Fietsband of elastiek als lijnclip


Plaats reactie
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

05-08-2008 10:18

Weet iemand iets over het gebruik van een stuk fietsband of elastiek als lijnclip? Op het moment heb ik 3 Sigma's in de maat 070 te koop staan die ik eigenlijk alleen weg doe vanwege het gebrek aan een lijnclip.
Zelf gebruikte ik op al mijn andere molens vaak een lijnclip om precies op hotspots of strak tegen obstakels aan te kunnen vissen. Maar ook met spodden kan het erg makkelijk zijn.
Nu hoorde ik echter vaker mensen over elastiek of ringen die ze van fietsbanden maakten. Wie kan me hier meer over vertellen?
Zo had ik enkele vragen:

Hindert een uit fietsband geknipte ring, mits smal genoeg, de lijnopspoeling niet?

Zou een uit fietsband geknipte ring over de spoel van een Sigma 070 passen?

Remt het ook echt af? Niks is namelijk rotter als dat de lijn toch een stukje slipt en de montage alsnog in de struiken beland.

Hoe sneller ik het zou weten, hoe fijner... Dan zou ik namelijk alsnog mijn molens uit de verkoop halen.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

05-08-2008 13:24

Het werkt prima, als je een grotere spoel hebt moet je naar een bromfietsband kijken. Het is wel handig als je een lipje aan het bandje laat ziten, dan kan je hem er na de worp makkelijker afhalen.

Elastiek is sowieso beter, een lijnclip geeft altijd een beschadiging aan de lijn die je kan voelen. Kan niet direct kwaad, maar ik hou er niet van. Op onze website staat een artikeltje hierover:

http://www.hsvog.nl/kca en dan even klikken op 'artikelen'.
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

05-08-2008 14:23

Jos,

Ondervind je geen problemen met het opspoelen van de lijn?
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

05-08-2008 14:53

De op spoeling word natuurlijk iets verandert omdat de fietsband op de overige lijn ligt en de lijn die je opspoelt de contouren niet kan volgen.

maar ik neem aan dat je na het vissen de fietsband weer verwijdert.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

05-08-2008 15:59

kevin diederen schreef:Jos,

Ondervind je geen problemen met het opspoelen van de lijn?


Nee, gaat prima. gewoon een keer proberen.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

05-08-2008 17:30

Ik gebruik het bij het feedervissen gaat heel goed ook bij krachtige worpen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Plaats reactie