijn. je kan zelf je fantasie erop loslaten hoe je je polyball van de hoofdlijn kan verwijderen. Dmv quickreleases moet dit geen probleem zijn.

Polyballs zijn oa te koop van Gardner tackle. Deze verkoopt ze echter alleen tot een diameter van 2.5 cm. http://www.gardnertackle.co.uk/catalog/ ... up-markers
Voor grotere polyballs of te wel piepschuime ballen kun je terecht bij de plaatselijke hobby winkel.

Eeen tip die Alijn nog noemt in zijn boek is om de polyballen te bedekken door ze in een zwarte kous te wikkelen. Zo vallen ze minder op voor zowel de vissen als de vissers.

Hopelijk kun je er wat mee.
Carpfishing, a way of life!
Plaats reactie